24753
netweters
|
152364
antwoorden
|
20696
vragen
|
Af en toe, compleet willekeurig, maar wel regelmatig in tijd, is het internet onverbloembaar en amateuristisch, frustrerend traag zonder reden!
Wij betalen voor deftige service en zeker een constantheid van minimum snelheid. Na duidelijke duopolie corruptie, onvergeeflijke 'limieten' op download, terugschakelingen op smallband, en een zeer vage overeenkomst (tussen 300 en 3000 gig downloaden??), is dit de druppel. Het is geen professioneel bedrijf en is meer schone schijn dan kwaliteit.
De bijgevoegde speedtests zijn in dezelfde 2 weken ELK op een andere dag genomen. Ik heb maw al 4 dagen van de 14 een belachelijk trage verbinding.
Groet,
Laurens
Als ik het klachtenformulier verzond, kreeg ik een 'Momenteel is er een technisch probleem', serieus?? Dat is echt belachelijk, het eerste het beste kind kan dit programmeren.
Heeft iemand anders ook compleet random een 'supertraag internet van Telenet' ?
Je screenshots zijn niet zichtbaar.
Werk je bekabeld of draadloos?
Telenet is verantwoordelijk voor zijn verbinding tot aan de modem. De wifi, of hetgeen wat je er achter plaatst is onder jouw verantwoordelijkheid. Ikzelf gebruik ook een eigen router, eigen accesspoints om een goed draadloosnetwerk te hebben.
mvg
Brecht
Die snelheden zijn idd ERG traag.
De opmerking/vraag van vorige poster is echter idd belangrijk: betreft het hier een bekabelde computer of device of via wireless ?
Ik haal in 80% van de tijd moeiteloos 90% van de beloofde max snelheden. Maar wel enkel met een device dat met ethernetkabel is verbonden.
Draadloos internet is vrijwel altijd minder performant en daar zijn vele factoren voor verantwoordelijk: uiteraard afstand van het device tot de router, dikte van je muren, het aantal tussenliggende muren, veel of weinig isolatie en welke soort, super-isolerend glas of enkel glas, welk sooort/kwalitiet van je wifi-kaart, het aantal en andere wifirouters in je buurt en op welke kanalen zij zitten,... en ja... de Wifi-router van telenet is daar ook eentje van. Deze is niet 'de beste op de markt' om het voorzichtig te stellen. Het is een basistoestel voor 'beginners'. Met toestellen van Apple en meer bepaald iOS kan hij niet zo goed overweg.
Ik heb zelf ook een andere wifi router in gebruik op een andere plaats in mijn huis om bvb dead-spots te coveren en ook mijn iOS apparaten mee te laten babbelen.
Kan je even nagaan wat betreft deze factioren bij jouw situatie? En ons eventueel wat meer specificaties geven met welk toestel het is, welk operating susteem, bekabeld of via wifi...
Dan kunnen we eens verder kijken.
Al JAREN! Leer je mee leven na een tijdje!
En over 300 tot 3000 gigabyte vind je hier wat meer uitleg: http://klantenservice.telenet.be/content/telenet-netwerkbeheer. In daluren telet een gigabyte maar voor 20% mee. Dus als je eigenlijk altijd in de daluren surft kun je iets vaan een 1500 gigabyte downloaden, surf je enkel in de piekuren dan kan je maar 300 gigabyte downloaden.