Beantwoorden
Ex-Netweter

Netwerk - digibox

Hallo

Sinds maandag met alles bij telenet maar nog wat vragen ....

Na de modem heb ik een switch staan die alle bekabelde toestellen in huis voorziet.

Maar nu ziet men  digibox  alleen de draadloze laptop.

Moet ik dingen aanpassen zodat ik men digibox als mediaserver kan gebruiken ?

Bedankt alvast

0 Likes
Beantwoorden
4 reacties
icetea1968
Professional Weetjesweter
It's your ninth party! On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Netwerk - digibox

Hey DD

Bedoel je dat je je opnames van je digicorder op je laptop wil zoen, of wat bedoel je precies met je digicorder als mediaserver gebruiken?

Chris
0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Netwerk - digibox

Foto's of filmen die op men vaste pc staan

0 Likes
Beantwoorden
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Netwerk - digibox

0 Likes
Beantwoorden

Netwerk - digibox

Wat je dan even moet controleren of je "delen" wel hebt ingeschakeld staan op je vaste pc. Een ander alternatief dat ik zelf gebruik is Serviio daarmee deel je eenvoudig en overzichtelijk films, foto's en audio vanaf je pc met alle andere apparten in je netwerk.

Controleer in beide gevallen ook of je apparaten wel beiden aangeslotzen zijn op de swicht, dus zowel de digicorder als je vaste pc. Nu zou het kunnen zijn dat je digicorder op het modem zit en je laptop via wifi ook. Apparaten achter de switch zal hij dan niet automatisch pakken maar andersom wel.

Afhankelijk van het aantal apparaten zou ik de swicht er ook gewoon tussenuit halen. Uiteraard moet je dan niet meer dan 4 bekabelde apparaten hebben.

0 Likes
Beantwoorden