24757
netweters
|
152408
antwoorden
|
20700
vragen
|
Hallo iedereen,
In een vorig bericht vertelde ik over het feit dat onze internetsnelheid zo zwaar schommelde.
Nu denk ik dat onze snelheid vast op 26mbps is gezet terwijl we 156mbps zouden moeten halen en ook gehaald hebben in de eerste week van januari bij
1. de test van de installateur
2. Eigen uitgevoerde Ookla test paar dagen later
Zijn er toevallig ergens in de buurt van Kiewit werkzaamheden bezig?
Of is dit gewoonweg tijdelijk?
(en nog een vraag, kan je de technische dienst ook -als er hier geen oplossing komt- via bv. het forum contacteren i.p.v. te bellen? )
Groeten,
louis.
26 Mbps is traag als je 156 Mbps verwacht hé 😉
Heb je al eens met een ander toestel geprobeerd met kabel (en WiFi uitgeschakeld)?
Welke test gebruik je? http://speedtest.telenet.be ?
Ik zal eens navragen bij een collega uit die regio of er daar problemen gekend zijn.
Heb je jouw modem al eens een paar keer herstart ?
Dat zou het kunnen oplossen.
Gewoon even stroomkabel van modem een 10 seconden uittrekken en terug insteken (dan 1-2 min wachten tot de modem terug inintialiseerd). Ook een tip, als je Firefox gebruikt werkt telenet speedtest veel trager, doe die test dus via google chrome.
Op zich wel raar dat het momenteel zo in zijn gang gaat... je zou haast denken dat je verbinding idd trager is en dat in samenwerking men je laat denken dat je verbinding sneller is dan het echt is...
(waarom anders plots trager in firefox en waarom merk ik een lichte prestatie mindering op het net..)
Maar Telenet zal er wel een logische verklaring voor hebben... Wellicht heeft het iets te maken met hetzelfde probleem dat ik ondervonden heb.. is je verbinding traag tijdens applicaties, gewoon je graphics laag zetten (alhoewel dat niet de gewoonte mag worden!).
Als alles nog slecht werkt moeten ze je verbinding bij telenet gewoon even resetten. Hopelijk kan men dat van hieruit regelen want als je ze telefonisch moet bereiken ben je wel een kwartiertje zoet..