Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Telemeter : plots groot verbruik .

Via  de telemeter zie ik dat er de voorbije dagen enorm veel is gedownload : 26 gig op 4 dagen.Zelf heb ik dit bewust zeker niet gedaan.Deze morgen doe ik de pc aan , en binnen een half uur  is al 1.5 gig 'gedownload' , in de daluren ! (whop).De beschikbare ruimte op mijn harde schijven is evenwel niet veranderd.Hoe kan dit ?Navraag bij telenet heeft geen zin , telemeter klopt altijd is hun antwoord.

 

0 Likes
Beantwoorden
8 reacties
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... BINGO!

Telemeter : plots groot verbruik .

Als het enkel is wanneer je je PC aanzet: Even de testversie van http://www.netlimiter.com/ downloaden en installeren.

Daarmee kan je zien welke programma's gebruik maken van je internetconnectie en hoeveel data ze verbruiken.

 

Mogelijks zijn er ook nog alternatieven voor dit programma.

 

Zou het ook kunnen dat een ander toestel verbonden met jouw modem (ev.draadloos) veel data verzet. Bv IP camera.

0 Likes
Beantwoorden
Sam
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
Pionier It's your seventh party! It's your sixth party! De kop is eraf!

Telemeter : plots groot verbruik .

Ik heb hier net hetzelfde. Heel het basisvolume werd opgebruikt in nog geen 14 dagen.  Ik ben dus niet de enige met dit probleem

0 Likes
Beantwoorden
Sam
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
Pionier It's your seventh party! It's your sixth party! De kop is eraf!

Telemeter : plots groot verbruik .

Wat me ook is opgevallen, is dat dit allemaal via wi-free gebeurd

0 Likes
Beantwoorden
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... BINGO!

Telemeter : plots groot verbruik .

Sam, het is niet omdat jij hetzelfde probleem hebt, dat het ook dezelfde oorzaak kent.

Als het bij jou vooral WiFree gebruik is, moet je eens kijken welke toestellen allemaal toegang hebben tot Wifree en wanneer.

Bv een zoon/dochter op kot via de Wifree die daar YeloTV bekijkt  zal inderdaad wel wat data verbruiken.

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Telemeter : plots groot verbruik .

Ik heb enkele progs verwijderd die ik onlangs geinstalleerd had , zoals iTunes en YTD (youtubedownloader).Sindsdien is het gestopt.YTD heb ik nooit gebruikt.Ook malwarebytes laten scannen en repareren.Maar wat de oorzaak was , weet ik ook niet.Netlimiter toont ook niets abnormaals meer. 

0 Likes
Beantwoorden
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Telemeter : plots groot verbruik .

In dat geval kan je misschien beter het wachtwoord veranderen van jouw Telenet-login en internetlogin (een internetlogin is meestal 1 of 2 letters gevolgd door 5 of 6 cijfers)


@Sam schreef:

Wat me ook is opgevallen, is dat dit allemaal via wi-free gebeurd


 

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Telemeter : plots groot verbruik .

Netlimiter zag ook niets abnormaals.Nu blijkt dat het een email-app was  op mijn smartphone.Meer dan 23 gig op enkele dagen.Onmiddelijk verwijderd en klaar....

0 Likes
Beantwoorden
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... BINGO!

Telemeter : plots groot verbruik .

🙂 dat zijn vééél mails.

0 Likes
Beantwoorden