24757
netweters
|
152456
antwoorden
|
20708
vragen
|
Ik heb contact opgenomen met de beheerder van malwaredomains.com waarom users.telenet.be in hun blacklist staat. (Dat houd in dat éénieder die gebruikt maakt van een adware blocker zowieso géén toegang krijgt tot géén enkele persoonlijke website van telenet gebruikers.
Als antwoord heb ik van deze beheerder volgend antwoord gekregen :
unfortunately when there are more than a dozen subdomains or directoryies the full domain is listed. For example, all of the following are malicious:
users.telenet.be/waterpolohasselt users.telenet.be/vuylsteke users.telenet.be/jeugdencultuur users.telenet.be/catterydelarocq users.telenet.be/debullensteeg users.telenet.be/a.c.a. users.telenet.be/gebird users.telenet.be/jeugdencultuur users.telenet.be/kunstvrienden.merksplas users.telenet.be/laziolede users.telenet.be/leten.erik users.telenet.be/ocmb users.telenet.be/paullambrecht users.telenet.be/vcsg
Is het mogelijk de gebruikers die deze sites beheren te contacteren, en hen te vragen géén malware of virussen te proberen verspreiden, zodat mensen tenminste een website van een niet-geinfecteerde telenet gebruiker kunnen bezoeken ?
Je kan dit best aan Telenet zelf melden: http://fairplay.telenet.be
Deze pagina bestaat niet.
EDIT: Heb het uiteindelijk gevonden, en geraporteerd, hopelijk komt er ook enige reactie.
fairplay.telenet.be werkt inderdaad niet meer blijkbaar.
Hier nogmaals de rechtstreekse link:
http://www.telenet.be/formhandler/form.do?form=fairplay_abuse@shiva&locale=nl
Hey @Ex-Netweter ,
Was de tip van @Area57 nuttig? Zo ja, kun het bericht dan als oplossing flaggen?
Zo kunnen andere gebruikers deze tip ook makkelijk terug vinden.
Alvast bedankt.
@Sebas schreef:Hey @Ex-Netweter ,
Was de tip van @Area57 nuttig? Zo ja, kun het bericht dan als oplossing flaggen?
Zo kunnen andere gebruikers deze tip ook makkelijk terug vinden.
Alvast bedankt.
't is te zeggen, "Opgelost" zou ik het niet noemen. Telenet heeft me geantwoord dat ze alle betreffende gebruikers hebben gecontacteerd, maar tot op heden zijn ze nog allemaal besmet.