Beantwoorden
Ex-Netweter

Uitgaande mail HTC

Kan sinds kort geen mails versturen met telenet adres. Gmail en Live lukt wel. Bij opnieuw instellen krijg ik steeds reactie 501 requires valid adress voor uitgaande mail

0 Likes
Beantwoorden
6 reacties
Ex-Netweter

Uitgaande mail HTC

hangt er vanaf wat je gebruikt op je gsm natuurlijk.

Als je via je simkaart wil sturen, en je gebruikt telenet is het volgens mij uit.telenet.be

Maar heb je proximus moet je als je telenet email wil gebruiken als inkomende server in.telenet.be gebruiken en als uitgaande server relay.proximus.be bv.

Gebruik je Mobistar of het is eender wat, zal je uitgaande server altijd iets anders worden.

Als je wifi gebruikt op je Htc, zal het ook weer anders zijn, naar gelang de provider waar je opzit, zit je thuis zal dat waarschijnlijk Telenet zijn en het eerst wat ik zei.

0 Likes
Beantwoorden

Uitgaande mail HTC

Als ik mijn telefoon wil instellen via het WIFI van telenet lukt dit niet. Stel ik hem in via 4G of Homespot lukt dit wel. Mails versturen via WIFI telenet lukt niet wel via 4G of Homespot.

0 Likes
Beantwoorden
Gianni
Freshman Veelweter
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... BINGO!

Uitgaande mail HTC

Zijn de instellingen correct?

Op je smartphone stel je best authenticated SMTP in. De gegevens daarvoor kan je vinden op 

http://klantenservice.telenet.be/content/algemene-instellingen-telenet-mobile onder 'Emails versturen':

Gebruikersnaam

Je Telenet e-mailadres

Wachtwoord

Wachtwoord van je Telenet e-mailadres

Server-naam

smtp.telenet.be

Poort

587

Beveiligingstype

TLS of STARTTLS of SSL/TLS

Op deze manier zou je via die weg altijd (ongeacht het type verbinding) mails moeten kunnen versturen.

0 Likes
Beantwoorden
Gianni
Freshman Veelweter
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... BINGO!

Uitgaande mail HTC

PS: gebruik jouw internetlogin (vb x123456, u987654) ipv jouw emailadres

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Uitgaande mail HTC

Reeds gedaan en lukt nog steeds niet.
0 Likes
Beantwoorden
alfashooter
Experienced Beetjesweter
Jij bent af! Vernieuwde Telenet Webmail? Goed gevonden! It's your eighth party!

Uitgaande mail HTC

hallo

had hetzelfde probleem voor met mijn HTC desire601.  Ging in het begin goed en nu plots de gekende foutmelding . 
de oplossing is Type Mail app gebruiken in plaats van de standaard android app die  HTC meleverd. Voordeel is zelfs dat je meerdere mailaccounts kunt instellen, en een hoofdacccount instellen.

werkt super! zowel op thuisrouter of op homespot.

0 Likes
Beantwoorden