Beantwoorden
Gunther
Freshman Beetjesweter
It's your ninth party! It's your eighth party! Pionier It's your fifth party!

Verlies aan downloadsnelheid beperken?

wanneer ik mijn snelheid hier test, zowel via de,toch reeds oudere, powerplugs of draadloos, dan haal ik slechts een snelheid van 8 à 10 Mbps. Wanneer ik rechtstreeks test aan de telenet-modem, dan haal ik wel degelijk bijna de beloofde 30 Mbps. Voor draadloos gebruik ik mijn eigen modem, maar of ik er hem nu van tussen laat of niet, dat maakt geen verschil op gebied van verlies. Mijn vraag is nu : zijn er nieuwere powerplugs nodig om het verlies tot een minimum te beperken en zo ja, welke raden jullie aan? Zijn er nog andere mogelijkheden om overal in huis gebruik te kunnen maken van onze volledige capaciteit? Alvast bedankt.
0 Likes
Beantwoorden
2 reacties
Ex-Netweter

De traditionele UTP kabel is nog steeds de beste manier om gebruik te maken van het internet.

Als je echt met Powerline adapters moet werken, zou ik aanraden er te nemen die minstens de 200mpbs snelheid aankunnen. Deze zijn minder onderhevig aan schommelingen in de lokale bekabeling.

Daarmee ga je een veel stabielere verbinding kunnen maken.

0 Likes
Beantwoorden
Gianni
Freshman Veelweter
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... BINGO!

Gunther,

Doe je die testen met een recente laptop?

Er zit namelijk nogal wat verschil tussen verschillende types netwerkkaarten.

Een laptop met een oudere netwerkkaart zal niet de snelheid halen van een splinternieuwe met de allernieuwste technologie.

Een draadloze netwerkkaart die bijvoorbeeld verbinding kan maken op de 5 GHz zou steeds de beste snelheden moeten kunnen halen. Die netwerkadapters worden in de specificaties meestal omschreven als 'dualband'.

0 Likes
Beantwoorden