Beantwoorden
fredje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Vernieuwde Telenet Webmail? Pionier It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

Wifi blijft beperk met windows 8.1

Mijn burvrouw heeft een nieuwe laptop lenovo met windows 8.1 . De wifi blijft beperkt,  bij mij thuis ook geprobeerd en gaat ook niet met belgacom wel. Wie kan hiermee helpen, al 4 keer contact gehad met jullie. 

0 Likes
Beantwoorden
3 reacties
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... BINGO!

Wifi blijft beperk met windows 8.1

Je moet de vorige versie van het stuurprogramma terugzetten.

Bij een update van Windows zal het originele stuurprogramma van de fabrikant zijn overschreven door die van Microsoft die problemen geeft in combinatie met 802.11n en/of WPA2 netwerken.

Reden waarom het op een Belgacom-modem wel werkt is omdat die vermoedelijk nog 802.11g is, of geen WPA2 beveiliging heeft.

 

 

  1. Veeg vanaf de rechterrand van het scherm en tik op Zoeken.
    Als u met een muis werkt, wijst u de rechterbovenhoek van het scherm aan, beweegt u de muisaanwijzer naar beneden en klikt u op Zoeken.
     

  2. Typ apparaatbeheer in het zoekvak en tik of klik vervolgens op Apparaatbeheer. U wordt wellicht gevraagd om een administratorwachtwoord op te geven of om uw keuze te bevestigen.

  3. Dubbeltik of dubbelklik op Netwerkadapters, houd uw vinger op de adapter of klik er met de rechtermuisknop op en tik of klik op Eigenschappen.

  4. Tik of klik op het tabblad Stuurprogramma, tik of klik op 'Vorig stuurprogramma'  en voer de instructies uit. U wordt wellicht gevraagd om een administratorwachtwoord op te geven of om uw keuze te bevestigen.

 

0 Likes
Beantwoorden
fredje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Vernieuwde Telenet Webmail? Pionier It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd!

Wifi blijft beperk met windows 8.1

Ik heb alles gedaan maar er is geen vorig stuurprogramma's
0 Likes
Beantwoorden
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... BINGO!

Wifi blijft beperk met windows 8.1

Dan zal je het stuurprogramma moeten downloaden van de site van de fabrikant van de draadloze netwerkkaart (soms staat deze ook op de fabrikant van de laptop).

 

Het merk/type is meestal te zien in de eigenschappen (stapje 3 van mijn vorige bericht).

0 Likes
Beantwoorden