@Fredexel schreef:
Heeft iemand ervaring met overstap van Telenet Business naar Proximus? Sinds ik overgestapt ben naar Telenet Business is het Wifi netwerk in huis en tuin een ramp geworden en momenteel moeten we ons 'behelpen' met extra Pods want met de nieuwe router lukt het niet meer. Vanzelfsprekend vraagt Telenet geld voor elke POD dat noodzakelijk is om een beetje netwerk in en rond huis te hebben. Blijkbaar zou Proximus, dat trouwens goedkoper is, ervoor zorgen dat in de prijs van het pro abonnement overal Wifi aanwezig is tegen een degelijke snelheid en zonder dus enige meerkost...; Iemand ervaring? Ik overweeg duidelijk de overstap.... en Telenet zal pas bosgeren als we weg gaan 😉
@Fredexel shakel Wifi uit op de Telenet modem en koop u zelf een zware Wifi router het probleem is dan opgelost, ge kunt u Wifi dan volledig naar u hand zetten. 😉
Het is trouwens helemaal de taak niet van een provider om gans u huis en tuin van Wifi te voorzien, het is een extra dienst dat ze aanbieden maar ze zijn dat helemaal niet verplicht.
Als u internet werkt kan je ze niks verwijten, vroeger was er geen Wifi op de Telenet modems en moest iedereen zelf Wifi voorzien en dat zouden ze beter opnieuw doen, altijd maar dat gezeik van mijn Wifi werkt niet en bla bla bla u internet verbinding via UTP werkt waarschijnlijk perfect en daar houd het voor Telenet op.
Door al dat Wifi gedoe aan te bieden maken de providers het alleen maar moeilijk voor zichzelf...
En waar hangt de modem meestal, ja in de garage of soms in de kelder ja de ideale plaats, zeker met de goed geisoleerde huizen den dag van vandaag 😁