@Domi1963 schreef: @janne_man De wagens welke nu reeds een Esim hebben wordt dit inderdaad gebruikt voor noodgevallen en kleine data meldingen door te sturen. De Esim (in de auto’s) is beperkt in vermogen. Grote updates moeten nogsteeds via de dealer of thuis met een USB stick of SD kaart worden gedaan. In de smartphones weet ik niet wat er ingezet wordt. Dat is eigenlijk de bedoeling van esim en IoT kleine hoeveelheden data doorsturen. Het is niet de bedoeling om over dat netwerk videostreaming op software updates e.d. te doen. Daarvoor blijven ze 4G en 5G gebruiken. Het is enkel de bedoeling dat er data, telgegevens, snelheidsgegevens, temperatuur enz. naar een MQTT broker worden gestuurd en clients die daarop geabonneerd zijn verwerken die gegevens en via aangepaste programma's worden de nodige dingen gedaan. Bijvoorbeeld: esim stuurt uw locatie door naar de broker. Uw thuissysteem is op die broker geabonneerd en luistert en registreert uw locatie. De software van uw thuissysteem berekent de nodige tijd wanneer je thuis bent en opent automatisch uw garagepoort. De esim zal natuurlijk ook zijn ingang vinden in het normale gsm verkeer. Het is dan gewoon de opvolger van de nanosim.
... Meer weergeven