Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Het is zo ver, we zijn als Netweters-team ontzettend blij dat we eindelijk mogen bevestigen dat de eSIM eraan komt! 
Binnenkort kan je als Telenet-klant dus effectief kiezen voor een eSIM in plaats van een fysieke simkaart. 

Wat is een eSIM?

Een eSIM is een geïntegreerde simkaart die je digitaal kan updaten. 
Binnenkort ontdek je alles over de eSIM op de Klantenservice van Telenet (deze pagina's staan nog niet live momenteel, nog even geduld dus ;-)).

Soft launch

Op 29/01 start Telenet met een soft launch van de eSIM. Dat betekent dat de eSIM eerst beschikbaar zal zijn via een beperkt aantal kanalen in januari. 
Later zal je de eSIM uiteraard ook via de online kanalen (MyTelenet of MyTelenet-app en onze website) beschikbaar zijn.

Hoe je fysieke simkaart omruilen of een nieuwe eSIM bestellen?

Wil je als klant:

  • je fysieke simkaart omruilen naar een eSIM? Dan kan dit tijdelijk uitsluitend via een Telenet-winkel.
  • een nieuwe eSIM bestellen? Dan kan je ook terecht in de Telenet-winkel of kan je dit regelen via de Telenet klantendienst.

Voila, bij deze dus de extra bevestiging waarop velen van jullie aan het wachten waren.

Uiteraard komt er nog extra informatie aan vanaf 29/01.
Zodra deze info live staat, zullen we deze aankondiging aanvullen met de nodige links naar deze artikels en pagina's.

Vragen zijn uiteraard altijd al welkom, maar de kans is groot dat we deze pas vanaf 29/01 gaan kunnen beantwoorden.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

104 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

eSIM voor smartphones komt eraan!

*wiiiiiiiiiii* (-:


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DolfkeB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Eindelijk…

heeft wel enorm lang geduurd !

nu nog 8gbit symmetrisch internet met betaalbare prijzen zoals in Nederland en we zitten terug goed. 

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

eSIM voor smartphones komt eraan!

@DolfkeB  Daarvoor zullen enkele muxen moeten verdwijnen op de kabel met zenders en iedereen een docsis modem 3.1 minimum hebben, als je leest dat er nog klanten zijn met een docsis 2.0 modem dan vrees ik ervoor dat er dit jaar nog iets ga veranderen aan de snelheid.

er zijn nu al wijken dat met snelheids verlaging zitten door een overvolle node.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DolfkeB
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Alles op zijn plek! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Komt ervan nie me Fiberklaar mee te doen hé, en me verouderde technologie verder aan te modderen. 

sedert Telenet is overgenomen door de USA wordt de service enkel nog maar slechter en de prijzen hoger. 

van enige technologievoorsprong is er al lang geen sprake meer. 

wij wensen oplossingen zoals 8/8gbit symmetrisch en geen uitvluchten. 

prijzen zoude ook minstens gehalveerd mogen worden om op het Europees gemiddelde te kunnen komen. 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

eSIM voor smartphones komt eraan!

@DolfkeB 

Dit topic gaat over de lancering van de E-sim en jij hebt het totaal over een ander onderwerp. Of wel je richten tot het topic of wel een nieuw topic starten. Dit gaat erg off topic en laten we proberen on topic te blijven over de E-sim. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BEL
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

eSIM voor smartphones komt eraan!

Is er al iets bekend i.v.m. de kostprijs van een esim? Telenet is een van de enige die nog €5 aanrekent voor een nieuwe sim, bij Base is dat zelfs €10.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

eSIM voor smartphones komt eraan!

@BEL 

Ik vermoed zelf dat dit gratis gaat zijn. Maar ja je hebt wel een punt wat je aanhaalt want een vervanging van een nieuwe fysieke simkaart is € 5 wat ik persoonlijk ook niet echt van deze tijd vindt. 

Want je kan je E-sim binnenkort ook aanvragen via My Telenet zou dan straf zijn als je daarop klikt dat je in eens € 5 aangerekend krijgt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

eSIM voor smartphones komt eraan!

Ik verwacht dag er een "administratieve kost" aangerekend zal worden, maar voor 5 euro zal ik het niet laten. Eindelijk 2 nummers op 1 toestel! Enfin, we zullen wel zien hoe en wat.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

eSIM voor smartphones komt eraan!

(er zijn nu al wijken dat met snelheids verlaging zitten door een overvolle node.)

Grappig dat je dat zegt vorige week is de snelheid verhoogd bij orange en hey

zeer licht maar is toch zo

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Zal 5 euro zijn  je zal wel op tijd moeten zijn

Er zijn er al die dag verlof hebben genomen voor  en zoals suzy zegt het blijft beperkt (testfase )

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Beste,

Eindelijk, eSIM! Is dit de oplossing voor het bijna een jaar bekende probleem van de Apple Watch en One Number die niet goed werkt? De verbinding tussen de iPhone 13 en de Apple Watch Ultra gaat meerdere keren per dag verloren! Ja, dit probleem is via alle mogelijke kanalen (WhatsApp, e-mails en telefoon) aan Telenet gemeld. Maar er verandert niets… het bekende antwoord van het Telenet callcenter en de achterliggende diensten is: we kennen het probleem en we werken eraan.

Mijn excuses voor het callcenter en de mensen die naar deze problemen moeten luisteren en geen antwoord mogen geven. One Number en Apple Watch zijn een ramp.

Telenet heeft exclusiviteit met de Apple Watch. Als dit niet het geval was, zouden de Telenet-klanten met een Apple Watch al lang weg zijn bij Telenet. Een Apple Watch Ultra kost een fortuin, en de cellular watch is nog duurder.

Telenet, ik hoop dat met de eSIM het probleem met de verbinding zal worden opgelost.

Vroeger kon je de One Number vanuit Telenet verbinden en verbreken, en je wist meteen de status van je eSIM. Waarom hebben jullie deze optie uit MijnTelenet verwijderd?

En waarom alleen WhatsApp, X en bellen, en geen link om via Contact een mailtje te sturen zonder speciaal een klacht te moeten indienen na lang zoeken via welke webpagina?

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Dit gaat over eSIM voor smartphones, One Number is nog iets anders.

Voor de problemen met One Number volg je best dit onderwerp.


@Willy14  schreef:

Vroeger kon je de One Number vanuit Telenet verbinden en verbreken, en je wist meteen de status van je eSIM. Waarom hebben jullie deze optie uit MijnTelenet verwijderd?


Probleem is gekend en doorgegeven.


@Willy14  schreef:

En waarom alleen WhatsApp, X en bellen, en geen link om via Contact een mailtje te sturen zonder speciaal een klacht te moeten indienen na lang zoeken via welke webpagina?


Het contactformulier staat duidelijk als optie op de website: Contact > Technische vraag (telenet.be) 

De meeste bedrijven geven de voorkeur aan een contactformulier ipv een e-mailadres omdat ze dan zeker kunnen zijn dat bepaalde essentiële informatie (zoals klantennummer) zeker ingevuld is.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

eSIM voor smartphones komt eraan!


@Willy14  schreef:

Is dit de oplossing voor het bijna een jaar bekende probleem van de Apple Watch en One Number die niet goed werkt?

Neen, dit gaat over de "soft launch" via fysieke winkels van een eSIM voor smartphones, dit gaat niet over smartwatches.
Dit heeft niets te maken met de eventuele problemen met Telenet One Number op de Apple Watch.

Willy14
Freshman Meerweter
Berichten: 53
Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Tien op tien!

eSIM voor smartphones komt eraan!

Dank je wel voor je antwoord.

“Soft launch” meer precies ? In praktijk ? Waarom?

En de fysieke kaart niet meer nodig in je iPhone? En de verbinding met de Apple Watch gaat via de eSim iingesteld op de  iPhone? 
mogelijkheud om een andere fysieke Sim- of Simdata kaart te kunnen gebruiken met deze nieuwe eSim?