RobertJan
Freshman Weetjesweter
RobertJan
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
11-08-2019
18:18
|
Lid sinds: 02-08-2019
Datum laatste bezoek: 11-08-2019 18:18
Ranking
Freshman Weetjesweter
08-08-2019
17:34
Zal het nog eens vragen. Het probleem met internet uitvallen heeft zich nu een aantal dagen niet meer voorgedaan. Daarvan zeiden ze bij Telenet dat het aan interne bekabeling zou liggen en dat ik daarvoor een elektricien moet laten langskomen (??), wat ik eigenlijk heel apart vind, aangezien het hun bekabeling betreft, niet die van mij. Mijn probleem met mijn stream gebeurt wel nog altijd en zit nu bv met een test aan 20% gedropte frames wat absurd hoog is en echt geen fijne kijkervaring levert. Zou dit ook aan interne bekabeling kunnen liggen? Ik heb sowieso al hardware problemen van mijn kant hiervoor uitgesloten, en ook met mijn laptop + een andere kabel getest (en ook dezelfde kabel getest) en het probleem van dropped frames bleef zich voordoen.
... Meer weergeven
04-08-2019
02:08
Jep, zal het melden als ik (hopelijk binnenkort) door de technische dienst wordt opgebeld. Dankjewel voor alle hulp!
... Meer weergeven
03-08-2019
19:53
Het leuke is dat ik ook nog eens een andere probleem heb waarbij ik terwijl ik stream ook een instabiele verbinding heb (ik betaal voor 200/20), als ik dan 6000 kilobit probeer te pushen (6 Megabit dus) drop ik daar ook veel te regelmatig frames. Daarvan dacht ik dat het gisteren verdwenen was maar dat is vandaag weer terug gekomen, enig idee wat hiervan mogelijk de oorzaak is?
... Meer weergeven
03-08-2019
19:14
Ik heb eigenlijk een video genomen van de modem terwijl hij de laatste keer is uitgevallen, komt er op neer dat het groene lichtje dan consistent blijft flikkeren, zelfs na de stroom eruit te trekken en de modem opnieuw op te starten. Eenmaal de modem terug functioneel is en ik weer internet hebt begin het groene lichtje ook terug onregelmatig te flikkeren (neem aan de het een soort van indicatie van netwerkverkeer is). Hier is een link naar de video: https://photos.app.goo.gl/Q2gq7jHp4PBqnQQt5 UTP kabel heb ik bij bv mijn computer wel al uitgetrokken maar dat deed niets, ik geloof dus niet dat het probleem daaraan kan liggen. Ik denk dat je het misziet dat het probleem enkel bij één apparaat ligt, terwijl het globaal bij alle apparaten op het netwerk zich voordoet, dus moet het ergens bij de modem liggen.
... Meer weergeven
03-08-2019
18:07
Nee het is altijd als er een toestel in gebruik is. Zoals de laatste keer was ik gewoon Netflix aan het kijken via mijn TV. Ik trek meestal de stroom uit van de router, dan moet ik ongeveer vijf minuten wachten voordat het internet terugkomt. In het verleden heeft het gemakkelijk al een kwartier geduurd voordat er effectief terug internet was als ik de router niet herstartte. Ik kan me niet echt meteen iemand bedenken in de buurt helaas 😶. Hopelijk heb je hier iets aan.
... Meer weergeven
03-08-2019
17:28
Tja de kabels lopen niet echt door vochtige ruimtes, dat probleem hebben we enkel in onze kelder en daar lopen geen kabels langs. Denk je dat het mogelijk is dat een licht beschadigde kabel zelfs mijn hele netwerk zou kunnen neerhalen? Ik zou dan eerder verwachten dat mijn problemen gelimiteerd blijven tot het specifieke apparaat en zich constant zouden voordoen.
... Meer weergeven
03-08-2019
16:36
Ze hadden mij aan de telefoon gezegd dat er geen werken in de buurt waren, hadden ze ook al gecheckt :(.
... Meer weergeven
03-08-2019
16:35
Nope, dit is bij geen toestellen het geval 😅.
... Meer weergeven
03-08-2019
16:34
Wat bedoel je precies met contacten? We hadden destijds bij het plaatsen van de nieuwe router ook een probleem met de coaxkabel, maar dat zijn ze toen komen fixen, dus die zou in orde moeten zijn.
... Meer weergeven
02-08-2019
21:18
1
Hallo, Na al een technicus langs te hebben gehad, en al verschillende keren aan de telefoon te hebben gehangen, nu vandaag nogmaals over mijn probleem, zei de kerel aan de telefoon dat ik ook maar eens hier een thread moet proberen te posten. Dus bij deze. Mijn problemen gaan al enkele maanden terug, toen ik nog een oudere router van Telenet had (een zwarte, echt geen flauw idee meer welk model) waarbij er zich redelijk frequent een probleem voordeed dat het internet in het hele huis (dus niet enkel mijn computer) zou neergaan als ik een grote download deed op bijvoorbeeld Steam. Dit probleem is toen zodanig erg geworden dat ik een nieuwe router bij Telenet ben gaan halen (24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)) wat het probleem wel voor een aantal maanden heeft verholpen. Nu is mijn probleem in de recente week echter 3 keer teruggekomen. Eenmaal toen ik aan het streamen was, rond half 11 's avonds op de 25e juli, enkele dagen daarna op 28 juli toen ik een VOD van Twitch was aan het afhalen (heel fijn als je download dan op 98% faalt en je weer 30GB opnieuw mag afhalen), en nu vandaag nogmaals toen ik gewoon beneden op onze TV Netflix was aan het kijken (TV is via WiFi verbonden). Het merkwaardige hieraan is dat er gisteren nog een technicus van Telenet zelf is langsgeweest, en dat hij dus effectief niets kon vaststellen als oorzaak, ook niet als ik hem specifieke timeslots gaf van wanneer het probleem zich voordeed. Dit heb ik vandaag ook aan de telefoon uitgelegd, en gelukkig was de persoon van de klachtendienst veel begripvoller nadat de persoon van de technische dienst wederom hetzelfde zei tegen mij, dat hij effectief niets kon zien, en dat het probleem zogezegd niet bij Telenet lag. Nu, ik heb een poepsimpel thuisnetwerk, waarbij alle apparaten (1 PC, 1 Digicorder, 1 Digibox) allemaal direct via UTP kabel met de router zijn verbonden, geen enkele switches ertussen, geen powerline adapters (daar wou ik niet aan beginnen vanwege hoe oud het huis is/unreliability met streamen), en ik doe geen absurd intensieve dingen met mijn verbinding. Ik studeer zelf toegepaste informatica, ik ben er mij goed van bewust wat mogelijke oorzaken kunnen zijn, en ik snap dus niet wat van mijn kant de oorzaak zou kunnen zijn dat mijn volledige thuisnetwerk neer gaat. De router blijft dan trouwens wel gewoon aan staan, en mijn PC/GSM zien allebei nog de router, ze kunnen gewoon geen verbinding leggen met het internet, een ping resolved niet, niets komt erdoor. Dus zoals de technicus vandaag aan de telefoon zei, post ik hier nu een thread om te zien of iemand nog betere ideeën heeft, aangezien Telenet ervan overtuigd is dat de fout niet bij hun ligt.
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
modem (HGW)
Berichten die RobertJan geliked heeft
Berichten die {login} geliked heeft
Onderwerp | Likes | Auteur | Laatste bericht |
---|---|---|---|
1 | |||
1 | |||
1 | |||
1 |
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 02-08-2019 21:18 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig