Nadat ik gisteren via Outlook 2013 met een outlook mailadres een mail met bijlage naar een telenet mailadres verstuurd had, vertelde mijn correspondent (die windows live mail gebruikt) me dat hij geen bijlage kon terugvinden. Ik dacht in eerste instantie dat ik de tekstopmaak per ongeluk op rtf had gezet, maar zowel de mail versturen in html als in plain text losten het probleem niet op. Vreemd is dat indien ik de mail naar mijn eigen telenetadres stuur, ik de bijlage wel kan zien. Het telenetadres van mijn vader heeft exact hetzelfde probleem als dat van mijn correspondent. Kort samengevat zou gezegd kunnen worden dat enkel in combinatie van AL DEZE factoren er geen bijlage zichtbaar is: Mail verstuurd met outlookadres Met Gmail, telenet, icloud… via outlook is de bijlage wel zichtbaar Eender welke tekstopmaak (html, rtf, plain text) Outlook als mail client van de zender Indien verzonden via de outlook webinterface, is de bijlage wel zichtbaar Windows Live Mail als mail client van de ontvanger Indien mail bekeken wordt in webinterface van telenet, is de bijlage wel zichtbaar, hoewel hier ook iets eigenaardigs gebeurt (*zie onder) Mail verzonden naar een telenetadres, hoewel ook niet allemaal Bij mijn telenetadres is de bijlage bijvoorbeeld wel zichtbaar (zowel in de webinterface als in outlook als in windows live mail) * Indien de mail bekeken wordt via de telenet webinterface, is de bijlage wel zichtbaar, maar is er telkens ook een 2e bijlage aanwezig: een extensieloos bestand met als inhoud de tekstinhoud van de verzonden mail. De naam varieert naargelang de gekozen tekstopmaak in outlook: “onbekend <text/html>” indien verzonden in html, “onbekend <text/rtf>” indien verzonden in rtf of in plain text. Zelfs indien ik zelf geen bijlage invoeg, is deze mysterieuze bijlage aanwezig (niet op mijn eigen telenetadres voor de duidelijkheid, enkel op dat van mijn vader en mijn correspondent) Een wereldramp is dit nu ook weer niet uiteraard (ander mailadres of mailclient biedt meteen oplossing), ik ben eerder nieuwsgierig naar de reden waarom dit gebeurt. Alvast bedankt en met vriendelijke groet Laurens Scheers
... Meer weergeven