Ongelofelijk om dit te lezen (en blij met de bevestiging) want ik heb sinds november vorig jaar exact hetzelfde probleem op elke denkbare gaming client (Steam, Epic, GoG.com, B.NET, Switch eShop, etc...). Ik ben zelf al tientallen jaren klant en nog nooit dit fenomeen mee gemaakt. Wat mij wel ongelofelijk hard stoort is dat iedereen van Telenet die ik hiervoor al gesproken heb (4x gebeld, 1x met engineer, 1x met technicus) behandeld mij als een regelrechte idioot of fantast en niet naar het probleem luistert. "Mja mijnheer dan is het druk en dan komt iedereen thuis en beginnen die ook te streamen enzo" .. "Misschien water op uwe kabel door slechte weer" .. "uw kabel vanaf het knooppunt is eigelijk te lang" "heb je uw modem al is gereset? Misschien nieuwe gaan halen in de telenet winkel" Terwijl ik letterijk aantoon dat het ENKEL tussen 19u en 23u01 is en als het een algemene traagheid was dan dat alles traag zou zijn en niet alleen Gaming gerelateerde zaken. Ik wil ook niet 'That guy' zijn die ligt te zwaaien met "Ja maar ik ben ook nen IT'er hoor!" maar ik herken echt wel een artificiele cap op traffiek. Dit heeft niks met drukte te maken. De laatste die de technicus had ingepland heeft mijn probleem duidelijk aangehoord en een ticket gemaakt voor de technicus met de melding "wifi valt weg". Zou komisch zijn als het niet zo frustrerend was. De technieker die gestuurd werd (ik heb ook bij betaald voor 's avonds in de hoop dat die na 19u ging komen wat niet het geval was) heeft, na het verhaal te aanhoren en bewijs te zien dat het enkel tussen een bepaalde tijdrange zit, gewoon de modem vervangen. Het probleem was natuurlijk niet verholpen (Wifi wachtwoord was wel gewijzigd na te horen dat dit niet ging gebeuren. Wifi wachtwoord wijzigen via de site komt ook niet door maar soit, da's nog een ander probleem). De allerlaatste helpdesk medewerker is gewoon gestop bij "Ja we kunnen niet veel doen voor u denk ik. Misschien die dingen downloaden buiten de piekuren?". Waarom zijn deze mensen niet ingelicht dat dit een dingetje is? Los van het feit dat het totaal onaarvaardbaar is natuurlijk gezien dat het de 90€ kost om tegen smallband snelheden te downloaden. Ik ben bewust van de pagina waar er een vermelding is van 'eerlijke verdeling van de bandbreedte' maar dit gaat erover en heeft alleszins al in gang gezet om een andere provider te zoeken. Het laatste wat mij tegenhield was mijn Telenet mailbox maar blijkbaar kan je die behouden . Is dit letterlijk enkel op te lossen door een klacht in te dienen bij BIPT of Test Aankoop? Bij deze wat screenshots. Heb dit al op meerdere dagen getest natuurlijk: 18u59: 19u 23u01
... Meer weergeven