Besteld via online shop, hoe dan terug te sturen - heb gezocht maar niet gevonden. Gebeld met Telenet help desk: medewerker vertelde mij dat dit apparaat niet ondersteund werd, maar dat deed toch haar best om mij te helpen. Helaas had ze ook niet meer dan de gebruiksaanwijzing die ik had en zeker niet meer kennis over het apparaat. Ik heb haar meerdere keren moeten corrigeren. Daarna werd in (onafhankelijk van vorige gesprek) gebeld ivm mijn klacht via testaankoop. Er werd geen tegemoetkoming aangeboden, standpunt van telenet bleef onderanderderd. Na mijn relaas over de problemen heeft men wel aangeboden om gratis een technieker te sturen om de beste opties te bespreken per toestel, en mij te helpen met de DVB-C tuner die niet werkt. Toch nog met het apparaat naar een telenetwinkel gegaan en daar vertelde men mij dat het een bekend probleem was. Medewerker heeft DVB-C tuner meegenomen naar achteren, een kunstje gedaan (Factory reset?), en daar werkte het. Thuis ook aangesloten, werkt nu. Dus indien "Geen Signaal" kijk eerst of je inderdaad wel signaal hebt (bij voorkeur de aansluiting waar je TV op werkt; als de TV werkt heb je signaal), indien geen succes, mogelijk factory reset proberen of maar naar de telenet winkel en hopen op een goede kennis van de medewerker daar. Over de tuner zelf dan: klein plastic doosje, antiek ogend 'display' - ivm met 12 digits gaat hij rollen bij info, wel optisch en analoog geluid uit, USB aansluiting en Ethernet aansluiting (niet geprobeerd), en Antenne in + out (doorlussen naar de decoder). Programma cijfers >899 blijken de radio zenders te zijn (na automatisch zoeken). er zijn 8 voorkeur zenders in te stellen (zender selecteren en voorkeurtoets eventjes inhouden (S1- S8). Geluid lijkt in orde te zijn (miniketen aangesloten en klonk ok (geen merkbare ruis) Maar wat er uit zag als eventjes aansluiten, heeft dus veel meer tijd gekost.
... Meer weergeven