gert-563
Freshman Beetjesweter
gert-563
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
11-10-2020
18:45
|
Lid sinds: 03-07-2020
Datum laatste bezoek: 11-10-2020 18:45
Ranking
Freshman Beetjesweter
08-07-2020
15:06
@Suzy schreef: Ik kan bevestigen dat de kost van de kabelaansluiting (het aansluiten van de dropkabel voor de eerste keer op het Telenet netwerk) €50 bedraagt. Maar dat dit niet de kost is die hier van toepassing zou zijn. Moest @gert-563 geen internet-klant van Telenet zijn, zou hij een activatiekost van €50 moeten betalen. Maar aangezien hij al internet van Telenet heeft, is ook dit niet van toepassing. Neem je dus digitale TV van Telenet erbij, bv. via een CI+ module, ga je daar buiten de maandelijkse kabelabonnement kosten en de eenmalige aankoop van de CI+ module, niets voor moeten betalen. 😉 @Suzybedankt, dat is duidelijk. Toch nog dit: * ik neem dus aan dat de fenomenen die ik eerder beschreven heb (bepaalde frequenties) effectief de filter zijn die ik ervaar. et weghalen daarvan, zit dat ook in de prijs inbegrepen, of moet daar toch nog voor betaald worden. * klopt het dat ik "TV met een kaartje" niet (meer) via de site kan bestellen en dat ik daarvoor dan naar een Teleent center moet? Of kan het nog wel?
... Meer weergeven
06-07-2020
11:46
@Ex-Netweter schreef: Deze filter (technisch een "bandpass filter with return path") liet de frequenties door, die door de modem gebruikt worden (5-65 MHz voor de upload kanalen) en >400 MHz. Met andere woorden: de frequenties voor (analoge) TV kwamen er niet of verzwakt door (voornamelijk frequenties < 300MHz). Gezien inderdaad de VRT zenders, maar ook het hele Compact signaal (290 MHz, 298 Mhz) in deze geblokkeerde frequentieband zit, kan je nu stellen dat de "TOF" filter ervoor zorgt dat je niet kan zwartkijken naar de onversleutelde zenders... Ok, dat verklaart dus waarom de TV en sat ontvanger geen signaal vinden op die 2 frequenties. Past het feit dat dit weekend het signaal en de kwaliteit op die 298MHz zo schommelde (zie filmpje) ook in dat plaatje, of is dat vreemd? @Ex-Netweter schreef: Dat hiervoor een technieker op de paal moet kruipen is een beslissing van Telenet (die een filter geplaatst heeft), en niet de schuld van de klant. Ik denk niet dat ze op een paal zullen moeten kruipen 🙂 Hier staan van die Telenet bakjes in de voortuinen. Niet van die cilindervormige die ze tegenwoordig plaatsen maar nog zo'n rechthoekige van vorm. Ik vermoed dat de filter daarin zit?
... Meer weergeven
06-07-2020
11:36
Interessant allemaal, bedankt 🙂 Jammer dat die man van Telenet waar ik mee belde me dat allemaal niet kon of wou vertellen. Ik had dit weekend zoals eerder gezegd nog een blind scan gedaan met mijn schotelantenne ontvanger. Dat is handiger dan met de TV omdat ik die (eventueel nadien aanvullend) ook per frequentie de transponder kan laten afscannen op nieuwe zenders en omdat ik per gevonden zender de instellingen kan zien (frequentie etc...) De frequenties vanaf 306MHz doen het allemaal OK, zenders worden gevonden en toegevoegd aan de lijst. Voor alle frequenties van 306 t/m 394 zag het scherm er zo uit als in de bijgevoegde foto (IMG_01_306), de waarden van S (Signal Level) en Q (Quality) blijven daarbij constant. Voor frequentie 290 wordt er niks gevonden. S staat daar op 0, en Q op 5% (zie foto IMG_02_290) Voor frequentie 298 was het zo dat het balkje S (Signal Level) wel gedeeltelijk gevuld was, maar het balkje Q leeg bleef, en ook dat bleef constant (zie IMG_03_298) Toen ik dat een tijdje later nog eens probeerde (omdat de foto's niet super waren) zag ik dat de waarden heel erg schommelden (enkel voor die 298MHz) Ik heb er een filmpje van gemaakt (zie MVI_04_298). Dat schommelen is niet altijd zo, vandaag zijn de waarden weer stabiel: S=73 en Q=0 zoals op de foto. Ik heb op dat moment van schommelende waarden die transponder eens gescand en dat heeft daarmee wél de VRT zenders opgeleverd + een heel boel andere op 398MHz (o.a. VTM - Q2 - NPO1,2&3). Daarmee heb ik de NPO's en de VTM zenders 2x in de lijst. Is dat wat jullie bedoelen met het compact signaal? Beeld heb ik daar overigens niet op, grote blokken en heel erg haperend en onverstaanbaar geluid gedurende 5 seconden is het beste resultaat wat ik daarmee tot nu toe gehaald heb, daarna 'geen signaal'. Vandaag met de Q=0 heb ik onmiddellijk 'geen signaal'. -- Filmpje uploaden gaat blijkbaar niet (of enkel youtube filmpjes) Het staat hier: https://adminarodo.stackstorage.com/s/eW9V5dGhA4RFjPNY
... Meer weergeven
03-07-2020
22:51
@igvfer schreef: @gert-563 Je hebt internet maar daarom ben je nog geen kabelTV klant. ... En je kan de kabel opzeggen elke maand. Dus wil je 1 maand proberen dan kost je dat een 20€. Je CI+ module koop je aan voor 69€ maar kan je eventueel doorverkopen. Als jij opgezegd hebt kan de koper dit terug activeren. Kortweg je kan starten aan 20€. Per maand. en een eenmalige kost van 69€. Ok, dat wordt stilaan duidelijk wat de kosten betreft. Zit ik nog met het al dan niet weghalen van de filter waar die man het aan de telefoon ook over had. Ik vermoed dat er effectief een filter op zal zitten en dat dat de reden is waarom ik momenteel geen signaal krijg op bepaalde frequenties? Ik hoor uit bepaalde kanten dat Telenet dat NU niet meer doet, amar als er hier eentje zit dan is dat wellicht al minstens 9 jaar het geval (toen kocht ik dit huis) en heb ik er nooit last van gehad (want geen tv-klant) Ik ga ervanuit dat het niet werken van die frequenties door die filter komt? Of heeft dat nog een andere reden? En indien filter: is het weghalen daarvan in het tv-abonnement inbegrepen of moet ik daar nog een keertje apart voor betalen?
... Meer weergeven
03-07-2020
22:32
@janne_man schreef: @gert-563 Dat wil zeggen dat je de stappen niet goed gevolgd hebt (allicht kon je niet omdat je geen goed stappenplan gevonden hebt voor je tv. De parameters die van belang zijn, zijn: netwerk id: 32 voor compact signaal, 22 voor tv met een kaartje frequentie: 290 MHz voor compact signaal, 322 MHz voor tv met een kaartje symboolfrequentie: 6875 modulatie: 256 QAM Je moet geen volledige scan doen. Op de opgegeven frequentie is er een signaal die alle info bevat voor het afstellen en dat gaat zeer vlug. Als het toch niet gaat op deze manier , kan je altijd een volledige scan doen en die moet beginnen op 120 MHz. De scan limieten moet je ook ergens kunnen ingeven. Het zou kunnen hellpen als je mer en model van jevtv vermeld. De 50 euro die ik in mijn vorige post vermeld heb, is niet verschuldigd als je reeds internetklant bent bij Telenet Als ik de TV laat zoken vanaf 322MHz dan gaat dat inderdaad vrij snel. Het resultaat is dan een zenderlijst met nummering conform aan de zenderlijst die ik bij Teleent eens gedownload heb - buiten dat er een aantal zenders mankeren, met de name de VRT zenders (en misschien nog wat andere waar ik het niet van weet) Als ik laat zoeken vanaf 290MHz duurt dat veel en veel langer. Het resultaat is een vergelijkbaar aantal zenders, maar de nummering is nu anders. Ook in deze lijst geen VRT zenders. Tijdens het opslaan van de zenders zie ik de frequenties voorbij komen met tussentotalen vn gevonden DTV en radio zenders. In beide gevallen blijft dat totaal op 0 tot frequentie 306MHz voorbij komt. Ik ben nu eens een blindscan aan het doen via mijn schotelantenne ontvanger. Die heeft ook een DVBC-tuner en zou dus ook alle zenders moeten kunnen vinden. Voordeel daarvan is dat ik per zender de frequentie/symbol rate e.d. kan zien, en erop kan sorteren. Zo zou ik snel kunnen zien of er inderdaad frequenties zijn waarop niks wordt gevonden.
... Meer weergeven
03-07-2020
22:20
@janne_man schreef: @gert-563 Als je al analoge tv klant bent van Telenet is er geen extra kost voor tv kijken. De aanrekening gebeurt wel anders. Digitaal betaal je elke maand één twaalfde van het jaarabonnement. Het jaarabonnement dat je reeds betaald hebt, wordt pro-rata terugbetaald. Mogelijk is er nog een eenmalige kost van 50 euro voor de activering van het digitale signaal. Nee ik ben op het moment geen tv klant. ik heb enkel internet, en that's it. @janne_man schreef: @gert-563 Als je tv met een kaartje koopt bij Telenet omvat dit de module en de kaart. Dat kost 69 euro, zoals @louishufk reeds aangaf. Als je al analoge tv klant bent van Telenet is er geen extra kost voor tv kijken. De aanrekening gebeurt wel anders. Digitaal betaal je elke maand één twaalfde van het jaarabonnement. Het jaarabonnement dat je reeds betaald hebt, wordt pro-rata terugbetaald. Mogelijk is er nog een eenmalige kost van 50 euro voor de activering van het digitale signaal. Je tv moet wel een dvb-c tuner hebben. De drie vrt zenders worden ongesluierd verzonden. Deze moet je kunnen zien zonder ci+ kaartje en module. De dvb-c tuner is er en werkt. De VRT zenders worden niet gevonden (omwille van filter ?) Ik heb wel een paar radio zenders die het wel doen (Radio 1, Radio 2, StuBru om er maar een paar te noemen)
... Meer weergeven
03-07-2020
21:40
@janne_man schreef: @gert-563 De beste test die je kan doen is scannen naar het compact signaal. Het compact signaal is de digitale vervanging van het analoge signaal. Volg de richtlijnen van deze webpagine van Telenet. Als het werkt en je tv is voorzien van CI+ (CI+ bevat uitbreidingen [beperkingen] die er niet zijn in CI), dan kan je redelijk gerust overgaan tot het aankopen van tv met een kaartje. Da's geen succes denk ik. Mijn oorspronkelijke tests waren met frequentie 322000. Daarmee had ik al het gevoel dat niet alle zenders gevonden werden. Wat gevonden werd heeft wel de juiste zendernaam en -nummer zoals op de Telenet zenderlijst, dat dat was simpel vast te stellen dat bv. een / canvas / ketnet alvast ontbrak. Ik heb nu de test uitgevoerd zoasls beschreven in de link, maar ik denk niet dat dat meer zenders opgeleverd heeft. Ik weet niet waar ik dat compact signaal moet vinden, of om welke zenders dat zou moeten gaan. Wel vastgesteld: nog steeds geen een, canvas, ketnet. Op Kanaal 55 ook geen succespagina, maar Play Sports HD 1. Ik heb het scannen even in de gaten gehouden, en de eerste frequentie waarop zenders gevonden worden is 306MHz. Op de 2 daarvoor (290 en 298) wordt niks gevonden. Ik geloof dat de VRT op 298 zit?
... Meer weergeven
03-07-2020
19:51
@patrick37 schreef: @gert-563 hierbij alle informatie rond TV met een kaartje : https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/wat-is-tv-met-een-kaartje Merci, de meeste info daaromtrent had ik al wel ergens gevonden. Wat me niet duidelijk is: Je hebt nodig... een kabelabonnement van Telenet CI+ module (met smartcard) van Telenet een tv-toestel dat geschikt is om een CI+ module van Telenet te gebruiken de afstandsbediening van je tv-toestel TV en afstandsbediening is duidelijk. Mijn TV staat niet op de lijst maar heeft wel een CI+ slot. De TV Vlaanderen kaart werkt als ik ze daarin stop en de satkabel op de DVB-S poort aansluit. (maar normal zit dat op mijn sat-receiver) CI+ module is ook duidelijk. Die moet ik dan aanschaffen, en het kaartje ook. Vraag is: wat kost dat? Waar vind ik dat? En kabelabonnement? Wat moet ik daaronder verstan? Ik ben Telenet (internet-)klant dus heb ik dan een kabelabonnement of niet? Of slaat kabelabonnement puur op een TV-kabelabonnement wat ik dan niet heb? EN idem dan: wat kost dat?
... Meer weergeven
03-07-2020
17:03
Momenteel ben ik enkel Telenet klant voor internet. Voor TV heb ik een abonnement bij TVVlaanderen.
Ik overweeg om of samen daarmee of in de plaats daarvan Telenet TV met een kaartje te gaan gebruiken. Ik ben op dit moment niet geïnteresseerd in een digibox of digicorder, het wordt TV met een kaartje of niks.
Ik had daarom op de site van Telenet het formulier ingevuld ("mailen" noemen ze dat) maar ik kreeg geen antwoord per mail helaas, maar werd gebeld door een 011-nummer terwijl ik in de winkel was.
Een uurtje later kreeg ik een SMS dat ik zelf moest bellen op 011 xx xx xx.
Als ik wou bellen had ik dat zelf wel gedaan ipv dat formulier in te vullen. Ik wou antwoord per mail om de zaken rustig te kunenn afwegen, maar dat schijnt helemaal niet te kunnen. Vreemd.
Ik heb ook niet op alle vrgen antwoord gekregen dus daarom probeer ik het hier ook eens.
De "mail" richting telenet zag er ongeveer zo uit:
--
Momenteel ben ik enkel Telenet klant voor (basic) internet. Voor TV heb ik een abonnement bij TVVlaanderen. Ik overweeg om of samen daarmee of in de plaats daarvan Telenet TV met een kaartje te gaan gebruiken. Ik ben op dit moment niet geïnteresseerd in een digibox of digicorder, het wordt TV met een kaartje of niks.
Een aantal vragen daarover:
1. wat heb ik extra nodig, en wat gaat me dat allemaal kosten, eenmalig, maandelijks, jaarlijks... Momenteel heb ik enkel basic internet.
2. Mijn TV staat niet in de lijst met gecertifieerde toestellen, wel een aantal vergelijkbare modellen. De TV heeft wel een CI-slot, dus mogelijk werkt het wel. Kan ik alles ook weer annuleren als het toch niet zou blijken te werken? Hoe lang is de bedenktijd? 14 dagen? 7 dagen? 30 dagen?
3. wordt het TV-signaal momenteel gefilterd aangezien ik geen TV klant ben? Er is een coax-kabel in de muur voorzien door de vorige bewoners, en ik heb die eens in de TV gestopt en de TV laten scannen. Daarbij worden veel zenders gevonden maar niet alle. Dat vond ik een beetje verrassend: ik had verwacht alles of niks. Als ik de zenderlijst er bij neem ontbreekt bv. Een, Canvas, Ketnet. De zendernrs 2, 4 en 12 worden gewoon overgeslagen. Beeld heb ik op geen enkele zender, dat is dan weer wel logisch want ik heb nog geen CI-module (geeft de TV ook aan). Ik heb wél enkele radiozenders die het doen (radio een, studio brussel etc...) Ik heb bij wijze van test de coax-kabel eens in mijn satellietontvanger gestopt (die heeft ook een DVB-C tuner), en daar hetzelfde effect: ook hier worden de zenders van de VRT niet gevonden, en zo'n 130 andere wel. Ik heb eens een andere coax-kabel geprobeerd, en de kabel eens op een andere poort op de NIU gestopt, maar dat verandert niks aan de zaak. Veel zenders worden gevonden, maar geen VRT.
Is dat normaal of wil dat toch zeggen dat er nog ergens niet in orde is? Of zit er een filtering op bepaalde frequenties?
Uiteraard is het belangrijk dat dat allemaal wel werkt op het moment dat ik de CI-module en kaartje zou bestellen, zeker als de bedenktijd beperkt is.
--
Volgens de Telenet-medewerker (of callcenter, lijkt me minstens even waarschijnlijk) is het niet mogelijk TV met een kaartje te bestellen via telefoon of via de website en ENKEL in een Telenet center. Doordat het een fysieke aankoop betreft, vervalt daarmee de bedenktijd en is er daardoor geen sprake van terugbetaling.
-> klopt dat, kan dat niet meer via de site besteld worden?
Hij heeft een aantal kosten genoemd (die konden niet op mail gezet worden) maar verder dan +/- 69 euro etc... kwam hij niet. Ik vreog om een totaalplaatje maar dat kwam er niet.
Hij had het ook nog over het analoog signaal dat terug geactiveerd moet worden, en dan omgezet naar digitaal. Dat is waarschijnlijk de reden warom ik nu niet alle zenders kan scannen. Er zou dan een filter weggehaald moeten worden maar dat kan enkel NADAT er digitale TV is besteld of dus:
1. ik koop het CI+ kaartje + alle toebehoren
2. er komt een technieker die filter weghalen
Of dat een betalende interventie is of eniet en hoeveel het dan eventueel zou kosten, wist hij me ook niet te vertellen. Dat "kon hij niet in het systeem zien"
Ik weet niet of dat de algemene instelling van Telenet is, maar deze man wou we duidelijk niet "TV met een kaartje verkopen" en me ook niet van de info voorzien waar ik om gevraagd had.
Kunnen en willen jullie me hier wel mee helpen?
Edit door mod: telefoonnummer aangepast.
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
CI+ module
Berichten die gert-563 geliked heeft
Berichten die {login} geliked heeft
Onderwerp | Likes | Auteur | Laatste bericht |
---|---|---|---|
4 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig