De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

TV met een kaartje: wat nodig + wat kost het ?

Beantwoorden
Highlighted
Freshman Beetjesweter
Leesclubje starten? Pageturner! Mooi, mooi! Hey, jij weer! :-)

@philippe_d  schreef:

Deze filter (technisch een "bandpass filter with return path") liet de frequenties door, die door de modem gebruikt worden (5-65 MHz voor de upload kanalen) en >400 MHz. Met andere woorden: de frequenties voor (analoge) TV kwamen er niet of verzwakt door (voornamelijk frequenties < 300MHz).

Gezien inderdaad de VRT zenders, maar ook het hele Compact signaal (290 MHz, 298 Mhz) in deze geblokkeerde frequentieband zit, kan je nu stellen dat de "TOF" filter ervoor zorgt dat je niet kan zwartkijken naar de onversleutelde zenders...

Ok, dat verklaart dus waarom de TV en sat ontvanger geen signaal vinden op die 2 frequenties.

Past het feit dat dit weekend het signaal en de kwaliteit op die 298MHz zo schommelde (zie filmpje) ook in dat plaatje, of is dat vreemd?

@philippe_d  schreef:

Dat hiervoor een technieker op de paal moet kruipen is een beslissing van Telenet (die een filter geplaatst heeft), en niet de schuld van de klant.

Ik denk niet dat ze op een paal zullen moeten kruipen 🙂

Hier staan van die Telenet bakjes in de voortuinen. Niet van die cilindervormige die ze tegenwoordig plaatsen maar nog zo'n rechthoekige van vorm.

Ik vermoed dat de filter daarin zit?

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Community Manager
It's your fifth party! De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! It's your fourth party!

Ik kan bevestigen dat de kost van de kabelaansluiting (het aansluiten van de dropkabel voor de eerste keer op het Telenet netwerk) €50 bedraagt. Maar dat dit niet de kost is die hier van toepassing zou zijn.

Moest @gert-563 geen internet-klant van Telenet zijn, zou hij een activatiekost van €50 moeten betalen. Maar aangezien hij al internet van Telenet heeft, is ook dit niet van toepassing. Neem je dus digitale TV van Telenet erbij, bv. via een CI+ module, ga je daar buiten de maandelijkse kabelabonnement kosten en de eenmalige aankoop van de CI+ module, niets voor moeten betalen. 😉

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
Highlighted
Professional Veelweter
Dat loopt vlotjes. Lees je nog iets anders? ;-) Waar zijn die handjes? WOW!

@Suzy  schreef:

Neem je dus digitale TV van Telenet erbij, bv. via een CI+ module, ga je daar buiten de maandelijkse kabelabonnement kosten en de eenmalige aankoop van de CI+ module, niets voor moeten betalen. 😉

Bedankt @Suzy  , dat is héél duidelijk!

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! Hi there! En we zijn vertrokken! Hallo! Welkom!

Waar ik je al mee kan helpen. Analoog signaal = digitaal geworden. Je kan met andere woorden de zenders die nog analoog worden aangeboden, ook digitaal op de coax vinden zonder decoder. De ci + module is er voor een uitgebreider aanbod zoals eurosport etc. Verschil tussen digibox en ci+. Buiten het feit dat een digibox op elk toestel past , kan je er ook mee pauzeren of terugspoelen. Bij een digibox zijn er soms activatiekosten (als je nog geen klant bent ). Maar ik snap eigenlijk niet waarom! 

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Experienced Allesweter
Applaus voor jezelf! It's your fifth party! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

@NegentigPlus  schreef:

Waar ik je al mee kan helpen. Analoog signaal = digitaal geworden. Je kan met andere woorden de zenders die nog analoog worden aangeboden, ook digitaal op de coax vinden zonder decoder. De ci + module is er voor een uitgebreider aanbod zoals eurosport etc. Verschil tussen digibox en ci+. Buiten het feit dat een digibox op elk toestel past , kan je er ook mee pauzeren of terugspoelen. Bij een digibox zijn er soms activatiekosten (als je nog geen klant bent ). Maar ik snap eigenlijk niet waarom! 

Je gebruikt de term digibox verkeerd vrees ik. Met een digibox kan je niet opnemen of terugspoelen. Dit kan enkel met een digicorder of het nieuw type digicorder, de tvbox. Eventueel ook met een CI+ als je tv dat ondersteunt (via een externe HD bijvoorbeeld).

Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
Beantwoorden
Highlighted
Professional Superweter
Jij bent af! Opgeruimd staat netjes! Champagne, lezer van het jaar! De gouden postveer is voor jou

@NegentigPlus  Activatiekosten betaal je 1 maal bij de installatie van het eerste digitaal product. Is dit een digibox of digicorder of CI+ module en je bent nog geen klant voor internet of telefonie dan zal je dat inderdaad betalen.

Ben je al klant voor internet dan betaalde je dat toen je internet nam.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Meerweter
Topicwurm! Goed bezig! Dat begint te tellen! Tien op tien!

opnemen gaat met digicorder 2 zender gelijk opnemen  en  1 kijken gelijk

kaartje kijken en opnemen gelijk wel harde schijf aansluiten op tv IMG_20200708_012406 (2).jpg

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Beetjesweter
Leesclubje starten? Pageturner! Mooi, mooi! Hey, jij weer! :-)

@Suzy  schreef:

Ik kan bevestigen dat de kost van de kabelaansluiting (het aansluiten van de dropkabel voor de eerste keer op het Telenet netwerk) €50 bedraagt. Maar dat dit niet de kost is die hier van toepassing zou zijn.

Moest @gert-563 geen internet-klant van Telenet zijn, zou hij een activatiekost van €50 moeten betalen. Maar aangezien hij al internet van Telenet heeft, is ook dit niet van toepassing. Neem je dus digitale TV van Telenet erbij, bv. via een CI+ module, ga je daar buiten de maandelijkse kabelabonnement kosten en de eenmalige aankoop van de CI+ module, niets voor moeten betalen. 😉

@Suzybedankt, dat is duidelijk.

Toch nog dit:

* ik neem dus aan dat de fenomenen die ik eerder beschreven heb (bepaalde frequenties) effectief de filter zijn die ik ervaar. et weghalen daarvan, zit dat ook in de prijs inbegrepen, of moet daar toch nog voor betaald worden.

* klopt het dat ik "TV met een kaartje" niet (meer) via de site kan bestellen en dat ik daarvoor dan naar een Teleent center moet? Of kan het nog wel?

0 Likes
Beantwoorden