Hoi allemaal, ergens begin dit jaar nam ik de nieuwe TV Box van Telenet, omdat men mij beloofd had dat kijken via de Apple TV app overal mogelijk zou zijn. Een hele tijd ging dit idd supergoed, met een app die heel intuïtief was en goed werkte. Een tweetal maanden (ik weet niet de exacte datum) is er volgens mij een update geweest van de app, die automatisch werd geïnstalleerd door mijn Apple TV. Sinds die dag ontdek ik wel elke dag een hoop vervelende zaken of dingen die gewoon niet (meer) werken. Zijn er nog mensen die deze issues voorhebben? Als mijn Apple TV werd uitgezet met de Telenet TV app open, dan krijg ik bij het heropstarten van Apple TV standaard de melding "Niet beschikbaar : Je hebt een abonnement nodig om deze video te bekijken. Meld je aan via Mijn Telenet, kies Extra pakketten in de categorie tv en bestel je pakket.". Vroeger startte hier standaard het programma dat je laatst aan het bekijken was. Nu moet ik met de "Menu" knop een stap terug, even wachten en dan opnieuw naar "opnames" gaan. Als de app opnieuw opstart en er stond een programma open, dan kan ik niet klikken op "kijken". Ik kan dan enkel teruggaan met "Menu". Maar, het gekke is dat ik dan drie, vier, ... keer hetzelfde scherm blijf zien en dus meerdere keren op "Menu" moet klikken om naar het hoofdscherm te gaan. Als je een serie opgenomen hebt en je in de optie "Afleveringen" gaat, dan bv de eerste lijn verwijderd (met het vuilbakje), als je dan probeert de "nieuwe" eerste lijn (dus volgende aflevering) te bekijken, krijg ik een foutmelding (heb hem nu even niet bij de hand). Enige mogelijkheid is meerdere keren op "Menu" drukken om terug te keren naar het hoofdmenu en dan terug naar "Mijn opnames" te gaan. Tijdens het kijken van een "opgenomen" programma, wordt het scherm regelmatig zwart. Je hoort dat de film/serie wel blijft verder gaan. Eén keer klikken op "Menu" zorgt er dan voor dat je verder kan kijken. Als ik aan het kijken ben naar een "opname" en op "Pauze" druk, wordt het scherm in 70% van de keren zwart. "Meestal" kan je dan door het klikken op "Play" verder gaan, maar in 80% van de gevallen, begint gewoon alles van voor af aan, en m.a.w. dus met reclame. Zo zie ik nu soms de reclame drie of vier keer na elkaar, omdat hij blijkbaar terug springt. Het tijdstip waarop je gepauzeerd hebt, wordt in 70% van de gevallen NIET vastgelegd. Dus telkens je wil beginnen kijken, moet je eerst kijken naar de reclame en dan zoeken door te scrollen waar je was gebleven. Dit is echt niet leuk... Ik heb reeds met Telenet contact genomen hierover en er werd me gezegd de app opnieuw te installeren. Dat heb ik al vijf keer gedaan, met telkens dezelfde resultaten. Zijn er nog mensen met deze problemen of ligt het echt enkel aan mijn systeem? Mvg, Davy
... Meer weergeven