FrankDSM
Experienced Weetjesweter
FrankDSM
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
16-04-2025
19:05
|
Lid sinds: 22-08-2022
Datum laatste bezoek: 16-04-2025 19:05
Ranking
Experienced Weetjesweter
20-12-2024
23:02
Heb exact hetzelfde probleem en ook sinds kort. Zelfde modem en ook alleen op Apple-toestellen. Blijven verbonden met de Wifi maar geen internet-connectie gedurende behoorlijk lange periodes. Heropstarten modem lost probleem maar voor enkele uren op en begint dan opnieuw. IP-camera's die via UTP-kabel verbonden zijn blijven wel altijd connectie met internet behouden.
... Meer weergeven
11-08-2023
21:15
1
Is er enige info welke routers wel werken bij telenet? -> Ik gebruik mijn datasimkaart in de Huawei 5G CPE Pro 2 H122-373. Dat werkt perfect. Zowel op 4G als op 5G. Heb je trouwens al eens geprobeerd om de simkaart van uw GSM in de router te plaatsen (i.p.v. de datasimkaart)? Werkt het dan wel? Indien niet, dan is een defect van de ASUS-router natuurlijk ook mogelijk.
... Meer weergeven
01-08-2023
15:09
Ik heb ook al opgemerkt dat bepaalde functionaliteiten (meer algemeen, niet specifiek instellingen Mijn Thuisnetwerk - bv. quasi lege schermen) niet werken op Mijn Telenet. Wat ik dan meestal doe is de websitedata (cache, cookies) van telenet.be verwijderen (het opzetten van een private browsersessie kan ook werken). In veel gevallen lost dat het probleem op. Het is het proberen waard. Je moet dan uiteraard terug inloggen.
... Meer weergeven
29-06-2023
16:25
Inderdaad in de Telenet app is ze verdwenen. In Mijn Telenet kan je het verbruik nog wel volgen.
... Meer weergeven
28-06-2023
21:01
2
Ik heb het antwoord op mijn vorige vraag al gevonden bij de disclaimers op https://www2.telenet.be/residential/nl/netwerk/: ”Datasimkaart: In ONE(up) is 1 datasimkaart inbegrepen. De datasimkaart dient voor het connecteren van extra toestellen zoals laptops, tablets, minimodem, etc., niet ter vervanging van een mobiel nummer. Deze kan dus enkel gebruikt worden om te surfen (300 GB per datasimkaart), niet om te bellen of sms’en” -> dus de datasimkaart heeft steeds een eigen pot van 300 GB in de nieuwe variant, ongeacht of je vanaf de eventuele tweede en volgende nummers de unlimited of 5GB versie neemt. Persoonlijke observatie: ik heb een ONE(up) met 5 nummers, oude variant, dus met een gemeenschappelijke pot van 1500 GB, die dus ook toegankelijk is en blijft voor de datasimkaart. De oude variant lijkt me dus toch nog veel voordeliger. Ik heb gelezen dat zolang je niets aan je product wijzigt, de oude variant nog van kracht blijft. Ik ga dit dus zo proberen te houden 🙂
... Meer weergeven
24-06-2023
10:37
@Suzy In de oude productvariant werd de hele pot mobiele data (300, 600, 900, 1200 of 1500 GB, afhankelijk van het aantal nummers in het abo) gedeeld met al de sim-kaarten dus ook met de data-simkaart. Verbruik door de inbegrepen data-simkaart ging gewoon van de gemeenschappelijke pot. In de nieuwe variant heeft iedere sim-kaart een eigen mobiele data pot. Welke pot krijgt de data-simkaart dan in de nieuwe variant, gezien er geen gemeenschappelijke pot meer is?
... Meer weergeven
05-05-2023
15:24
Het verbruik op de Telemeter van april is inderdaad bij mij ook compleet misgelopen (bv. ik zou op de dag van omschakeling naar de nieuwe Mijn Telenet (was bij mij in april) ineens meer dan 500 GB piekuur verbruikt hebben, wat totaal niet klopt). Maar vanaf mei klopt de uitleg die ik hierboven heb gegeven zeker wel, bij mij toch. Zie screenshot genomen nu tijdens daluren. Tijdens piekuren is er een verschil tussen de gele bol en wat er onder "piekuren" staat (verschil is dan ongeveer gelijk aan wat ik de gedurende de laatste uren heb verbruikt).
... Meer weergeven
05-05-2023
13:49
Ik heb dit bij mij ook gemerkt. Ik dacht ook eerst dat er iets niet klopte maar er zit een zekere systematiek in 🙂. Blijkbaar geeft de gele bol enkel het piekverbruik weer en die loopt iets voor op wat er onder “piekuren” staat (of iets juister: hetgeen onder piekuren staat loopt achter). Je zal zien dat als je een tijdje heel weinig data verbruikt tijdens de piekuren (of als de daluren al even begonnen zijn) deze twee getallen ongeveer gelijk zijn. Maar duidelijk is inderdaad iets anders.
... Meer weergeven
25-03-2023
15:23
2
Ok, klantnummer gestuurd naar @Moderator
... Meer weergeven
24-03-2023
19:48
Vandaag (24/03) om 19u39 ook de melding gekregen (maximum bereikt) als ik probeerde een derde stream te openen op een iPad (we keken toen al naar twee andere streams: één op een andere iPad en één op een Apple TV). Ik heb een ONEup for 5, dus ik zou naar 5 gelijktijdige streams moeten kunnen kijken. Ik slaag er wel niet in om mijn klantnummer door te sturen via privébericht naar @Moderator of stuur ik dit naar @Suzy ?
... Meer weergeven
18-03-2023
20:45
Ik heb hetzelfde probleem met de “Je thuisnetwerk”-tegel en de "Telenet-mailboxen"-tegel die niet responsief zijn als je erop klikt. Maar het probleem doet zich bij mij alleen voor in Safari en Chrome voor iPadOS (16.3.1). Als ik op de tegels klik in Microsoft Edge voor Windows 11 werkt het perfect …
... Meer weergeven
07-03-2023
13:57
1
Is volgens mij wel een algemeen probleem. Ik heb een ONEup met 5 simkaarten sinds augustus (met TV Iconic en Play More) en kan sinds dan ook maar op twee schermen tegelijk kijken (en krijg dezelfde melding als we met meer schermen proberen te kijken). Maakt niet uit welke kanalen je tegelijk bekijkt of iets bekijkt uit de Streamz+ catalogus (Telenet Tv app). Ik heb hier trouwens nog mensen over zien klagen op dit forum, dus lijkt mij zeker geen geïsoleerd probleem. En spijtig dat ik het moet zeggen maar het is ook weinig zinvol om dergelijke zaken te rapporteren bij de klantendienst gezien hun onbereikbaarheid, ik heb daar alvast niet meer de moed en tijd voor om daar aan te beginnen. Laat ons hopen dat dit - vermoedelijk algemene - probleem op een bepaald moment opgelost wordt voor iedereen.
... Meer weergeven
05-03-2023
23:31
Het rijksregisternummer is een door de wetgever specifiek en streng beschermd persoonsgegeven. Het gebruik ervan wordt geregeld door o.a. art. 8 van de Wet van 8 augustus 1983 tot regeling van een Rijksregister van de natuurlijke personen. Ik zou de volgende keer vragen wat de wettelijke grond/machtiging is waarop zij zich baseren die toelaat om het rijksregisternummer te gebruiken voor authenticatiedoeleinden tijdens een chatgesprek via WhatsApp.
... Meer weergeven
19-01-2023
22:07
Is een probleem dat al een tijdje bestaat vrees ik. Sinds ik een One Up (met 5 sim kaarten + datasim) heb genomen in augustus kan ik ook maar twee streams tegelijk bekijken met de Telenet TV app (maakt niet uit welke kanalen je tegelijk bekijkt of iets bekijkt uit de Streamz+ catalogus). Bij meer dan 2 streams krijg ik dezelfde melding. Ik kan wel op meer dan 2 toestellen tegelijk inloggen (=registreren?). Klopt dus niet wat er op de site staat. Ik heb hier trouwens nog mensen over zien klagen op dit forum.
... Meer weergeven
18-01-2023
18:15
Niet juist want gebruik Itsme is nooit verplicht. Na activatie van de toegang via Itsme via mijn Telenet kan je desgewenst toch nog steeds inloggen via gewone login met paswoord (1 factor). Trouwens itsme is niet beschikbaar om in te loggen bij alle Telenet applicaties.
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 11-08-2023 21:15 | |
2 | 28-06-2023 21:01 | |
2 | 25-03-2023 15:23 | |
1 | 07-03-2023 13:57 | |
1 | 15-12-2022 21:00 | |
1 | 14-12-2022 09:41 | |
2 | 13-11-2022 20:46 | |
2 | 28-10-2022 20:21 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
5541 | 14-12-2022 09:41 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig