Beantwoorden
Mahonie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

E-sim Apple watch 7 geraakt maar niet verbonden

Na een uur wachten aan de telefoon kreeg ik volgend antwoord: wij kunnen u telefonisch niet helpen! Ga naar een winkel. GGGr!

ik ben blijkbaar niet de enige met dat probleem en heb intussen al alle mogelijke pogingen ondernomen maar zonder resultaat.

hoe is het in godsnaam mogelijk dat een bedrijf als Telenet geen pasklare oplossingen biedt? Ik begin wel ernstig te twijfelen aan dat zootje amateurs.

is er hier iemand die een eenvoudige oplossing heeft?

Met dank

ps’ ik heb het juiste abonnement!

Tags (2)
0 Likes
14 reacties
BEL
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

E-sim Apple watch 7 geraakt maar niet verbonden

ik heb hetzelfde probleem met een Galaxy Watch5. "Er ging even iets mis..."

Ik had een kennelijk ongerelateerd probleem en daarom werd mij aangeraden door de telefonische dienst om One number eens volledig uit te schakelen en weer opnieuw in. (ja ook via mijn telenet gedesactiveerd). Nu krijg ik het niet weer opnieuw ingeschakeld, zelfs niet na enkele resets van de watch en zelf een andere telefoon geprobeerd te hebben.

0 Likes
Mahonie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

E-sim Apple watch 7 geraakt maar niet verbonden

Dit wordt een puur horrorverhaal! Bij contact met een Telenetverkoopspunt merkt men koudweg op dat men er geen oplossing voor heeft. Bij contact met een TelenetShop wordt men doorgeschakeld naar de klantendienst van Telenet! Een Kafka cirkel dus.

Netweters ter hulp please.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

E-sim Apple watch 7 geraakt maar niet verbonden


@Mahonie  schreef:

Dit wordt een puur horrorverhaal!


Het zou ons allemaal helpen als je het probleem beter zou kunnen omschrijven. Wat precies lukt er niet, wat heb je allemaal al uitgeprobeerd enzovoort? Is er al een Telenet One Number actief volgens 'Mijn Telenet'? Heb je bv. deze Apple Watch gekregen of gekocht van iemand of is deze gloednieuw.

Kortom als je hulp nodig hebt zal je omschrijving van het probleem toch iets duidelijker moeten zijn.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Mahonie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

E-sim Apple watch 7 geraakt maar niet verbonden

Beste,

De watch is overgekocht maar was voordien niet gebruikt met e-sim. Verder correct losgekoppeld en "Zoeken" gewist

Mijn Telenet-abo is OneUp

Geprobeerd:

1-ettelijke keren volgens het zogenaamde stappenplan. Niet gelukt dus telkens opnieuw gewist op iwatch.

2-herinstallatie van de iwatch en terug volgens 1

3-Volgens Mijn Telenet is Telenet One Number niet actief dwz ik vind dat niet terug op Mijn Telenet. Ik kan dat nummer dus niet wissen.

4-Ik vind trouwens niet terug van bijkomende opties

Desgevallend kan ik benodigde screenshots nemen

Op hoop van zege.

MVG

 

 

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

E-sim Apple watch 7 geraakt maar niet verbonden


@Mahonie  schreef:

De watch is overgekocht maar was voordien niet gebruikt met e-sim. Mijn Telenet-abo is OneUp


Ben je hiervan heel zeker? Echt heel zeker?? Want als de andere persoon het ooit wel eens heeft geprobeerd te gebruiken of wie weet niet 100% eerlijk is geweest of misschien dit vergeten is dan is die koppeling tussen die Apple Watch en een bepaald telefoonnummer wel gemaakt. Jij gaat dan nooit zelfstandig met die Apple Watch dat kunnen opzetten. Zolang die koppeling actief is zal dit niet werken. Je kan ook niet opzoeken of er een bestaande koppeling is of niet met een ander nummer van bv. die persoon waarvan je deze hebt overgekocht. Je zal dan echt met iemand van Telenet deze situatie moeten gaan uitleggen. Onder bepaalde omstandigheden kunnen zij er dan voor kiezen om die koppeling ongedaan te maken. Je zal dan bv. moeten aantonen dat jij dit toestel hebt overgekocht enzovoort. Dit is allemaal om diefstal en dergelijke te voorkomen.

Het eenvoudigste is om bij die andere persoon nogmaals na te vragen of hij/zij nooit die eSIM heeft gebruikt. Men kan dit terugvinden via de 'Mijn Telenet' pagina onder 'Producten aanpassen'. Als "Telenet One Number' actief is staat er een vermelding bij de inbegrepen opties. Daar kan men de nummers van 'Telenet One Number' (individueel) stopzetten.


@Mahonie  schreef:

Mijn Telenet-abo is OneUp

Geprobeerd:

1-ettelijke keren volgens het zogenaamde stappenplan. Niet gelukt dus telkens opnieuw gewist op iwatch.


Je abonnement is in orde hiervoor. Ik zal het stappenplan nogmaals weergeven...

1) Open de Watch app op je iPhone en kies in het tabblad 'Mijn Watch' voor 'Mobiel Netwerk'. Kies daar voor de optie 'Configureer mobiel netwerk'.
2) Login met je Telenet account. Let op: Als je meerdere accounts hebt dan gebruik je een account dat de beheerders bevoegdheid heeft. Dit is heel belangrijk want anders zal het niet lukken. Het beheerders account is nodig omdat er een wijziging in je account zal worden gemaakt.
3) Als het inloggen gelukt is dan klik je op de knop 'Activeren'. Ga daarna akkoord met de bijzondere voorwaarden. 
4) Als alles goed gelukt is verkrijg je de melding dat het Telenet One Number geactiveerd is. Let wel op...deze zal pas werkend zijn op het moment dat je een SMS ontvangt met de melding dat je Telenet One Number geactiveerd is. Deze SMS kan soms wel enige tijd (tot max 4 uren) op zich laten wachten.
 
Je kan controleren of de koppeling met de Telenet One Number actief is. Dit doe je door op je Apple Watch van onder naar boven te scrollen waardoor je het bedieningspaneel verkrijgt. In dat paneel zie je het symbool van het mobiel netwerk. Indien dat symbool volledig wit gekleurd is dat wilt dit zeggen dat Telenet One Number correct geïnstalleerd en geactiveerd is. Als dat symbool groen gekleurd is dan wordt het Telenet One Number (mobiel netwerk) op dat moment effectief gebruikt.
 
Als je door één of andere omstandigheid de activatie opnieuw wenst in te stellen dan is het belangrijk om eerst het actieve Telenet One Number te stoppen. Het is echt belangrijk om de Telenet One Number via de "Mijn Telenet" pagina stop te zetten. Anders blijft deze koppeling actief en zal er geen nieuwe gemaakt kunnen worden. Dus nogmaals als je ooit een smartwatch van iemand koopt of krijgt vraag dit dan zeker na of deze koppeling is stopgezet. Anders zal je zelf nooit deze koppeling kunnen realiseren.
 

Om de koppeling ongedaan te maken volg je deze stappen:

1) Ga op je iPhone naar de Watch App en kies Mijn Watch > Mobiel Netwerk > Info knop > Verwijder Telenet-abonnement.

2) Daarna doe je dit ook via "Mijn Telenet". Ga hiervoor naar 'Producten aanpassen' en kies 'Stopzetten' bij Telenet One Number. Kies in het volgende venster het gewenste nummer en klik dan nogmaals op 'Opzeggen' bij Telenet One Number. 

Wacht tot je een SMS hebt ontvangen waarbij je de melding hebt gekregen dat het effectief is stopgezet.
Je moet deze SMS ontvangen als bevestiging. Zonder deze SMS zal je niet in staat zijn om een nieuwe koppeling te maken. Als je dit toch tracht te realiseren dan verkrijg je de foutmelding 'Je koppelde al een smartwatch aan dit mobiele nummer'. In deze gevallen zal je ook niet de optie 'Telenet One Number' terugvinden bij je inbegrepen opties in de 'Mijn Telenet' pagina. Je zal hiervoor Telenet moeten contacteren en waarschijnlijk zal er een IT ticket aangemaakt worden. Dit komt omdat het geautomatiseerd proces ergens is vastgelopen. 

Daarna pas kan je opnieuw de koppeling maken met een (nieuwe) smart watch. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Mahonie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

E-sim Apple watch 7 geraakt maar niet verbonden

Hartelijk bedankt voor de info. Ik ga hiermee aan de slag en hou je onverwijld updated.

Mvg

0 Likes
Mahonie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

E-sim Apple watch 7 geraakt maar niet verbonden

Vervolg:

-Bij de vorige eigenaar is gecheckt of er een verbinding met esim was. Niet! De man had zelfs geen Telenet abo, de enige die esim met watch aanbieden.

-laatste firmware op iphone en iwatch

-kan niet koppelen ondanks nauwkeurig stappenplan. Ook valt er niets te wissen.

-in Mijn Telenet vind ik niets terug van NumberOne connecties. Is nochtans het juiste abo, nml OneUp.

Uiteindelijke gedachte: zou het kunnen dat mijn (oudere) iphone simkaart deze nieuwere technologie niet ondersteunt en ik een nieuwere nodig heb.

Uw idee?

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

E-sim Apple watch 7 geraakt maar niet verbonden


@Mahonie  schreef:

-Bij de vorige eigenaar is gecheckt of er een verbinding met esim was. Niet! De man had zelfs geen Telenet abo, de enige die esim met watch aanbieden.


We gaan ervan uit dat die persoon de eerste eigenaar is van de Apple Watch, niet? Het is een beetje vreemd dat die persoon extra betaald voor de mobiele functionaliteit en eigenlijk geen interesse heeft in deze te gaan gebruiken. Maar goed...we komen alles tegen. 


@Mahonie  schreef:

-kan niet koppelen ondanks nauwkeurig stappenplan. Ook valt er niets te wissen.


Welke melding verkrijg je eigenlijk? Gebruik je een Telenet account met beheerders rechten? Je kan dit controleren door in te loggen op 'Mijn Telenet' met dat account en vervolgens de optie 'Je gebruikers' te kiezen. Kies daar het account en bekijk of de rol van dat account op 'Beheerder' staat.


@Mahonie  schreef:

Uiteindelijke gedachte: zou het kunnen dat mijn (oudere) iphone simkaart deze nieuwere technologie niet ondersteunt en ik een nieuwere nodig heb.

Neen, deze installatie is volledig gebaseerd op server niveau. Dat is het probleem alleszins niet


@Mahonie  schreef:

Uw idee?

 

@Mahonie schreef op 12/12/22:
Ik begin wel ernstig te twijfelen aan dat zootje amateurs.


Het is best vervelend dat deze situatie zich blijft voortdoen. Als je het stappenplan hebt gevolgd en het nog steeds niet werkt dan zit er niet anders op dan contact op te nemen met de klantendienst van Telenet. Je kan hen contacteren via het nummer 015 66 66 66 of via  één van hun sociale mediakanalen. Daar kunnen ze nakijken wat er precies misgelopen is met de activatie.

Ik raad je wel aan om die medewerkers niet opnieuw een stelletje amateurs te noemen. Dat zal je alvast niet verder helpen. Die mensen moeten in eerste instantie zoeken achter wat net het probleem is en dat is met IT technologie niet altijd even eenvoudig. Daarnaast heeft jouw Apple Watch ook nog een verleden, een verleden die jij niet 100% kent maar er wel voor kan zorgen dat er een beperking ergens zit.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Mahonie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

E-sim Apple watch 7 geraakt maar niet verbonden

Ik sta duidelijk genoteerd als Beheerder.

Misschien is “amateurs” te veel maar met nare ervaringen loopt het misschien wel uit de hand! Wat te denken van een klantendienst waar je meer dan een half uur aan de telefoon moet wachten vooraleer je iemand aan de lijn krijgt. En dan koudweg te horen krijgt dat je maar naar een winkel moet en daar weer te horen krijgt dat je maar met de klantendienst moet bellen? Niet ernstig nietwaar! En intussen is nog niets opgelost dan terug naar de klantendienst. Kafka noem ik dit.

Toch bedankt voor uw raad.

Mvg

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

E-sim Apple watch 7 geraakt maar niet verbonden

@Mahonie 

Gewoon nog is ff extra check, kan nooit geen kwaad:

Heb je een Apple Watch Cellular (gekocht in de Europese Unie) én een ONE(up), WIGO (S) of YUGO met mobiel nummer? Dan kan je meteen aan de slag! Je hoeft bij Telenet zelf niets meer te activeren, Telenet One Number is inbegrepen in je ONE(up), WIGO (S) of YUGO.

Ondersteunde Apple Watch series 7 (A2476 & A2478)

----

En jammer genoeg staat op rest van paginas alleen maar(dus snappen je frustratie):

Lukt het koppelen nog steeds niet?

Bel 015666666 voor hulp of social media

Twijfel je of de vorige eigenaar hem niet gereset heeft:

Bel 015666666 om samen oplossing te zoeken.

Zul je ook aankoopbon en/of doos met alle juiste cijfers en dergelijke moeten hebben die zelfste zijn als op de aankoopbon en de watch. Dus hoop dat je beide nog hebt.

Toen je de watch overkocht, was deze persoon eerste eigenaar van watch ,(zijn naam op aankoopbon) of had hij die van iemand anders? (Ff om te checken)

-----

Als je bij "mijn telenet" bij "mijn profielen beheren" daar op je profiel kiest en op+ teken duuwd, zie je dan die esim nummer?

Zoja kan je op dat nummer klikken en kan je hier zien aan wie die al dan wel niet gekoppeld is

 

@Christof75 jij dat iets meer weet over apple watch en probleem/oplossing weet voor e-sim one nummer?

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
FrankDSM
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Topicwurm! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?!

E-sim Apple watch 7 geraakt maar niet verbonden

Ik heb een tijd geleden ook het probleem gehad dat de koppeling van mijn iWatch met mijn GSM-nummer niet wou lukken (activatie eSim via Telenet One Number). Ettelijke keren geprobeerd en lukte maar niet. Uiteindelijk een oplossing gevonden: mijn iPhone was tijdens de activatie verbonden met mijn Wifi-netwerk (dat verder perfect werkte). Wifi afgezet op iPhone zodat hij verbonden werd met mobiele netwerk (4G) en opnieuw geprobeerd via Watch app. Activatie daarna onmiddellijk gelukt. Weet niet of dit bij u zou kunnen helpen en of uw iPhone tijdens activatie via Wifi is verbonden maar desgevallend het proberen waard.

TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

E-sim Apple watch 7 geraakt maar niet verbonden

bij orange werkt zowel op smartwatch als smartphone met E-sim, het zou via shop of app kunnen, smartwatch zou nog wel beperkt zijn

groetejes netweters

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

E-sim Apple watch 7 geraakt maar niet verbonden

@TheRealDakota 

Klopt, momenteel alleen nog maar via watch, zijn ermee bezig om naar die kant van smartphones ook te gaan rollen.

@FrankDSM @

Er staat me nog idd iets ergens in het geheugen, dat er iets was met 4g na uren te sukkelen... (Maar weet niet 100% meer)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Mahonie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
A born reader! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

E-sim Apple watch 7 geraakt maar niet verbonden

 Ieder verhaal moet een einde kennen, liefst een happy end.

Alles even op een rijtje.

Na een eerder ongelukkig contact met de klantendienst van Telenet heb ik mij op 12/12 nog eens een half uurtje wachttijd geriskeerd met de klantendienst. Drie werf hoera, ik kreeg een medewerker aan de lijn die eveneens een probleem had met een verbinding te maken, dit met een android toestel.Een lotgenoot dus!

Na veel heen en weer geprobeer werd afgerond dat hij het wel zou oplossen: ik moest niets meer doen!

Inderdaad diezelfde avond kreeg ik een mailtje “wij behandelen jouw vraag”. “Je mag ten laatste tegen 21/12 een antwoord van ons verwachten”. Plus een referentienummer. 

Niets meer gehoord tot 23/12 . Niet erg, overal is vertraging! Tot ik dacht ik probeer maar eens: et voilà er wordt gekoppeld en op het bedieningspaneel,is een wit mobiel netwerk symbool te zien, dwz verbonden maar via Iphone. 

Deze morgen de ultieme test: Iphone thuis gelaten en buiten het wifi bereik gelopen. Het symbooltje werd groen, dus verbonden met het mobiel netwerk. Met de wijzerplaat “Verkenner” kan je de signaalsterkte controleren. 

OPGELOST.

Bedankt maar toch is het een beetje «much ado about nothing » zoals Shakespeare zei. Een eenvoudige uitleg vanwege Telenet over eventuele server problemen etc. had de gemoederen gekalmeerd.

Een vrolijk Kerstmis en een schitterend 2023 gewenst.