Lansa-be
Experienced Weetjesweter
Lansa-be
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
24-08-2024
22:27
|
Lid sinds: 28-05-2021
Datum laatste bezoek: 24-08-2024 22:27
Ranking
Experienced Weetjesweter
17-08-2024
10:13
Ben benieuwe hoe onmogelijk het is om Telenet te contacteren hierover, lijkt me iets wat customer support helemaal niets mee kan doen.
... Meer weergeven
16-08-2024
18:46
Ook hier enorm veel problemen met youtube via telenet. modem: CV8560e (bridged naar unifi UDM) probleem doet zich voor op beide router van telenet zowel als mijn eigen router achter bridge. Via orange LTE is het vlekkeloos. er is effectief iets bij Telenet aan de hand.
... Meer weergeven
05-08-2021
11:05
1
Je hebt al redelijk wat packet loss op de eigen router. Probeer het volgende: -Elke coax stekker goed aantrekken (vast is vast, niet doortrekken) -utp's nakijken die door je huis lopen. (CCA kabels durven wel eens rare kuren te geven) -Probeer ook eens je eigen router met Mac passthrough.
... Meer weergeven
03-08-2021
00:01
1
Helaas moet ik iets enorm dom toegeven...Als je de traceroute goed bekijkt dan zie je dat ik gewoon met een dubbele nat zit. Ik had een cijfertje verkeerd gezet bij de mac bridge. En maar als een gek liggen zoeken, ik schaam me diep.
... Meer weergeven
01-08-2021
14:00
Na lang denken dat het mijn eigen setup was dat problemen gaf, bleek het toch iets met Telenet's route te zijn. Netwerk setup: Erouter>Unifi UDM(B) (mac passtrough) Abonnement: -One Up, 1000mbps/40, speedtesten tonen geen mankementen. Symptonen: -Youtube buffert niet mooi, surfen in het algemeen is niet erg stabiel -Online virtuele wereld "Second Life" 's verbinding wordt om de botten gedisconnect. Dingen die ik al geprobeerd heb: -getest rechtstreeks op E router, zelfde symptonen beide bekabeld en wireless. Niet verholpen -getest met andere computer op eigen router & e router. Niet verholpen -Laatste drivers van NIC geinstalleerd. Niet verholpen -dns flush, modem reboot etc. Niet verholpen -Even met 4G verbonden.. Probleem verholpen even een traceroute gedaan naar de servers van "Second Life", dit gaat via AWS (Amazon Web Services), en ontdekt dat ik BIZAR veel packetloss krijg van de Acces.telenet.be nodes.. Telenet klantendienst is zoals gewoonlijk niet erg hulpzaam.. Valt er hier iets tegen te doen?
... Meer weergeven
27-07-2021
01:26
Het is misschien niet toegelaten hier, maar heb je al eens gekeken naar VDSL providers? Daar kan je meestal een trage lijn voor effectief onbeperkt vastkrijgen voor een kleine 20-40€ de maand. Telenet is mijn dagelijkse gebruik. supersnel en met oneUp heb je ook gigabit en dergelijk. EDPnet is mijn backup lijn, deze is maar 100mbps echter trek ik bij deze provider er 2-3tb door met gemak. Hier spreek ik dan meestal van offsite backups, filesharing etc
... Meer weergeven
26-07-2021
21:53
Geachte, is het mogelijk om de menu's van mijn eigen tv te bedien met de TV box afstandbediening?
De tv box's Netflix is vrij traag tegenover mijn smart tv's ingebouwde Netflix app.Vandaar dat ik graag de tv's menu's wil bedienen Zoja, kan iemand me hiermee helpen? Ik vindt er weinig van terug, enkel hoe je tv box koppelt aan de tv.
Mijn moeder vindt twee verschillende afstandbediengen erg moeilijk.
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: TV box, eigen tv bedienen
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
afstandsbediening
-
Netflix
-
TV-box
22-07-2021
14:34
Hoi,
Zoals in eerdere topics al gevraagd & beantwoord werdt: De TV box achter eigen router trekt niets af van je verbruik.
Hetgeen wat ik me af vroeg is hoe dat Telenet nou kan zien wat van de TV box komt en wat niet? Ik ben nou geen expert op vlak van networking, maar de ISP kan toch helemaal niets zien achter mijn NAT?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: TV-box achter eigen router. verbruik?
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
aansluiting
-
instellingen
-
Netflix
-
opnames
-
TV-box
-
YouTube
21-07-2021
15:16
4
Aangezien hier veel mensen toch best wel wat last mee hebben, zal ik even een topic maken van hoe ik het oplos. Het zal niet de goedkoopste nog de beste manier zijn, maar voor mij werkt het perfect. Ik gebruik de Fritzbox 7590, Deze kan m'n voor alle providers gebruiken (voor telenet moet je via ISDN werken) Het belangrijkste voor deze scamtelefoontjes te blokkeren is dat ze altijd een buitenlands nummer gebruiken. Dit komt omdat je voor een Belgisch telefoonnummer een Belgisch identiteitskaart nodig hebt. Je kan als Indische scammer bijvoorbeeld niet een Belgisch GSM nummer of vaste lijn nemen zonder Belgische identiteit. Anonieme oproepen blokkeren is ook wel aangeraden, maar dit kan problemen geven met bekende diensten in België. Mijn fritzbox beheerd oproepen als volgt: -Buitenlandse oproepen worden geblokkeerd, worden automatisch afgelegd. -Anonieme oproepen worden geblokkeerd, deze krijgen het volgende bericht te horen: "Sorry, uw oproep werd geblokkeerd omdat u belt met een buitenlandse of anonieme nummer, gelieve terug te bellen met een Belgisch telefoonnummer" Sindsdien heb ik helemaal geen last meer gehad van scamtelefoontjes, drie dagen krijg ik een 20tal buitenlandse telefoontjes in de logboek. Allemaal mooi automatisch geblokkeerd. Moest er een goedkopere manier / makkelijkere manier zijn voor mensen met een analoge lijn (telenet) dan hoor ik het graag. Hoe ik dit doe: Ga naar telefonie> Oproep behandeling Druk rechts onderaan op 'Nieuwe regel' Buitenlandse nummers blokkeren: -Gedeelte: Telefoonnummergebied -Telefoonnummergebied: 00 -Naam van de oproepblokkering: "Buitenland" -druk op OK[/quote] Anonieme oproepen blokkeren: (Dit blokkeert anonieme oproepen volledig, ze krijgen zelfs geen beltoon, beter oplossing beneden) -inkomende oproepen -Gedeelte: Zonder telefoonnummer -druk op OK[/quote] Anonieme oproepen blokkeren met bericht: (dit geeft ze een waarschuwing dat ze geblokkeerd zijn wegens anoniem) -Ga naar Antwoord apparaten> Maak een nieuw antwoord apparaat en noem het "Block". -Vul de snelle wizard in. -Selecteer je nieuwe antwoord apparaat en druk op "instellingen" -Stel het volgende in: -Aannemen van gesprek: Onmiddellijk opnemen -Bedrijfsmodus: Enkel Begroeting -Begroeting wijzigen (download het audio bestandje in de bijlage, of spreek je eigen bericht in voor anonieme bellers) -druk op OK Ga naar Oproepbehandeling>Doorschakeling -Nieuwe doorschakeling -Leg vast welke oproepen doorgestuurd moeten worden: Alle oproepen zonder telefoonnummer naar (eigen nummer) -Leg vast naar welk nummer oproepen doorgestuurd moeten worden: Oproepen doorschakelen naar intern antwoordapparaat "block" Bijlage: blokkade bericht https://mega.nz/file/L9YT2IzD#aK7Kx8kw6R6fCup1xhMaEVRTczLht2VZMwtm3H7V7G8
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
doorschakelen
-
voicemail
15-07-2021
06:58
He probleem lijkt opgelost te zijn door de mtu waarde handmatig in te stellen. Ik durf het nog niet te concluderen, Ubiquiti staat namelijk niet bekend om hun udm's stabiliteit
... Meer weergeven
08-07-2021
18:42
1
Bedankt, heb de test even gedaan! Voor windows gebruikers die deze topic tegenkomen: het commando is: ping telenet.be -f -l 1742. Indien je een waarschuwing krijgt dat het pakket moet gefragmenteerd worden, dan moet je iets lager instelen. In mijn geval kan ik tot 1472 gaan, hier moet je nog eens 28 bijtellen voor het ip header & ICMP. Dus dan zou 1500MTU het ideale waarde zijn voor telenet, als ik het niet verkeerd begrijp.
... Meer weergeven
08-07-2021
17:50
Hoi, ik had deze op 0 staan, zo wordt die niet geactiveerd voor downstream. Ik heb gigabit en werkelijke snelheid is circa 950mbps op bijna elk moment van de dag. Bufferbloat was geen probleem hierdoor, enkel bij de lage 40 mbps upload. De UDM kan maximum maar 800 mbps op smartqos. Bedankt voor de commando, ik weet alleen niet het windows equivalent hiervaan. of bedoel je op de CLI van de unifi zelf proberen? Unifi versie is 6.2.26, ik denk dat dit de laatste versie is
... Meer weergeven
08-07-2021
15:49
Jah, zo ga je zeker hulpzame mensen aantrekken. 🙄 mijn telenet is inderdaad niet het snelste, maar vraag je zelf eens af hoe dikwijls je deze website nodig hebt? Ik gebruik het misschien één keer per maand om iets in te stellen of een rekening op te halen. Kan me moeilijk voorstellen dat ik het zo geregeld gebruik, dat ik het nodig vindt om een account te maken op een forum en zoiets te plaatsen. Met dan het idee dat de mensen me wel serieus zullen nemen.
... Meer weergeven
08-07-2021
15:43
Ben ik de enige die wat geïrriteerd raak door de honderden emails over "badges" van Netweters?
Er moet toch ergens een mens zijn achter de schermen dat dacht "holy sh*t, we sturen veel onnodige mails".
Badges betekenen niets als je er honderden per dag krijgt voor 1 post.
Titel gewijzigd door MarianneM | Vorige titel: Netweters spam
... Meer weergeven
08-07-2021
15:11
Bedankt voor de reacties: Dit krijg ik bij gekabelde verbinding. Heel het netwerk. Ik zal automatisch MSS eens proberen, ik had ergens gelezen dat Telenet een bepaalde mtu waarde had, maar vindt er niet veel up to date informatie meer.
... Meer weergeven
Berichten die Lansa-be geliked heeft
Berichten die {login} geliked heeft
Onderwerp | Likes | Auteur | Laatste bericht |
---|---|---|---|
2 |
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 05-08-2021 11:05 | |
1 | 03-08-2021 00:01 | |
4 | 21-07-2021 15:16 | |
1 | 08-07-2021 18:42 | |
1 | 01-06-2021 16:03 | |
2 | 30-05-2021 18:33 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
2111 | 03-08-2021 00:01 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig