Beste Janneke_Dust, Bedankt voor de toelichting. De situatie is al volgt: Wij wonen met 2 volwassen en 2 kinderen op een appartement (alle kamers op het 1ste verdieping). De modem staat achter de TV (coax 1,5m vanaf de aansluiting). bedrade aansluitingen op modem: Nas Qnap TS251 Oled TV LG Linksys switch voor extra ethernetpoorten Wifi Powerline Telenet PG9082L-T via wifi verbonden met modem: Canon printer 2 chromecasts Iphone 10 Samsung S9+ Samsung A70 Samsung Tablet 2 Samsung Smartwatch Macbook Pro 2 PC laptops internetgebruik: Wij doen allebei aan thuiswerk en eenvoudige taken proberen we op wifi te doen. Ik doe regelmatig aan remote video editing van zware videobestanden en dan kan ik enkel op kabel werken. ’s Avonds streamen de kinderen op het ipad of laptop. Wij kijken voornamelijk netflix maar via kabel. probleem: Laatste paar maanden valt de verbinding regelmatig weg. Ik kan wel connectie maken met de modem maar hij zegt telkens verbonden zonder internet. Soms helpt de modem resetten maar vaak ook niet. Een telenet technieker had mij verteld dat er teveel gebruikers op dezelfde band zaten en heeft mij op een andere band gezet maar het probleem is nog niet verholpen. Heb nadien de laatste nieuwe modem gekregen maar het probleem stelt zich nog steeds. In de woonkamer waar de modem zich bevindt is het geen probleem maar van zodra in de slaapkamer is de verbinding niet stabiel. Zelfs met een wifi powerline in de slaapkamer. Ook daar de melding verbonden zonder internet kan geen ip adres vinden. Ik dacht eerst dat het wifi signaal van de modem misschien niet sterk genoeg is en dat ik dat zou kunnen verhelpen met een router met een veel sterker signaal maar dat is wellicht een verkeerde redenering.
... Meer weergeven