@leonell schreef: Het probleem doet zich enkel voor bij opgenomen items en bij terug kijk tv. Ook enkel op bepaalde tijdstippen van de dag. In de week zo tussen 18u en 22u. Veel verschillende symptomen. Nu je het probleem toch iets concreter en duidelijker hebt omschreven, zie ik 2 mogelijke oorzaken: overbelasting op het netwerk gedurende de drukke uren. Zoals je weet is coax een gedeeld medium, met een zéér grote graad van overboeking. Telenet probeert dat te voorkomen door: netwerkbeheer (snelheid beperken van de grote downloaders). frequentie spectrum te vergroten (eerst stap van 850 Mhz naar 1 GHz), zodat er iets meer bandbreedte vrijkomt voor meer download. Docsis 3.1 Storing op het netwerk gedurende bepaalde uren. Dat kan bijvoorbeeld door één klant veroorzaakt worden met een slecht TV toestel of slechte binneninstallatie, die op bepaalde uren (18u - 22u) zijn toestel aanzet 🤔. Beide problemen moet Telenet oplossen 🤔 @leonell schreef: De buren hebben reeds contact opgenomen met de technische dienst maar daar krijgen ze de standaard antwooorden waar ik weinig vertrouwen inheb en ook niets oplost. Als jij problemen ondervindt, dan moet jij bellen - niet de buren - en jouw probleem gedetailleerd beschrijven. Heb je al zelf naar de klantendienst gebeld? PS - Welke modem heb je? zie: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/modem-en-andere-toestellen/alles-over-je-telenet-modem.html Zorg ervoor dat je zeker een Docsis 3.1 modem hebt, want hiermee kan je gebruik maken van de nieuwe uitgebreide frequenties, en op die manier minder vatbaar voor overbelasting: CH6643E, CV7160E, CH7465LG-TN zijn oude D 3.0 modems CV8560E, CH8568LG, F(a)ST3896LG(TN) zijn nieuwe D 3.1 modems Als je een oude mdoem hebt, ga deze dan omwisselen in het dichstbij gelegen Telenet center.
... Meer weergeven