Dit is onze laatste hoop om hulp te krijgen ivm ons onstabiel internet in huis, dus fingers crossed. Wij hebben sinds eind 2021 een meshsysteem (TP-Link Deco M9) in huis. Dit in eerste instantie omdat we in een nieuwbouwwoning wonen en slecht WiFi-bereik hadden, ook naar de tuin toe.
Mijn vrouw en ik werken beiden van thuis en hebben sindsdien problemen met het BEKABELD internet. Als we Teams meetings doen dan vallen we er geregeld uit owv slechte netwerkverbinding. We hebben toen onze snelheid geüpgraded door de Speedboost van Telenet aan te schaffen. Dit heeft geen verbetering opgeleverd. Er zijn ook al 2 techniekers van Telenet geweest die geen problemen zien aan de modem.
Onze installatie was als volgt:
modem - switch - deco’s (sommige met UTP verbonden)
Na wat opzoekingswerk hebben we de switch er tussenuit gelaten en werken we nu enkel met de modem en de deco’s. Dit is een week perfect gegaan, maar sinds gisteren hebben we weer continu uitval van ons bekabeld internet (we merken dat door uit Teams/zoom meetings te vallen owv slechte netwerkverbinding).
De instellingen van de deco staan nu op AP modus (ook al op router geprobeerd maar niet beter), snelle roaming uit en beamforming aan. Hier ook al mee zitten uitproberen maar geen verbetering naar stabiliteit toe.
Heeft er iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
... Meer weergeven