Beste, Ik kamp sinds ik nieuwe klant ben bij telenet (2 jaar ondertussen). met een internet connectie die niet stabiel is voornamelijk tijdens het gamen (streamen ook maar dit ergert mij minder hard). Ik ervaar dus meermaals random disconnecties van 5 tot 20 seconden. Ook op discord in voice chat (& andere apps) val ik dezelfde hoeveelheid seconden weg uit het gesprek. Dit zowel met kabel als via wifi. meermaals per uur/dag. - : 1e installatie en ingebruikstelling van telenet 2jaar geleden bestond uit: de oudere versie witte modem, een power line voor de tv, een switch voor meerdere toestellen met kabel te verbinden aan het internet. en een wifi acces point op de boven verdieping. na 2 jaar is mijn geduld op en heb ik 2 techniekers laten langskomen vanuit telenet. - : Technieker 1 -> las de modem uit en zag veel errors en waarden die in het oranje stonden. Na het vernieuwen naar de nieuwste modem waren zijn waarden in het groen maar alsnog dicht bij de grens. (wat hij hiermee bedoelde weet ik niet) ook de kabels waren niet vast gedraaid en deze had hij dus vast gedraaid en ook vernieuwd. al de rest van oudere accessoires hingen nog verbonden aan de nieuwere modem. (powerline,accespoint,etc..) Het probleem is echter gebleven, internet nog steeds onstabiel en disconnecties. - : Technieker 2 -> heeft zowel binnen als buiten aan de kabels gemeten en zag geen fouten of problemen. Op aanraden van hem heb ik alle oudere accessoires terug gebracht naar telenet en 1 wifi pod aangeschaft. Mijn huidige installatie bestaat nu dus uit de nieuwste modem en 1 wifi pod boven. en als nog blijft hetzelfde probleem bestaan. zowel met internet kabel direct uit de muur naar de laptop verbonden met de modem, alsook met het nieuwe wifi 6. een internet kabel vanuit de wifi pod lost het probleem ook niet op. ik ben totaal geen internet kenner en weet dus niet wat nog te gaan nakijken of proberen. ik wou graag hier even horen alvorens een 3e technieker te laten langskomen aangezien de vorige technieker niet langer dan 5 min. tijd had gespendeerd bij mij en het probleem.. ik heb 2 gelijksoortige topics hier gelezen, en hun "oplossing" was jammer genoeg geen oplossing voor mijn probleem. Ik heb ook geen router in men huis zitten. Alvast bedankt.
... Meer weergeven