Pascali70
Freshman Weetjesweter
Pascali70
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
04-03-2021
11:40
|
Lid sinds: 16-09-2014
Datum laatste bezoek: 04-03-2021 11:40
Ranking
Freshman Weetjesweter
04-03-2021
10:02
1
@Suzy, ik heb er eentje als oplossing aangeduid, hopelijk is dit wat je bedoelde 😉
... Meer weergeven
03-03-2021
11:17
1
aan allen bedankt.... het werkt nu zoals het hoort. Blijkbaar waren ze in het winkelpunt ook niet op de hoogte van deze oplossing, alsook sommige mensen van de helpdesk hebben hier weet van. dus hartelijk dank voor de hulp 😉 mvg, Pascal.
... Meer weergeven
28-02-2021
12:07
1
Allen van harte bedankt.... ik probeer volgend weekend de swap te doen en laat jullie dan weten of het gelukt de brigde te activeren. Wordt dus nog vervolgd 😉
... Meer weergeven
28-02-2021
11:38
Bedank voor alle antwoorden... maar wat activatie van de modem betreft.... voor zover ik heb begrepen kunnen ze in het service punt geen twee modems tegelijk activeren. Situatie is nu dat voorlopig terug de WiFi modem is aangesloten om het weekend en de week door te maken.... ik heb ook nog een modem only liggen, als ik terug wil omschakelen mocht ik hen bellen zodat ze dan terug deze actief zetten. Dus ik denk niet dat ik zonder hun tussenkomst zomaar kan wisselen. Of heb ik het hier mis voor ?
... Meer weergeven
27-02-2021
21:38
Bedankt voor de snelle reactie... dat is dus het enige wat ik niet heb geprobeerd omdat ik er toch van uit ging dat interne dchp adressen worden uitgedeeld op de LAN poorten. Ik kan het nu niet onmiddellijk testen omdat mijn oude modem (wifi) modem terug actief staat (want ik had anders geen internet op mijn draadloze toestellen in te weekend). Ik kan dus niet onmiddellijk terug naar de modem only oplossing.... wordt dus vervolgd 😉 wel een vreemde oplossing, is dit zeker de oplossing voordat ik terug laat overschakkelen ? Even uit interesse waarom dan een wan poort op de modem ? groeten Pascal
... Meer weergeven
27-02-2021
19:56
Hoi allemaal,
Ik geraak er nu niet meer uit... ik heb sinds vandaag een Telenet modem model CV8560E gaan halen met de bedoeling daarachter mijn eigen netwerk en WiFi te voorzien. Ik heb hierbij mijn WiFi modem dus gewisseld omdat ik hier de mogelijk zou hebben de modem in bridge mode te zetten. Na vele draadjes hier te lezen en contact met Telenet helpdesk en een service punt (die elkaar trouwens tegensprekende) lukt het niet.
Bedoeling is dus het extern adres door te spelen naar mijn eigen router zonder meer... hiervoor denk ik toch de WAN poort te gebruiken op de modem naar de WAN van mijn router.... maar dat werkt dus niet ! ‘Geen kabel aangesloten’ volgens mijn router....dus probleem met kabel of mijn router zou je dan denken.... maar een rechtreekse verbinding van de WAN van de Telenet modem naar mijn laptop met een netwerkkabel (zonder meer) heeft ook geen connectie weer, terwijl ik daar toch het extern Telenet hoor te krijgen.
Op mijn Telenet zie ik wel dat mijn Telenet modem een extern adres heeft gekregen, dus dat lijkt me OK. De helpdesk zegt dat alles op de gele LAN poorten moet worden aangesloten maar dat is het dus niet natuurlijk van daar krijg je een intern dhcp adres terug.
Bijkomende info, het invullen van het mac-adres van mijn router in het mac-adres-vakje in de bridge sectie op mijn Telenet bracht ook geen oplossing.
Iemand een idee ? Of zie ik het hier helemaal fout ?
Alvast bedankt voor alle reacties
Mvg
Pascal
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
instellingen
-
modem
-
portforwarding
-
router
14-02-2020
18:21
14-02-2020
14:28
Wordt het trouwens niet eens tijd om het onveilige ftp-protocol af te schaffen ?
... Meer weergeven
11-02-2020
11:07
1
En weekje geleden heb ik safespot/safeguard aangeschaft (eerlijk gezegd uit gemakzucht omdat ik dan zelf niets meer tussen mijn netwerk hoef te pluggen om mijn netwerk in de gaten te houden) van Telenet maar blijkbaar zijn hier nogal wat problemen bij. Weg en weer ‘getwitter’ en ‘getelefoonneer’ met de Telenet helpdesk bracht echt geen oplossing, met uitzondering van voorgedrukte antwoorden die waarschijnlijk van lijstje worden geplukt en dus ook naast de kwestie. Totdat ik van de telenet helpdesk het advies kreeg mijn vragen te willen richten aan dit forum ; vreemd dat mensen op een public forum meer inzicht hebben op een product dan de verkoper/aanbieder/maker zelf. Maar bon, dan gaan we met de vragen/opmerkingen : Safeguard is bij mij niet werkbaar op mijn mobiele apparaten (inderdaad meerdere dus, het is geen alleenstaand geval en ga er dus van uit dat het probleem in de app zit en niet op het toestel) wegens echt batterijvretend. We praten hier van 90% batterijverlies in 12 uur zonder het toestel te gebruiken. De batterijstatistieken zeggen dat 98% van het batterijverbruik naar safeguard gaat. Voor we terug de standaard opmerkingen gaan maken : de toestellen zijn volledig upgedated met de laastste beschikbare besturingssysteem. Safeguard installeren op een Macbook is onmogelijk, een door de app gegeneerde code wordt niet aanvaard. = = > safeguard is dus totaal niet bruikbaar, dus de helft van de safespot-service is al onbruikbaar ! Safespot zelf wist me ondertussen te melden dat er al verschillende malen een brute force attack werd tegengehouden. Mijn vraag was simpel…. Waarop zijn/waren die brute force attacks gericht ? De ene helpdesk zegt niet over die info te beschikken, de ander helpdesk dat dit een aanval is op mijn mailbox !?!? en luister goed “dat ik me dat niet moet aantrekken”. Nu dat kan allemaal wel zijn, maar ik zou willen weten waar die aanvallen op gericht zijn : op mijn router thuis (die eigenlijk hun eigendom is) of op toestellen binnen mijn netwerk, dus achter de telenet router (belangrijk om weten want in geval van binnen mijn netwerk kan ik zelf persoonlijke actie ondernemen). Er moeten toch logs van bestaan (blijkbaar volgens hen niet) ? Dan nog de retorische vraag : kan ik zelf die logs inkijken ? Eerlijk gezegd, voorlopig kan ik er mee leven want telenet heeft me beloofd me de eerste maand niet aan te rekenen, en ik hoop dat ze alles dan ook kunnen oplossen voor de nieuwe aanrekening. Maar ik vrees ervoor als zelfs hun eigen helpdesk het nu al laat afweten. Mvg, Pascal.
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
Safespot (Guard)
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 04-03-2021 10:02 | |
1 | 28-02-2021 12:07 | |
1 | 03-03-2021 11:17 | |
1 | 11-02-2020 11:07 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig