safespot/safeguard functioneert niet naar behoren
En weekje geleden heb ik safespot/safeguard aangeschaft (eerlijk gezegd uit gemakzucht omdat ik dan zelf niets meer tussen mijn netwerk hoef te pluggen om mijn netwerk in de gaten te houden) van Telenet maar blijkbaar zijn hier nogal wat problemen bij. Weg en weer ‘getwitter’ en ‘getelefoonneer’ met de Telenet helpdesk bracht echt geen oplossing, met uitzondering van voorgedrukte antwoorden die waarschijnlijk van lijstje worden geplukt en dus ook naast de kwestie.
Totdat ik van de telenet helpdesk het advies kreeg mijn vragen te willen richten aan dit forum ; vreemd dat mensen op een public forum meer inzicht hebben op een product dan de verkoper/aanbieder/maker zelf. Maar bon, dan gaan we met de vragen/opmerkingen :
- Safeguard is bij mij niet werkbaar op mijn mobiele apparaten (inderdaad meerdere dus, het is geen alleenstaand geval en ga er dus van uit dat het probleem in de app zit en niet op het toestel) wegens echt batterijvretend. We praten hier van 90% batterijverlies in 12 uur zonder het toestel te gebruiken. De batterijstatistieken zeggen dat 98% van het batterijverbruik naar safeguard gaat. Voor we terug de standaard opmerkingen gaan maken : de toestellen zijn volledig upgedated met de laastste beschikbare besturingssysteem.
- Safeguard installeren op een Macbook is onmogelijk, een door de app gegeneerde code wordt niet aanvaard.
= = > safeguard is dus totaal niet bruikbaar, dus de helft van de safespot-service is al onbruikbaar !
- Safespot zelf wist me ondertussen te melden dat er al verschillende malen een brute force attack werd tegengehouden. Mijn vraag was simpel…. Waarop zijn/waren die brute force attacks gericht ? De ene helpdesk zegt niet over die info te beschikken, de ander helpdesk dat dit een aanval is op mijn mailbox !?!? en luister goed “dat ik me dat niet moet aantrekken”. Nu dat kan allemaal wel zijn, maar ik zou willen weten waar die aanvallen op gericht zijn : op mijn router thuis (die eigenlijk hun eigendom is) of op toestellen binnen mijn netwerk, dus achter de telenet router (belangrijk om weten want in geval van binnen mijn netwerk kan ik zelf persoonlijke actie ondernemen). Er moeten toch logs van bestaan (blijkbaar volgens hen niet) ? Dan nog de retorische vraag : kan ik zelf die logs inkijken ?
Eerlijk gezegd, voorlopig kan ik er mee leven want telenet heeft me beloofd me de eerste maand niet aan te rekenen, en ik hoop dat ze alles dan ook kunnen oplossen voor de nieuwe aanrekening. Maar ik vrees ervoor als zelfs hun eigen helpdesk het nu al laat afweten.
Mvg,
Pascal.
- Labels:
-
Safespot (Guard)