NGDM
Experienced Weetjesweter
NGDM
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
09-04-2025
07:25
|
Lid sinds: 01-06-2016
Datum laatste bezoek: 09-04-2025 07:25
Ranking
Experienced Weetjesweter
02-04-2025
20:06
1
Mijn vader heeft al jaren zijn @telenet.be adres staan op zijn iOS mail app. Recent melde hij me dat hij zijn uitgaande mails (verzonden via iOS) niet terugvindt op zijn PC. Zelf gecheckt, en ook op de mailserver vind ik deze niet terug. Settings staan correct ingesteld voor de 'verzonden mails verplaatsen naar' setting; staat op 'Sent' (niet lokaal). Ter test, als ik op iOS dan de verzonden mail verplaats naar een andere folder, blijft die onvindbaar op server/PC. Als ik daarentegen een bestaande 'ontvangen' mail verplaats naar een andere folder, e.g. Sent, dan zie ik die wel op de server bewegen. Lijkt dus dat hij enkel moeite heeft met het 'nieuw' aanmaken van mails en deze naar de server te sturen. Geen idee of ik ergens logs kan terugvinden met mogelijke foutboodschap, maar geen idee wat ik nog kan doen om te debuggen. Heb het mailaccount al proberen verwijderen, telefoon herstart en opnieuw toevoegen zonder resultaat. Iemand ervaring of weet van gekend probleem? Alvast bedankt
... Meer weergeven
29-05-2020
17:47
1
Dag thibaultm Ik heb sinds die laatste update geen problemen meer met NAT Hairpinning. Ook al zit ik met beide devices (client en server) op zelfde HGW poort. Als je toch nog problemen hebt vermoed ik dat je niet laatste update hebt. Even met Telenet Klantendienst bellen dan…
... Meer weergeven
17-02-2020
15:20
1
Dag @janne_man Dat is inderdaad mijn huidige situatie. Ik heb één UTP die naar boven gaat en waar NAS & Wireless Access Point opgesteld staan. Verplaatsen van de NAS is geen optie en AP zit momenteel op ideale plaats en verkies die niet te verplaatsen.
... Meer weergeven
14-02-2020
18:26
Terug bedankt voor het spoedig antwoord en de moeite dat je hierin steekt 😉 Dat is meteen ook een antwoord op mijn probleem. De NAT Hairpinning werkte inderdaad niet omdat mijn Access Point aangesloten is op een switch achter de modem, waar ook mijn server staat. Beiden dus op één en dezelfde ethernet poort van de modem… Heb het nu even getest door me bedraad te verbinden op een andere poort en nu werkt dit inderdaad wel 🙂 Is dat kenmerkend aan NAT Hairpinning of kan daar wel iets aan gedaan worden qua software update? Ik zal aan mijn kant alvast zien of ik iets ergens kan verwisselen van plaats.
... Meer weergeven
13-02-2020
20:47
Dag @Suzy Ik begrijp dan niet waarom jullie technische dienst mij een E-router heeft aangeraden om het Hairpinning probleem op te lossen ipv aan te raden op de update te wachten. Ze leken nochtans goed op de hoogte van het probleem. Nu zit ik met een e-router (CV8560E) die eveneens geen Hairpinning aankan? (hoewel de modem nu niet crasht bij het hairpinnen, laat hij het gewoon niet toe (timeout)). Is deze modem compatibel met hairpinning? Komt hier ook een update voor? Alvast bedankt voor de info
... Meer weergeven
04-02-2020
23:32
Na contact met Business klantendienst niet veel wijzer geworden. Ze zeiden me dat de nieuwe modems zeker Hairpinning-compatibel waren, maar waarom het niet werkte, geen antwoord. De medewerker zei me dat ze een case ging opstellen voor de tweede lijn en heb sindsdien niets meer gehoord. @Suzykan jij me bevestigen dat deze modems deze techniek effectief aankunnen? Kun jij eventueel ook nagaan wat de tweede lijn hiermee van plan is? Moet ik overschakelen naar de bridge-mode met eigen router of kan ik me verwachten op een firmware-update? Alvast bedankt
... Meer weergeven
24-01-2020
09:46
Technieker is net weer vetrokken. Hij heeft me dus inderdaad een DOCSIS 3.1 E-ROUTER gegeven zonder Wifi. Achteraf bleek onze netwerksnelheid niet naar behoren te zijn (100-150Mbps waar 1Gbps verwacht wordt). Nochtans lijkt alles in orde van beide kanten. Hij ging hiervoor de 'inspecteur' laten naar kijken en eventueel laten langskomen. Jammer dus. Daarnaast is het probleem dat de modem herstartte opgelost… alleen niet om de juiste reden: Als ik nu naar mijn publiek IP of DDNS surf reageert de pagina gewoonweg niet: The server is taking too long to respond. Geen restart, maar dus ook geen NAT Loopback/Hairpinning mogelijk. Ik ga hiervoor nog eens de klantendienst contacteren…
... Meer weergeven
23-01-2020
18:17
1
Bij mij komt er ook vrijdag een technieker langs 😉 Ik heb hiervoor de klantendienst aan de lijn gehad en zij lieten me weten dat ik een nieuwe wif-modem nodig had om dit probleem op te lossen. Ik heb momenteel de eerste witte router/modem van Telenet. Ik vermoed dat hij me nu de nieuwe E-router zal brengen… Keep you posted…
... Meer weergeven
12-09-2019
20:47
2
Bedankt voor je voorstellen. Dit is inderdaad ook wat de technische dienst als alternatief aanbood, maar ik vind dit eigenlijk niet kunnen. NAT Loopback is niets nieuws en zou door moderne routers zeker en vast ondersteund moeten worden. Geen excuus. - Werken met aparte IP's voor intern en extern verkeer is omslachtig en slechts een tijdelijke oplossing (dit doe ik nu ook) - Nog omslachtiger als oplossing gezien je steeds moet wisselen tussen netwerken. Als je via kabel verbonden bent is het al geen optie meer. - Niet al mijn apparaten ondersteunen IPv6 dus is dit voor mij ook geen oplossing. - Deze optie lijkt mij het aantrekkelijkst maar dan kan je evengoed wisselen van de HGW modem/router naar een modem-only en je eigen router gebruiken met full DNS. Maar again, een moderne router als die van Telenet moet NAT Loopback gewoon ondersteunen, punt. Mogelijks helpen jouw voorstellen iemand anders wel, waarvoor dank, maar voor mij lijkt een fix vanuit Telenet de enige valide oplossing.
... Meer weergeven
12-09-2019
20:37
1
Dag JVUE Heb je thuis toevallig IP camera's, NAS, webserver oid staan? Sinds enkele weken komen hier problemen mee voor als je deze apparaten vanuit je lokaal netwerk probeert te bereiken adhv publiek IP of DynDNS. Modem crasht hierdoor en dit zou dus je connectieverlies kunnen uitleggen. If so, kan je best even mijn reactie op deze thread lezen: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/HGW-crasht-bij-NAT-loopback-verkeer/m-p/73013#M11328 Succes 😉
... Meer weergeven
12-09-2019
20:34
Ik vraag me af of het mogelijks iets hiermee te maken heeft: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/HGW-crasht-bij-NAT-loopback-verkeer/m-p/73013#M11328 Lijkt hier ook om lokaal verkeer te gaan dat fout loopt met de Telenet modem.
... Meer weergeven
12-09-2019
20:31
4
Dag allen
Met een paar anderen hebben we inderdaad gemerkt dat NAT Loopback bij de Telenet modems brak loopt.
Ik heb net even de technische dienst aan de lijn gehad en ze konden me zeggen dat het probleem bij hen bekend is sinds vorige week.
Probleem is dat er nog weinig meldingen van gekend zijn en dit dus een lage prio heeft.
Ze raden me aan om zo veel mogelijk mensen dit te laten melden aan de technische dienst.
Daarom dus deze oproep:
Indien jullie dit probleem voorhebben mogen jullie de technische dienst contacteren (015 66 66 66, optie 2, optie 2) en laten weten dat jullie graag een melding maken voor de case 'NAT Hairpinning' en dat ze jouw melding aan die case moeten toevoegen. Zodoende stijgt de prio en zullen we hier sneller een oplossing voor krijgen.
Alvast bedankt voor jullie steun 😉
... Meer weergeven
12-09-2019
20:29
1
Dag allen Met een paar anderen hebben we inderdaad gemerkt dat NAT Loopback bij de Telenet modems brak loopt. Ik heb net even de technische dienst aan de lijn gehad en ze konden me zeggen dat het probleem bij hen bekend is sinds vorige week. Probleem is dat er nog weinig meldingen van gekend zijn en dit dus een lage prio heeft. Ze raden me aan om zo veel mogelijk mensen dit te laten melden aan de technische dienst. Daarom dus deze oproep: Indien jullie dit probleem voorhebben mogen jullie de technische dienst contacteren (015 66 66 66, optie 2, optie 2) en laten weten dat jullie graag een melding maken voor de case 'NAT Hairpinning' en dat ze jouw melding aan die case moeten toevoegen. Zodoende stijgt de prio en zullen we hier sneller een oplossing voor krijgen. Alvast bedankt voor jullie steun 😉
... Meer weergeven
12-09-2019
20:25
2
Net even de technische dienst aan de lijn gehad en ze konden me zeggen dat het probleem bij hen bekend is sinds vorige week. Probleem is dat er nog weinig meldingen van gekend zijn en dit dus een lage prio heeft. Ze raden me aan om zo veel mogelijk mensen dit te laten melden aan de technische dienst. Daarom dus deze oproep: Indien jullie dit probleem voorhebben mogen jullie de technische dienst contacteren (015 66 66 66, optie 2, optie 2) en laten weten dat jullie graag een melding maken voor de case 'NAT Hairpinning' en dat ze jouw melding aan die case moeten toevoegen. Zodoende stijgt de prio en zullen we hier sneller een oplossing voor krijgen. Alvast bedankt voor jullie steun 😉
... Meer weergeven
12-09-2019
20:25
4
Net even de technische dienst aan de lijn gehad en ze konden me zeggen dat het probleem bij hen bekend is sinds vorige week. Probleem is dat er nog weinig meldingen van gekend zijn en dit dus een lage prio heeft. Ze raden me aan om zo veel mogelijk mensen dit te laten melden aan de technische dienst. Daarom dus deze oproep: Indien jullie dit probleem voorhebben mogen jullie de technische dienst contacteren (015 66 66 66, optie 2, optie 2) en laten weten dat jullie graag een melding maken voor de case 'NAT Hairpinning' en dat ze jouw melding aan die case moeten toevoegen. Zodoende stijgt de prio en zullen we hier sneller een oplossing voor krijgen. Alvast bedankt voor jullie steun 😉
... Meer weergeven
Berichten die NGDM geliked heeft
Berichten die {login} geliked heeft
Onderwerp | Likes | Auteur | Laatste bericht |
---|---|---|---|
5 |
Ex-Netweter
|
door
Ex-Netweter
| |
1 |
door
Ex-Netweter
| ||
2 |
door
Ex-Netweter
| ||
1 |
door
Ex-Netweter
| ||
3 |
Ex-Netweter
|
door
Ex-Netweter
| |
1 | |||
2 |
door
Ex-Netweter
| ||
2 |
door
Ex-Netweter
| ||
1 |
Ex-Netweter
|
door
Ex-Netweter
| |
1 |
Ex-Netweter
|
door
Ex-Netweter
|
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 02-04-2025 20:06 | |
1 | 29-05-2020 17:47 | |
1 | 17-02-2020 15:20 | |
1 | 23-01-2020 18:17 | |
2 | 12-09-2019 20:47 | |
4 | 12-09-2019 20:31 | |
1 | 12-09-2019 20:37 | |
1 | 12-09-2019 20:29 | |
2 | 12-09-2019 20:25 | |
4 | 12-09-2019 20:25 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
4332 | 12-09-2019 20:31 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig