Beantwoorden
Scartlex
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Besten

 

Enkele maanden geleden hebben we onze oude modem vervangen met deze 24*8 DOC 3 WIRELESS modem. Sindsdien heb ik problemen om verbinding te maken met mijn server in mijn garage. Als ik verbind met mijn server op hetzelfde netwerk (thuis dus) via het externe adres van mijn netwerk, crasht de modem en verlies ik toegang tot verschillende websites, exclusief Google, Telenet, en een paar anderen op al mijn toestellen. Na lange analyse ben ik nu tot het besluit gekomen dat dit probleem niet aan mijn server of andere toestellen ligt, maar hoogstwaarschijnlijk aan de modem.

 

Het probleem komt zich niet voor als ik verbind met mijn server via zijn intern adres, of als ik met de server verbind via het externe adres vanuit een ander netwerk. Het probleem stelt zich ook niet voor als ik verbind met de server voor een korte periode (zoals bijvoorbeeld de homepagina van mijn website bezoeken). Maar andere zaken (zoals bijvoorbeeld een groot aantal bestanden verzenden via FTP) zorgt meteen voor het probleem.

 

Ik weet niet goed hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen. Terug een nieuwe modem zetten is niet meteen de eerste oplossing en natuurlijk is er geen zekerheid of dit het zal oplossen.

 

Alvast bedankt voor de hulp 🙂

79 reacties
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Dit probleem is zo vaak aangegeven, ik kan steeds niet geloven dat Telenet hier niets aan kan doen!

 

Het is toch raar, niet?


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
Tags (1)
marcelhoffs
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Handje vol! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Heb het vandaag nog eens via Twitter nagevraagd en bleek dat Telenet sinds 20 Januari een update naar mijn (Docsis 3.0) modem gepushed heeft wat het NAT hairpinning probleem op zou lossen.

 

Dus maar eens getest en inderdaad het probleem lijkt opgelost. Normaal kon ik Synology VideoStation niet gebruiken via mijn domein, maar nu geen probleem meer. Werkt perfect nu.

KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Leuk voor jour maar wel raar dat enkel naar jou modem is gestuurd, toch?... Zou daar een speciale reden voor zijn? Proefkonijn?


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
0 Likes
patchkabel
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

@Suzy Waarom heb ik die update nog steeds niet gekregen? 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding


@patchkabel  schreef:

@Suzy Waarom heb ik die update nog steeds niet gekregen? 


@patchkabel ik was zelfs niet op de hoogte dat er al een software versie was voor de modem waarin dit opgelost zou zijn. Zal het eens opnieuw navragen! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

@patchkabel goed nieuws, blijkbaar is er effectief een fix voor het NAT Hairpinning probleem.

 

Sinds 20/01 wordt er op de CH7465LG modems een nieuwe software upgrade geïmplementeerd, hier zit deze fix in. De software versie wordt geleidelijk aan uitgerold en de einddatum is 17/03. Dat betekent dat iedereen met een CH7465LG modem ten laatste op 17/03 een oplossing zal hebben voor dit probleem. 

 

Heb je een CH7465LG modem in combinatie met Safespot? Dan moet je nog iets langer geduld hebben, hier moet er namelijk een aparte software upgrade ontwikkeld worden en die zit nog in testfase.

 

Kan je deze upgrade al sneller krijgen? Nee, dit lijkt niet mogelijk te zijn. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

patchkabel
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Netjes! Leesclubje starten? Primeur!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Zonet via Twitter "Jouw modem heeft de Hairpinning update reeds gekregen."

 

Het probleem doet zich nog steeds voor... Is er een statuspagina of iets dergelijks waar ik zelf de versie van mijn modem kan nakijken? 

0 Likes
NGDM
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Dag @Suzy

 

Ik begrijp dan niet waarom jullie technische dienst mij een E-router heeft aangeraden om het Hairpinning probleem op te lossen ipv aan te raden op de update te wachten. Ze leken nochtans goed op de hoogte van het probleem.

 

Nu zit ik met een e-router (CV8560E) die eveneens geen Hairpinning aankan? (hoewel de modem nu niet crasht bij het hairpinnen, laat hij het gewoon niet toe (timeout)).

Is deze modem compatibel met hairpinning? Komt hier ook een update voor?

 

Alvast bedankt voor de info

 

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding


@patchkabel  schreef:

Zonet via Twitter "Jouw modem heeft de Hairpinning update reeds gekregen."

 

Het probleem doet zich nog steeds voor... Is er een statuspagina of iets dergelijks waar ik zelf de versie van mijn modem kan nakijken? 


@patchkabel dan lijkt me jouw modem nog niet geüpgraded te zijn. Ik heb de Business collega's die jouw Twitter DM's behandeld hebben gevraagd het opnieuw te bekijken. 

 

Zelf nakijken welke software er op je modem staat, kan je niet. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

@NGDM waarom de technische dienst je een E-Router gegeven heeft, daar kan ik geen antwoord op geven. Ik heb er gisteren wel voor gezorgd dat in het algemene ticket kenbaar is dat er een fix wordt uitgerold bij iedereen tegen uiterlijk 17/03. Zo zijn alle medewerkers van de klantendienst op de hoogte. 

Maar ik ga eerlijk moet zijn en vertellen dat ikzelf van 'NAT Hairpinning' niet veel af weet. Laten we zeggen dat het absoluut geen kennisgebied van mezelf is. 😉


Heb de vraag of de E-Router ook een NAT Hairpinning probleem heeft wel eens intern gesteld. En ik kreeg als antwoord: "NAT Hairpinning werkt niet indien source en destination op dezelfde ethernet poort aangesloten zijn."

Ben je hier iets mee? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

NGDM
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Terug bedankt voor het spoedig antwoord en de moeite dat je hierin steekt 😉

Dat is meteen ook een antwoord op mijn probleem. De NAT Hairpinning werkte inderdaad niet omdat mijn Access Point aangesloten is op een switch achter de modem, waar ook mijn server staat. Beiden dus op één en dezelfde ethernet poort van de modem…

 

Heb het nu even getest door me bedraad te verbinden op een andere poort en nu werkt dit inderdaad wel 🙂

Is dat kenmerkend aan NAT Hairpinning of kan daar wel iets aan gedaan worden qua software update?

Ik zal aan mijn kant alvast zien of ik iets ergens kan verwisselen van plaats.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding


@Suzy  schreef:

Heb de vraag of de E-Router ook een NAT Hairpinning probleem heeft wel eens intern gesteld. En ik kreeg als antwoord: "NAT Hairpinning werkt niet indien source en destination op dezelfde ethernet poort aangesloten zijn."


Dit is echt héél belangrijke informatie, en zou goed gecommuniceerd moeten worden. Zal het probleem van vele gebruikers oplossen die niet begrijpen waarom het sommigen wel werkt (verschillende ethernet poort), en bij anderen niet (zelfde ethernet poort).

Kunnen we dit op een af andere manier highlighten?

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Als ik Nat Haipinning opzoek dan zie ik dat dit hetzelfde is als de fameuze Nat loopback.

 

Dus dat wil zeggen: iemand heeft een nas met utp verbonden met de HGW. Bijvoorbeeld een pc is eveneens verbonden met utp met de HGW: dit zal werken. Maar na de HGW staat een switch en Nas en pc zijn verbonden met de switch: dit zal niet werken want ze gebruiken beiden dezelfde poor op de HGW.

 

Klopt dat? 

0 Likes
NGDM
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Dag @janne_man 

 

Dat is inderdaad mijn huidige situatie.

Ik heb één UTP die naar boven gaat en waar NAS & Wireless Access Point opgesteld staan.

Verplaatsen van de NAS is geen optie en AP zit momenteel op ideale plaats en verkies die niet te verplaatsen.

KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Dag all,

 

Ik ben een fervente gebruiker van Readdle Documents app op mijn mobiele toestellen [iPhone/iPad]. Erg handig om netwerk mappen te synchroniseren en 'up to date' te houden.

 

Voor mijn "NAT Hairpinning" problematiek heb ik 2 SMB://  "Connections" opgesteld, ik ben niet echt voor FTP connecties, om aan bestanden op mijn NAS te geraken.

 

  • ##### Int. [NAS NetBIOSnaam.local] voor als ik thuis ben
  • ##### Ext. [DNS A-record:port forwarded naar NAS interne IPaddress:445] voor als ik niet thuis ben.

IMG_1565.PNG

 

Enige probleem is als ik thuis ben op het juist link te klikken 😅


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
Tags (1)
0 Likes