Beantwoorden
Scartlex
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Besten

 

Enkele maanden geleden hebben we onze oude modem vervangen met deze 24*8 DOC 3 WIRELESS modem. Sindsdien heb ik problemen om verbinding te maken met mijn server in mijn garage. Als ik verbind met mijn server op hetzelfde netwerk (thuis dus) via het externe adres van mijn netwerk, crasht de modem en verlies ik toegang tot verschillende websites, exclusief Google, Telenet, en een paar anderen op al mijn toestellen. Na lange analyse ben ik nu tot het besluit gekomen dat dit probleem niet aan mijn server of andere toestellen ligt, maar hoogstwaarschijnlijk aan de modem.

 

Het probleem komt zich niet voor als ik verbind met mijn server via zijn intern adres, of als ik met de server verbind via het externe adres vanuit een ander netwerk. Het probleem stelt zich ook niet voor als ik verbind met de server voor een korte periode (zoals bijvoorbeeld de homepagina van mijn website bezoeken). Maar andere zaken (zoals bijvoorbeeld een groot aantal bestanden verzenden via FTP) zorgt meteen voor het probleem.

 

Ik weet niet goed hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen. Terug een nieuwe modem zetten is niet meteen de eerste oplossing en natuurlijk is er geen zekerheid of dit het zal oplossen.

 

Alvast bedankt voor de hulp 🙂

79 reacties
thibaultm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

maw: update is uitgerold naar modems maar voor iedereen die in scenario "NAT Hairpinning werkt niet indien source en destination op dezelfde ethernet poort aangesloten zijn." zit aka HGW -> Switch -> Devices is er dus geen oplossing en die komt er ook niet?

 

Maw m'n eigen netwerk managen zoals ik dat wil mag dus niet van Telenet?

0 Likes
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Dag @thibaultm,

 

Tjien dat is raar, nu na de upgrade, kan ik thuis vanaf mijn mobiel toestel naar mijn WAN IP adres surfen zonder probleem, vroeger ging het helemaal niet, of heb ik je commentaar helemaal niet begrepen.

 

Grtz


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
thibaultm
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Er werd hier vermeld dat de setup:

 

  HWG -> Switch -> Alle andere devices

 

nooit zal werken met NAT hairpinning. Ik wil dus nu weten als de update dat verholpen heeft of ik hier gewoon altijd met een kapotte NAT hairpinning situatie zal zitten.

 

NAT hairpinning is toch sowieso al iets meer advanced dat je wil toepassen als je meerdere servers, camera's hebt. Op de HGW kunnen maar een 4 tal poorten worden aangesloten, wat is dan de oplossing voor iedereen met een niet huistuinkeukengedoe netwerk? Je bent dan sowieso verplicht alles achter een switch te steken, maar je kan wel nooit meer via je WAN IP intern aan je endpoints

0 Likes
NGDM
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Dag thibaultm

 

Ik heb sinds die laatste update geen problemen meer met NAT Hairpinning.

Ook al zit ik met beide devices (client en server) op zelfde HGW poort.

 

Als je toch nog problemen hebt vermoed ik dat je niet laatste update hebt. Even met Telenet Klantendienst bellen dan…

davyst
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Hey Suzy,

 

Bij mij is dit probleem zich pas sinds gisteren beginnen voor te doen. Tot eergisteren kon ik zonder problemen mijn WAN IP benaderen op mijn lokale netwerk.

Neem ik best contact op met de helpdesk om mijn case te laten onderzoeken?

0 Likes