Hier is het opgelost ! Wel een hele lijdensweg geweest. Eerst met Telenet 20 min aan de lijn gehangen, vriendelijke jongen, alle toestellen spanningsloos maken, dan in volgorde modem, digicorder digiboxen enz weer aanschakelen en 20 minuten wachten. "Het probleem zit hem in het feit dat enkel uw digicorder een In-Home IP adres heeft en die andere boxen niet". Dat is opgelost na een reboot van alles. Als het niet werkt belt u maar terug meneer 🙂 Werkt natuurlijk niet, opnieuw bellen, 1u10m deze keer !!! Opnieuw zeer vriendelijke, maar andere meneer, maar uiteindelijk ook geen oplossing. Alle settopboxen, PLC's switch, modems enz talloze keren gereset spanningsloos gemaakt, kabels vast/los, you name it. 1 DA210 box factoryreset, maar ook zonder resultaat. Interne case aangemaakt To be continued... OPLOSSING: Mijn situatie was als volgt: TelenetModem(zonder ingebouwde wifi) met daarachter een Telenet-D-Link-switch waarop op 1 uitgang mijn eigen wifi-router hangt en op een andere een Powerlineblokje(PLC) dat communiceert met 1 Digicorder en 3 digiboxen (2 DA210 en 1 van het "kleine recentere" type) De 2 DA210's communiceerden niet meer sinds de software update van 8/6/16. Ik had op alle boxen verbinding met internet, enkel mijn digicorder had een in-homeIP van 192.168.1.80, de andere boxen hadden geen in-home IP. +> Eerst ALLES spanningsloos gemaakt, (modem, switch, wifi-router, digicorder en digiboxen), dan wifi-router uit de switch getrokken, en modem + switch opnieuw onder spanninggebracht. Vervolgens de digicorder opgestart. Deze krijgt nu GEEN in-home IP-adres meer! Daarna digibox opgestart. (nog geen opname-menu te zien) Dan via home-allerlei-digibox-instellingen... naar "factory reset" gaan voor de DA210 digibox en deze uitvoeren. Box start dan opnieuw op, start iets daarna nog een 2e keer vanzelf op, vraagt dan de taalkeuze + postcode, start nog een keer op waarna je nog een 2e keer je postcode moet ingeven, start nog een keer op waarbij hij zelf een een software upgrade uitvoert, start nog een keer op en nadat het gele wieletje dan bovenaan uitgerold is heb je weer het vertrouwde "opname"-menu en werkt alles weer. Dit heeft voor mijn 2 DA210 boxen het probleem opgelost. Finaal mijn wifi-router weer aangesloten op de switch. Hoop dat dit bij jullie ook werkt. Het duurt een half uur voor de factory reset en de hele bijhorende cyclus uit te voeren, maar het werkt. Succes.
... Meer weergeven