Kazzz
Freshman Weetjesweter
Kazzz
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
04-11-2020
13:20
|
Lid sinds: 30-08-2016
Datum laatste bezoek: 04-11-2020 13:20
Ranking
Freshman Weetjesweter
01-11-2020
11:19
Geen oplossing, boven nog steeds 4G. De AP eens gereset en opnieuw SSID etc.. ingesteld, geen oplossing.
... Meer weergeven
31-10-2020
17:03
Ok vroeger stonden deze beide op auto kanaal, ik zal ze nu op 1 en 11 zetten. Op de AP PRO al een scan laten uitvoeren, geen enkele band is meer bezet dan 10%, dus... EDIT: dit lijkt de oplossing te zijn.. Ik zie ineens 9 clients verschijnen op de AP PRO ipv 1. Straks wat beter testen 🙂
... Meer weergeven
31-10-2020
13:56
Wel uiteindelijk is aan de opstelling niets verandert tov de vorige modem. Het probleem is effectief opgetreden vanaf dat ik een nieuwe modem heb geplaatst gekregen. Ik vermoed dat mijn toestellen niet meer verbinden met de AP PRO omdat de TN modem het sterkste signaal beneden heeft. Eens ik dan naar boven ga, dan switchte hij op mijn AP PRO omdat ik dan zag dat het signaal terug vol was. De AP en TN modem hangen nog op dezelfde plaats. Ik zal eens de instellingen van de AP PRO bekijken, maar buiten hetzelfde SSID geven kan ik weinig anders instellen denk ik? EDIT: de signaalsterkte van de AP PRO stond op auto, deze op HOOG gezet. Even afwachten nu..
... Meer weergeven
31-10-2020
12:43
TN WIFI modem - Ubiquiti UniFi Switch - Ubiquiti UniFi AP-AC-PRO Tot dan had ik beide (TN wifi en AP PRO) dezelfde SSID gegeven en haalde ik heel erg goede signalen overal in huis en buiten. De gsm, ipads etc.. kozen allemaal het sterkste signaal automatisch (dus soort van Mesh?) Tot een paar maand geleden hier het laatste nieuwe type modem van TN gezet is geweest, zo een klein rechthoekig vuilbakje precies. Om 1 of andere reden lijken mijn devices niet meer van de TN modem naar de AP PRO te switchen of is het signaal gewoon slecht. In bed zit ik zelfs op 4G terwijl voordien gewoon max ontvangst had. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
WiFi bereik
28-02-2020
13:23
Ik heb op de box boven op de slaapkamer ook foutmelding: CS9994 Sinds jaren stond er een digicorder, nooit enige connectiviteitsissue gehad. Sinds de box er staat, die rechtstreeks verbonden is met COAX en UTP naar de modem, eigenlijk wel elke dag een probleem met CS9994. De box onder aan de tv geen enkel issue. Dan maar de kabel uitgemeten met een UTP tester, werkt perfect. Ook eens even een laptop aangehangen, 0 packet loss of wat dan ook. Wat doe ik best? Teruggaan met de box? Deze geeft ook een duidelijk zoemend geluid, ook al staat hij in stand by.
... Meer weergeven
13-02-2020
13:44
Kleine update langs mijn kant: Heel tevreden atm van de Telenet box. Gaat snel, ook het zoeken en doorspelen etc.. Echter, wanneer ik Dolby Atmos enable loopt de lip sync gigantisch mis. Proberen finetunen op zowel de box als de tv, maar dat is em niet omdat beide maar in stappen van 10ms gaan. Enige mogelijkheid is deze optie uitschakelen. Ik heb ook al gezocht op het forum hier en eerst tv inschakelen etc.. helpt niet. Ik weet niet wat de stand van zaken is over de euvel, of er een update aankomt, maar helaas werkt het dus nog niet. Via netflix etc is er geen probleem. Dus ik vermoed dat de "kabel" content gewoon geen Dolby Atmos ondersteund en de upscale fout loopt, tenzij deze native wordt toegevoegd. Wel spijtig natuurlijk voor het extra geluidseffect dat je misloopt.
... Meer weergeven
11-02-2020
11:59
2
Ondertussen ook de TN winkel binnengelopen en 2 nieuwe TV boxen gaan halen. Installatie ging heel eenvoudig, duurde wel even, maar alle hardware wordt perfect herkent en ondersteund. Nu moet ik de Samsung remote niet meer gebruiken, maar kan alles via de TN remote of visa versa.
... Meer weergeven
10-02-2020
19:47
2
Owkay update langs mijn kant: Ik moest TN bellen omdat ik ineens geen signaal meer had op de TV. Ik had alle kabels nagekeken, netflix etc ging nog dus connectie was er nog. Vriendelijke man aan de lijn, en heeft de digicorders beide getest (hebben er 2). Er bleef de hele tijd een rood uitroeptekentje flikkeren. Even later vroeg hij om het serienr van de digicorder na te kijken en met dat ik de DC naar voren trek schieten de power en kabel los. Dus iets zegt me dat de inkomende kabel niet goed stak. Beide weer in en ja beeld was er weer. Maar toen verder aan die gast gevraagd om het telenet icoontje weer te krijgen. Hij heeft me het type gegeven (ik dacht ergens DA2100) en ik zeg manueel tussen de lijst iets in de trend van DigicorderDA2100 staan. Die aangeklikt en ineens werkte dus de remote weer zoals voorheen.
... Meer weergeven
10-02-2020
17:38
Ik zal eens een foto posten anders, maar dat is het probleem niet. Ik kan de HDMI bron kiezen, en dan kan ik die verplaatsen of bewerken. Bij bewerken kan ik dan zoeken naar de juiste provider etc, maar dan loopt hij dus vast als je naar boven moet klikken om van zender te wisselen.. Dat detecteert hij niet meer. Vroeger ging dat dus vanzelf.
... Meer weergeven
10-02-2020
10:04
Ja, ik heb deze zelfs geprobeerd in alle overige HDMI poorten. Indien slechte connectie zou ik denk ik helemaal geen digitale TV of geluid mogen hebben...
... Meer weergeven
10-02-2020
10:03
Dat heb ik inderdaad al gedaan, volledige reset met ook enkel de digicorder geconnecteerd aan de HDMI poort waarop hij de dag ervoor nog werkte. De tv herkent gewoon de TN corder niet meer. Hij toont enkel HDMI 1 (connected) en geen telenet icoon meer. En daardoor ook geen support meer voor de samsung remote.
... Meer weergeven
10-02-2020
10:02
Ik heb de HDMI kabels niet herstoken, enkel de soundbar kabel in de ARC HDMI gestoken zoals voorgeschreven. Het rare is dat dit zo gewerkt heeft, en dag erna niet meer. Ik heb daarna dan ook elke HDMI poort afgegaan met de Digicorder alleen connected, zonder succes.
... Meer weergeven
09-02-2020
16:01
Ik heb sinds augustus 2019 een Samsung 65Q80 als tv die bij het installeren de Telenet digicorder perfect herkende en je dus ook het icoontje van Telenet zag wanneer je de verschillende bronnen wou kiezen (TN, netflix, ...). Ook werkte de Samsung remote direct om ook de TN Digicorder aan te sturen. Heel makkelijk. Sinds begin deze week heb ik ook de HW-Q80R soundbar gekocht. De TV herkende deze netjes, en ik heb deze via ARC HDMI gekoppeld. Paar testjes, tv (telenet), Netflix, alles netjes. De dag erna is ineens het Telenet icoontje verdwenen. Digicorder uit/aan, tv uit/aan, zelf de Samsung remote werkt niet meer op de Telenet Digicorder. Alle kabels verwijdert, enkel nog met digicorder, restart, reset van TV zelfs en sindsdien herkent hij de Digicorder niet meer. Ik moet dan manueel HDMI1 of 2 kiezen waarop hij hangt, maar dan om kanaal omhoog te bevestigen, kan hij niet doen. Noteer: ik heb op de digicorder of andere geen instellingen gewijzigd, nagekeken dat CEC aanstaat etc.. Na de reset dus zou hij zoals ervoor TN digicorder moeten herkennen, maar noppes. Verder zie ik nu dus enkel als icoon HDMI2 en kan ik de tv enkel nog met de TN remote besturen. De soundbar werkt wel. Iemand een idee?
... Meer weergeven
Labels:
Berichten die Kazzz geliked heeft
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
2 | 11-02-2020 11:59 | |
2 | 10-02-2020 19:47 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
13014 | 11-02-2020 11:59 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig