Beantwoorden
Kazzz
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Samsung tv herkent TN digicorder niet meer

Ik heb sinds augustus 2019 een Samsung 65Q80 als tv die bij het installeren de Telenet digicorder perfect herkende en je dus ook het icoontje van Telenet zag wanneer je de verschillende bronnen wou kiezen (TN, netflix, ...).  Ook werkte de Samsung remote direct om ook de TN Digicorder aan te sturen.  Heel makkelijk.

Sinds begin deze week heb ik ook de HW-Q80R soundbar gekocht.  De TV herkende deze netjes, en ik heb deze via ARC HDMI gekoppeld.

Paar testjes, tv (telenet), Netflix, alles netjes.

 

De dag erna is ineens het Telenet icoontje verdwenen.  Digicorder uit/aan, tv uit/aan, zelf de Samsung remote werkt niet meer op de Telenet Digicorder.

Alle kabels verwijdert, enkel nog met digicorder, restart, reset van TV zelfs en sindsdien herkent hij de Digicorder niet meer.

Ik moet dan manueel HDMI1 of 2 kiezen waarop hij hangt, maar dan om kanaal omhoog te bevestigen, kan hij niet doen.  

Noteer: ik heb op de digicorder of andere geen instellingen gewijzigd, nagekeken dat CEC aanstaat etc..

Na de reset dus zou hij zoals ervoor TN digicorder moeten herkennen, maar noppes.

 

Verder zie ik nu dus enkel als icoon HDMI2 en kan ik de tv enkel nog met de TN remote besturen.  De soundbar werkt wel.

 

Iemand een idee?

0 Likes
13 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samsung tv herkent TN digicorder niet meer

@Kazzz   Soms is het zo dat ene HDMI ingang de andere niet is. Wat ik bedoel is dat er soms meer functies aanwezig zijn op de ene poort dan op de andere. Heb je de HDMI poort soms gewisseld? Ik sla nu wel in het rond als een blinde naar een ei.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Samsung tv herkent TN digicorder niet meer

@Kazzz 

Kan je de samsung zelf niet terugzetten naar fabrieksinstellingen?


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung tv herkent TN digicorder niet meer

Is de hdmi kabel tussen tv en Digicorder langs beide kanten nog goed ingeplugd? 

0 Likes
Kazzz
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Samsung tv herkent TN digicorder niet meer

Ik heb de HDMI kabels niet herstoken, enkel de soundbar kabel in de ARC HDMI gestoken zoals voorgeschreven.

Het rare is dat dit zo gewerkt heeft, en dag erna niet meer.

Ik heb daarna dan ook elke HDMI poort afgegaan met de Digicorder alleen connected, zonder succes.

0 Likes
Kazzz
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Samsung tv herkent TN digicorder niet meer

Dat heb ik inderdaad al gedaan, volledige reset met ook enkel de digicorder geconnecteerd aan de HDMI poort waarop hij de dag ervoor nog werkte.

 

De tv herkent gewoon de TN corder niet meer.  Hij toont enkel HDMI 1 (connected) en geen telenet icoon meer.  En daardoor ook geen support meer voor de samsung remote.

0 Likes
Kazzz
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Samsung tv herkent TN digicorder niet meer

Ja, ik heb deze zelfs geprobeerd in alle overige HDMI poorten.

Indien slechte connectie zou ik denk ik helemaal geen digitale TV of geluid mogen hebben...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung tv herkent TN digicorder niet meer

@Kazzz 

ls je op de afstandsbediening van de tv op source klikt en als je op je gewenste bron bent, niet op ok drukken maar als je daar naar beneden gaat, heb je dan niet iets van hdmi? Kies dat en kijk wat je daar kan doen.

0 Likes
Kazzz
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Samsung tv herkent TN digicorder niet meer

Ik zal eens een foto posten anders, maar dat is het probleem niet.

Ik kan de HDMI bron kiezen, en dan kan ik die verplaatsen of bewerken.  Bij bewerken kan ik dan zoeken naar de juiste provider etc, maar dan loopt hij dus vast als je naar boven moet klikken om van zender te wisselen.. Dat detecteert hij niet meer.  Vroeger ging dat dus vanzelf.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung tv herkent TN digicorder niet meer

@Kazzz 

Ik heb ook een Samsung, maar een ander model. Op basis van hetgeen bij mij mogelijk is,kijk toch eens als je op uw gekozen bron staat (het juiste icoontje boven), niet op de ok knop drukken om deze bron te kiezen, wel op het pijltje naar beneden drukken. Ik krijg dan een klein menu met enkele keuzes. Eén daarvan laat toe om een apparaat te kiezen dat moet 'meegaan' met die bron.

Ik heb het zelf nooit echt kunnen begrijpen hoe het ineen steekt, maar ik denk wel dat daar de oorzaak ligt van uw probleem. De oplossing is natuurlijk nog iets anders.

0 Likes
Kazzz
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Samsung tv herkent TN digicorder niet meer

Owkay update langs mijn kant:

 

Ik moest TN bellen omdat ik ineens geen signaal meer had op de TV.

Ik had alle kabels nagekeken, netflix etc ging nog dus connectie was er nog.

 

Vriendelijke man aan de lijn, en heeft de digicorders beide getest (hebben er 2).  Er bleef de hele tijd een rood uitroeptekentje flikkeren.

Even later vroeg hij om het serienr van de digicorder na te kijken en met dat ik de DC naar voren trek schieten de power en kabel los.  Dus iets zegt me dat de inkomende kabel niet goed stak.  Beide weer in en ja beeld was er weer.

 

Maar toen verder aan die gast gevraagd om het telenet icoontje weer te krijgen.  Hij heeft me het type gegeven (ik dacht ergens DA2100) en ik zeg manueel tussen de lijst iets in de trend van DigicorderDA2100 staan. Die aangeklikt en ineens werkte dus de remote weer zoals voorheen.

Kazzz
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Samsung tv herkent TN digicorder niet meer

Ondertussen ook de TN winkel binnengelopen en 2 nieuwe TV boxen gaan halen.

Installatie ging heel eenvoudig, duurde wel even, maar alle hardware wordt perfect herkent en ondersteund.

Nu moet ik de Samsung remote niet meer gebruiken, maar kan alles via de TN remote of visa versa.

Kazzz
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Samsung tv herkent TN digicorder niet meer

Kleine update langs mijn kant:

 

Heel tevreden atm van de Telenet box.  Gaat snel, ook het zoeken en doorspelen etc..

Echter, wanneer ik Dolby Atmos enable loopt de lip sync gigantisch mis.  Proberen finetunen op zowel de box als de tv, maar dat is em niet omdat beide maar in stappen van 10ms gaan.

Enige mogelijkheid is deze optie uitschakelen.

Ik heb ook al gezocht op het forum hier en eerst tv inschakelen etc.. helpt niet.

 

Ik weet niet wat de stand van zaken is over de euvel, of er een update aankomt, maar helaas werkt het dus nog niet.  Via netflix etc is er geen probleem.  Dus ik vermoed dat de "kabel" content gewoon geen Dolby Atmos ondersteund en de upscale fout loopt, tenzij deze native wordt toegevoegd.  Wel spijtig natuurlijk voor het extra geluidseffect dat je misloopt.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samsung tv herkent TN digicorder niet meer

@Kazzz zenders bieden dit nog niet aan is dolby digital nog, dus daarom zal dit nog problemen geven.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.