Samsung tv herkent TN digicorder niet meer
Ik heb sinds augustus 2019 een Samsung 65Q80 als tv die bij het installeren de Telenet digicorder perfect herkende en je dus ook het icoontje van Telenet zag wanneer je de verschillende bronnen wou kiezen (TN, netflix, ...). Ook werkte de Samsung remote direct om ook de TN Digicorder aan te sturen. Heel makkelijk.
Sinds begin deze week heb ik ook de HW-Q80R soundbar gekocht. De TV herkende deze netjes, en ik heb deze via ARC HDMI gekoppeld.
Paar testjes, tv (telenet), Netflix, alles netjes.
De dag erna is ineens het Telenet icoontje verdwenen. Digicorder uit/aan, tv uit/aan, zelf de Samsung remote werkt niet meer op de Telenet Digicorder.
Alle kabels verwijdert, enkel nog met digicorder, restart, reset van TV zelfs en sindsdien herkent hij de Digicorder niet meer.
Ik moet dan manueel HDMI1 of 2 kiezen waarop hij hangt, maar dan om kanaal omhoog te bevestigen, kan hij niet doen.
Noteer: ik heb op de digicorder of andere geen instellingen gewijzigd, nagekeken dat CEC aanstaat etc..
Na de reset dus zou hij zoals ervoor TN digicorder moeten herkennen, maar noppes.
Verder zie ik nu dus enkel als icoon HDMI2 en kan ik de tv enkel nog met de TN remote besturen. De soundbar werkt wel.
Iemand een idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.