PowerChaos
Professional Weetjesweter
PowerChaos
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
21-01-2022
18:44
|
Lid sinds: 30-09-2016
Datum laatste bezoek: 21-01-2022 18:44
Ranking
Professional Weetjesweter
21-01-2022
02:03
dank je wel in tussentijd is het probleem voor 25% opgelost de "internet provider" is een ander datacenter voor de duidelijkheid momenteel zijn ze het aan het oplossen , maar zoals gewoonlijk krijg je zo een antwoord terug dat er niets mis is of dat ze niets hebben kunnen vast stellen dus bij deze blijkt het dus dat het inderdaad van een enkele richting komt en dat het datacenter het moet oplossen en de juiste personen moet contacteren aangezien hun routing verkeerd loopt om alles gemakkelijk te maken heb ik nu een ping/traceroute doorgestuurd van 6 verschillende ip's en locatie's waarvan 3 hetzelfde probleem hebben ( zelfde hub ) zodat ze duidelijk kunnen zien waar het mis loopt ( 85% verlies op 50 pakketten ) zowel datacenter (ovh) -> datacenter ( belgie ) als persoonlijk -> datacenter ( belgie ) zodat ze kunnen zien dat het letterlijk van hun uit komt en niet van de ISP voor dns belgie te contacteren , dat gaat ook niets opleveren aangezien ovh de routing moet aanpassen dus sturen ze mij ook terug naar ovh en zo gaat het dus nog wel even duren aangezien iedereen naar iedereen stuurt xD
... Meer weergeven
14-01-2022
12:37
ok dankjewel ( krijg geen emails aan op antwoorden blijkbaar) we zijn er momenteel mee bezig ( provider is ovh ) maar het duurt ook een eeuwigheid om een antwoord te krijgen en er is veel kans dat ze zeggen dat ik toch Telenet moet contacteren om dat het over hun router gaat langs andere kant als een routing niet lukt dan is er toch iets mis met de hardware ? ( na verdere testen zijn het de 2 hops die lastig doen , hangt van test ip af welke dat er pakket drops veroorzaakt , allebei van telenet) of ben ik mij aan het vergissen en is het de provider dat bepaald welke route het moet nemen en welke failover weg het moet nemen in geval dat er een fail tussen zit ? anyway hopelijk word het snel opgelost dacht als ik rechtstreeks telenet contacteer dat het sneller zou kunnen gaan maar blijkbaar dus niet mvg PowerChaos
... Meer weergeven
13-01-2022
17:47
1
powerlines kunnen tot 300 meter gaan in perfecte omstandigheden ( devolo toch ) maar dit hangt af van uw interne bekabeling ( stroom ) aangezien het de weg van de stroom volgt als je 2 of 3 fasen hebt maakt al een groot verschil, beste zou 3 fases zijn ook hangt het er van af hoe exact dat het over de kabel loopt ( opgesplitst ? rechstreeks ? ) om een voorbeeldje te geven , in mijn geval staat elk deel van het huis op een aparte zekering dus dat betekend als ik de powerline insteek dat het niet op elk stop contact werkt maar als je het op een stopcontact kunt steken dat verlengt is dan is er geen probleem ook zou ik proberen om verleng kabels en zo te vermijden, die bieden meer weerstand waardoor het signaal zwakker word mvg PowerChaos
... Meer weergeven
13-01-2022
17:14
Goedendag iedereen,
ik zal mijn vraag hier maar even op het forum gooien aangezien het blijkbaar een heel moeilijke vraag is voor de klantendienst
lang verhaal kort
een hop beheerd door telenet blokeerd 85% van de pings waardoor een uptime monitor continue een false positive veroorzaakt
blijkbaar is het niet gemakkelijk om zo een probleem door te geven om een rerouting aan te kunnen vragen van die specifieke router
en in geval je het u afvroeg, de klantendienst kan daar inderdaad niets mee doen en moeten het doorsturen naar de juiste personen die het netwerk beheren ( specifiek die router )
maar zover ben ik dus nog niet geraakt , ik moet eerst een klanten nummer hebben en aangezien ik Starlink gebruik heb ik dus geen klanten nummer en kan de klantendienst dus niets doen ...
ook heeft de klanten nummer er niets mee te maken want de persoon die er last van heeft zit in Italië in een datacenter en probeert een server in een Belgisch datacenter te bereiken ... en technisch gezien heeft dit nog niet eens met klanten te maken, of routen ze alleen klanten via hun netwerk routers tegenwoordig ? want dan heeft die route van Italië even een verkeerde afslag genomen
dus nu mijn vraag
waar moet ik exact zijn om dit op te lossen ?
om het gemakkelijk te houden zal ik hier de traceroute toevoegen
dus zoals je kan zien .. je ziet wel waar het probleem zich bevind
hopelijk weet er iemand een oplossing waardoor dit in de toekomst sneller kan worden opgelost
owja , om het even nog leuker te maken , het is alleen Italië->België dat via die route loopt, België->Italië gebruikt een andere route ^^ dus het datacenter ( belgie ) kan het niet re routen van hun kant mvg PowerChaos
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Routing probleem
... Meer weergeven
- Tags:
- Starlink
25-11-2016
08:46
@1982MARC ik veronderstel aleen via de webmail je ziet daar wel de naam spam staan , maar in werkelijkheid noemt die folder anders mocht dat het geval zijn , dan alles die je via de client doet heeft geen effect je kan dit nazien door een nieuwe folder aan te maken via de client , als die folder exact hetzelfde is en hetzelfde bevat op de webmail dan werkt het wel, ook moet je dezelfde folders dan op je client hebben sommige clients maken locale folders aan, dat zijn degene die via de server alles op de telefoon/pc opslaan en niet syncroniseren ( persoonlijke folders ) mijn kennis van email is niet uitgebreid maar als je email client dezelfde folders gebruikt en als je iets verplaatst daar ook word verplaatst dan werkt het via bijde ( aangezien de spamfilter de folder leest ) dit gaat niet over markeringen en andere "client only " taken ( zoals labels , kleuren ... ) mvg PowerChaos
... Meer weergeven
24-11-2016
10:15
@Arthur2 dat is aleen mogelijk als de poorten geblokeert staan of als er pakket filters/pakket loss op de ljjn zit maar dat kan je al snel zien door een pathping of een traceroute (zeker als de eerste hops heel hoog zijn xD ) zelf gebruik ik nog altijd de originele modem het enige dat ik wel doe is een 2de router er tussen zeten en dan alles via DMZ forwarden naar mijn eigen router ( vast ip ) en alles uitzetten ( buiten homespot ) op die manier heb ik nog nooit problemen gehad aangezien mijn eigen router alles doet nu moet ik wel meedelen ik speel overwatch via een homespot ik heb een ping van 20 ms en dan een ping van 1200ms de laatste 2 dagen ook met een ping van 20ms krijg ik exteme lag en dc problemen (toch de laatste 2 dagen) en nog een grappig iets ( voor als je men vorige post volgde ) wifree werkt en werkt niet , die verbind met een download snelheid van 6mbps ( tegen 2mbps voor homespot @fast.com) maar na nog geen 30 seconden is de verbinding kompleet weg als de homespot stabiel werkt werkt de wifree niet ,als de wifree wel werkt dan is de homespot instabiel kan er niets aan doen omdat het niet mijn modem is ( is van 1 van mijn buren die telenet heeft 😛 ) techniek is toch iets raar mvg PowerChaos
... Meer weergeven
24-11-2016
09:52
wel ik heb eindelijk het beste voorbeeld gevonden deze email werd verstuurt via "telenet" ( gespooft ) Bericht-ID <147997129592.16430.17420118383959373913@117.253.232.180>
Gemaakt om: 24 november 2016 08:08 (bezorgd na 57 seconden)
Van: guymichielsen@telenet.be
Aan: abuse@dehost.org
Onderwerp: 56880 abuse
Received: from [117.253.232.180] (port=47555 helo=dehost.org) by ssd.powerchaos.com with smtp (Exim 4.87) (envelope-from <guymichielsen@dehost.org>) id 1c9o9d-00072I-NW for abuse@dehost.org; Thu, 24 Nov 2016 08:09:10 +0100
Subject: 56880 abuse
From: <guymichielsen@telenet.be>
Date: Thu, 24 Nov 2016 07:08:15 -0000
To: <abuse@dehost.org>
Importance: High
Message-ID: <147997129592.16430.17420118383959373913@117.253.232.180>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: application/zip; name="INFO_19108438_abuse.zip" nu het grappige is als je kan zien , het zegt verzonden van guy..@telenet als je verder ziet zegt het dat de oorsprong is van guy...@dehost (mijn domein ) en verstuurt naar abuse@dehost ( ook mijn domein ) deze email adressen bestaan niet (zijn cacht all ) dus die kan je ook niet gebruiken om emails te sturen ( vraag mij ook af waarom guy...@dehost er in staat ) maar laat wel duidelijk zien dat ze emails spoofen en niet in je inbox zitten ik ben er 100% zeker van dat deze "persoon" mijn abuse email niet in zijn inbox heeft zitten ook het ip 117.253.232.180 is niet van mijn server of van telenet IP Location India India Firozpur Wimax Project Bsnl New Delhi
ASN India AS9829 BSNL-NIB National Internet Backbone, IN (registered Jan 19, 2000)
Whois Server whois.apnic.net
IP Address 117.253.232.180 kort samengevat je kan er niet veel aan doen aan deze email spoofing mvg PowerChaos
... Meer weergeven
28-10-2016
14:03
dit zou ook niet slecht zijn http://www.allmediaserver.org/features en zelf gebruik ik een variant van https://kodi.tv/ ( https://osmc.tv ) aleen draait dat op mijn raspberry pi en streamt het muziek van een web folder xD mvg PowerChaos
... Meer weergeven
28-10-2016
07:40
@Arthur2 voor debugging en dingen te laten werken is het beste om zo weinig mogelijk problemen te hebben of om iets te hebben dat storing kan geven ik bedoel daar het volgende mee firewall DMZ virus scanner Routing Filtering en zo verder tot dat het werkt , en dan werk je achteruit terug in dit geval begin je met DMZ omdat je dan weet dat de firewall niets kan tegenhouden werkt het , dan kan je de firewall aanpassen en als het dan niet meer werkt weet je dat het de Firewall is omgekeerd ook , werkt het niet -> niet de firewall maar de config dus nadat alles werkt kunnenn we de firewall instellen als dit altijd als laatste is 😄 zelfde met windows en programma's dat niet willen werken of traag werken -> schakel virus scanner uit ... en dan ben je zeker dat het iets anders is dan de virus scanner ^^ (voor de rest heeft het geen nut ) mvg PowerChaos
... Meer weergeven
28-10-2016
07:33
@Ex-Netweter dit hangt ook af van het protocol dat je gebruikt pptp (meest voorkoment vroeger ) heeft daar geen probleem mee , zelfs routing werkt er niet goed op om een voorbeeldje te geven ik heb 3 vps servers , 1 controller/firewall ( 2 netwerken , 1 intern @ 10.10.10.200 - 1 extern ) , 1 linux met fileserver op ip 10.10.10.10 en 1 windows op inern ip 10.10.10.50 pptp -> via firewal rechtstreeks doorgestuurt naar windows op 10.10.10.50 , zodat windows de pptp doet ik geraak op NIET op internet zonder instellingen aan te passen (via netwerk instellingen ) maar ik geraak wel op mijn FileServer/Controller ( 10 range ) en ik krijg een 192.168.10.1 range OpenVPN -> staat op controller -> ik krijg ip adress 172.168.12.25 ik geraak NERGENS op , maar wel op internet via mijn controller ip na insstellingen in de config van openVPN -> ik geraak op mijn fileserver - > windows en control server en zelfs op internet en nog lokaal ook op mijn gewone range van 192.168 (zelfs mijjn printers werken langs beide kanten ) aleen mijn extern ip is van de controller kort samengevat het hangt er in de eerste plaats van af welk protocol dat je gebruikt en dan kan je beginnen in te stellen het gemakkelijkste is pptp om te laten werken , maar tweaken kan je dat niet direct ps: andere ranges is altijd aan te raden , maar als je dezelfde range pakt moet je niets/minder configueren aangezien routing bepaald waar je opgeraakt maar kan ook zijn dat je lokaal terecht komt waneer je extern moet zijn xD mvg PowerChaos
... Meer weergeven
27-10-2016
14:10
@Arthur2 ze heeft de poort van de camera al kunnen aanpassen van 80 naar 8080 dus ze geraakt op de camera van lokaal xD denk zelfs dat ze het ip al heeft kunnen vast zetten aangezien ze vroeg achter DMZ instellingen op telenet DMZ heeft nog niets met DynDNS te maken , gaat aleen nog maar over ip DynDNS is het gemakkelijkste , gewoon app er op zetten en klaar 😄 DMZ is de "gemakkelijke" portforwarding , nadien kan je dat bijtweaken met de firewall aangezien DMZ alles openzet 😛 mvg PowerChaos
... Meer weergeven
27-10-2016
13:48
@Ex-Netweter probleem ligt bij de VPN zelf telenet heeft daar niets mee te maken laten we effe een paar dingen opbreken want je spreekt over verschillende problemen internet --- als je een VPN maakt maak je een tunneling naar je bedrijf en gebruik je het internet van je bedrijf en niet meer je eigen internet ( zie naar myip.nl voor je Extern ip xD ) dit kan je instellen om Niet via het bedrijf te gaan maar via je eigen pc deze instelling is verschillend aan de hand van de vpn dat je gebruikt de IT zou er meer over moeten weten , vooral als ze het aanbieden Netwerk ----- Een vpn verbinding maakt een ander netwerk aan , zo krijg je in plaats van 192.168.1.1 een 172.168.15.20 ip als voorbeeld ( ken de ranges niet van buiten ) dat betekend kort gezegt dat 172 niet op 192 kan heeft te maken met routing en subnets en gewoon netwerk ... de IT zou er iets van moeten kennen oplossing , vraag aan IT op routing toe te voegen , zodat je wel op die subnets kan via je VPN Vpn --- Welke VPN gebruik je ? er zijn 3 soorten die worden gebruikt momenteel (en nog een paar andere ) VPN Protocol Vergelijking VPN-CODERING PPTP 128-bit L2TP 256-bit OpenVPN™ 160-bit 256-bit Chameleon™ 256-bit VYPRVPN TOEPASSINGEN ONDERSTEUND Windows Router Windows Mac iOS (alleen IPsec) Windows Mac Android Router Anonabox Windows Mac Android Router HAND-INSTELLING ONDERSTEUND Windows Mac OS X Linux iOS Android Synology Windows Mac OS X iOS Android Blackberry 10 (IPsec enkel) Chromebook Windows Mac OS X Linux iOS Android DD-WRT Tomato OpenWRT AsusWRT/Merlin Synology De manuele installatie wordt niet ondersteund. VPN-BEVEILIGING Standaardversleuteling Hoogste niveau van codering. Controleert de integriteit van data en kapselt de data tweemaal in. Hoogste niveau van codering. Certificeert data aan de hand van digitale certificaten. Hoogste niveau van codering. Certificeert data aan de hand van digitale certificaten. VPN-SNELHEID Hoge snelheid dankzij een lager niveau van codering. Vereist meer CPU-verwerking om de data tweemaal in te kapselen. Best presterende protocol. Hoge snelheden, zelf op connecties met lange wachttijden en over grote afstanden. Best presterende protocol. Verslaat deep packet inspectie. Hoge snelheden, zelfs op verbindingen met hoge wachttijd en over grote afstanden. STABILITEIT Werkt correct op de meeste Wi-Fi hotspots, erg stabiel. Stabiel op toestellen die NAT ondersteunen. Meest betrouwbaar en stabiel systeem, zelf na draadloze routers, op onbetrouwbare netwerken en op Wi-Fi hotspots. Maskeert VPN-verkeer, zodat het niet kan worden geïdentificeerd als een VPN-verbinding (via deep packet inspectie) en worden geblokkeerd. COMPATIBILITEIT Voorgedefinieerd in de besturingssystemen van de meeste desktops, mobiele toestellen en tabletten. Voorgedefinieerd in de besturingssystemen van de meeste desktops, mobiele toestellen en tabletten. Ondersteund door de meeste desktop computer besturingssystemen en Android mobiel en tablet-apparaten. Ondersteund door de meeste desktop computer besturingssystemen en Android mobiel en tablet-apparaten. CONCLUSIE PPTP is een snel en eenvoudig te gebruiken protocol. Het is een goede keuze als OpenVPN niet wordt ondersteund door uw toestel. L2TP/IPsec is een goede keuze indien OpenVPN niet door uw toestel wordt ondersteund en beveiliging uw hoogste prioriteit is. OpenVPN is het aangeraden protocol voor computers, voor zowel Windows, Mac OS X als Linux. Beste prestaties - snel, veilig en betrouwbaar. Chameleon is geweldig voor VPN-gebruikers die geblokkeerd worden in landen als China, of indien je snelheidsproblemen ondervindt door bandbreedtebeperking. aan de hand van de VPN dat je gebruikt moet er instellingen worden aangepast op het script of op je pc zelf mvg PowerChaos
... Meer weergeven
27-10-2016
10:56
@Ex-Netweter https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/geavanceerde-instellingen-van-telenet-wireless-modem/ Klik op Mijn internet Klik op Draadloze instellingen > Geavanceerd IPv4 firewall & Port forwarding DMZ daar zie je iets staan van 192.168.0.... dan kan je in dat vakje 150 ingeven , opslaan en uit testen 😛 mvg PowerChaos
... Meer weergeven
27-10-2016
10:54
@Ex-Netweter kan je inderdaad niets aan doen als ik ook een ping doet kom ik ook uit op 4.68 (veronderstel backbone L3 ) dus ik veronderstel dat er een routing opzit om alles via daar te laten gaan de andere zullen interne routings zijn die niet speciaal op pings andwoorden (waarschijnlijk met failovers en loadbalancers ) om dit op te lossen kan je niets doen buiten telenet contacteren om re routing in te stellen , maar vrees dat ze dat niet zullen doen als dat niet zo gemakkelijk is mvg PowerChaos
... Meer weergeven
27-10-2016
10:32
de spam filters werken op de volgende manier SMART Learning dat betekend in kort uitgelegt dat die naziet welke emails in spam komen en als je zegt geens pam , dan word die nagekeken en LEERT het systeem wat SOORT emails geen spam meer zijn dit word gedaan op grote schaal , dus het kan even duren voordat die spamscore naar beneden gaat normaal als je een email of 30 markeerd als geen spam , dan zal die ook niet meer in de spam komen er word intern filters op toegepast en die hebben tijd nodig voor een algoritme om te leren wat spam is en wat niet Bayesian Filtering Bayesian Filtering uses statistical analysis to identify whether or not an email appears to be spam. Tying it together with blacklists and SPF allows you to be quite sure that email is or is not spam. Weight - The default weight for this spam check. If an email has a high probability of being spam based on its content, this is the value that will be added to the message's total spam weight. Max memory to allocate for filtering - Bayesian Filtering can be memory intensive. As a result, SmarterMail allows you to configure the maximum resources that will be dedicated to Bayesian Filtering. In general, the more memory you reserve for Bayesian Filtering, the more accurate the results will be. Messages required for filter update - Once this number of messages have been processed as known-good or known-spam email, SmarterMail will re-analyze the filters to help your system protect against new spam threats. In this way, Bayesian Filtering can become more tailored to handle the mail of the domains on the server. maar dat hangt natuurlijk ook af welk systeem ze gebruiken geef het wat tijd , mocht het niet werken na een aantal emails ( bedoel dus 30+ die van hetzelfde adress komen ) dan is er waarschijnlijk een fout in de spamfilter en moet telenet er is naar zien ( zeg ook dat je al meer dan 30 emails van hetzelfde mail adress hebt gemarkeerd als niet spam ) mvg PowerChaos
... Meer weergeven
- « Vorige
- Volgende »
Berichten die PowerChaos geliked heeft
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 13-01-2022 17:47 | |
1 | 18-10-2016 08:21 | |
1 | 27-10-2016 07:23 | |
1 | 25-10-2016 09:45 | |
1 | 21-10-2016 09:44 | |
1 | 05-10-2016 20:00 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
49735 | 25-10-2016 09:45 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig