24749
netweters
|
152310
antwoorden
|
20690
vragen
|
Kan facebook geblokkeerd worden via instellen van de telenet modem/router?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste
Ik wil PC (windows 10), tablet (iPad) en laptop (een ibook) en indien nodig android smartphone blokkeren. Liefst vanuit de router. De toestelllen verlaten zo goed als nooit het huis; zelfs niet de smartphone.
De mogelijkheid om dit te doen via de hosts file is mij bekend.
Ik ben echt wel op zoek naar het antwoord op de vraag: kan facebook geblokkeerd worden via de instellingen van de telenet modem/router? en indien "ja" met welke instellingen?
Ik kan me vergissen, maar voor zo ver kan zien gaat dat niet met de TN modem/router. Ik zie wel dat je een zgn. "firewall rule" kan aanmaken, maar dat is enkel voor IPv6. Ik kan deze instelling niet terugvinden onder IPv4.
Ik hoop dat iemand met meer kennis over de modem/router reageert om je te helpen, maar weet wel, elke regel kan omzeild worden. Zelfs als je een site blokkeert via de router.
Bedankt voor je antwoord.
Eigenlijk kan je bijna niets instellen als gebruiker in de telenet router/modem. Dit is toch wel een stukje teleurstellend.
Ik heb wel de ipv6 ip-nummers om aan te vullen in de hosts bestanden van zowel mac als pc. Maar het zou toch praktischer zijn om dit niet op elk toestel afzonderlijk te moeten doen.
Facebook.com is 2a03:2880:2110:df07:face:b00c:0:1:
Blijkbaar bevatten andere url van Facebook steeds ":face" in de ipv6 notatie...
Voor wie interesse heeft:
# Block Facebook IPv4
127.0.0.1 www.facebook.com
127.0.0.1 facebook.com
127.0.0.1 login.facebook.com
127.0.0.1 www.login.facebook.com
127.0.0.1 fbcdn.net
127.0.0.1 www.fbcdn.net
127.0.0.1 fbcdn.com
127.0.0.1 www.fbcdn.com
127.0.0.1 static.ak.fbcdn.net
127.0.0.1 static.ak.connect.facebook.com
127.0.0.1 connect.facebook.net
127.0.0.1 www.connect.facebook.net
127.0.0.1 apps.facebook.com
# Block Facebook IPv6
fe80::1%lo0 facebook.com
fe80::1%lo0 login.facebook.com
fe80::1%lo0 www.login.facebook.com
fe80::1%lo0 fbcdn.net
fe80::1%lo0 www.fbcdn.net
fe80::1%lo0 fbcdn.com
fe80::1%lo0 www.fbcdn.com
fe80::1%lo0 static.ak.fbcdn.net
fe80::1%lo0 static.ak.connect.facebook.com
fe80::1%lo0 connect.facebook.net
fe80::1%lo0 www.connect.facebook.net
fe80::1%lo0 apps.facebook.com
met de standaard telenet modem kan je dit niet.
Beste oplossing is dat je een eigen router (die url blocking ondersteund) achter de telenet router zet.
En die zo insteld dat bv alles met 'facebook' in de url heeft, wordt geblocked.
Beste SB
Kan je me ook een oplossing aanbieden die niet te omzeilen is?
via asus kan je dit gebruiken
http://ec2-54-202-251-7.us-west-2.compute.amazonaws.com/AiProtection_WebProtector.asp
dan moet je IM filter aanzetten en niets dat met IM te maken heeft kan verbinden
maar dan heb je wel de Asus AC87U nodig ( of hoger )
de AC66U en AC67U hebben die oplossingen niet (gebaseerd op demo interface van asus )
ik had er een probleem mee met dropbox , van alles geprobeert om dat op te lossen tot ik zag dat ik parent control had aagezet om uit te testen ( zoals url filter , maar werkt ook over HTTPS )
mvg
PowerChaos