42541
netweters
|
18904
gesprekken
|
20405
vragen
|
Ik heb een paar weken geleden een chromecast google film in mijn Samsung TV in de slaapkamer gestoken, de instellingsprocedure met succes doorlopen en de telenet TV app op de chromecast geïnstalleerd en ik kon een avondje leuk TV kijken via de app. Toen ik het gisterenavond nog eens wou proberen vroeg de app om mij aan te melden. Er is enkel een QR code te zien. Wanneer ik die scan krijg ik een ellenlang websiteadres te zien. Als ik dat open op mijn smartphone kom ik terecht op telenet TV waar dan mijn inloggegevens worden gevraagd voor de app. Als ik die ingeef ben ik aangemeld op mijn smartphone, maar niet op de TV. Op de TV is onder de QR code enkel een knop 'later aanmelden' te zien. Als ik daarop klik kom ik gewoon weer op het scherm met een nieuwe QR code en begint het spelletje gewoon opnieuw. Hoe raak ik uit deze loop en aangemeld in de app in de chromecast google? Ik heb vandaag al twee helpdeskmedewerkers van Telenet aan de lijn gehad. De eerste zei me de telenet app rechtstreeks op mijn TV te downloaden, maar Samsung ondersteunt de telenet app niet. De tweede ging raad vragen bij een technicus en me terugbellen (wat tot hiertoe niet is gebeurd).
Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Aanmeldproblemen Telenet TV app
Na het aanmelden in Telenet TV op je smartphone krijg je normaal een scherm met de vraag of je wil aanmelden op de TV. Raar dat dat niet werkt bij jou
Boven de QR staat normaal ook een korte URL (https://qr.telenet.tv/xxxxx ) wat doet die? (Eventueel proberen op een PC ipv je smartphone)
@Yesterdayman is je chromecast op dezelfde wifi of netwerk verbonden dan je gsm? Dit moet tijdens het scannen van je qr code. Als je gsm via 4g of 5g verbonden is lukt alleen het aanmelden op je gsm.
Chromecast en gsm allebei verbonden met wifi netwerk.
Dag @Yesterdayman ,
Merk je dit gedrag nog op? Zoja, kan je via @Moderator eens wat screenshots of een filmpje bezorgen? Thx!
Beste,
Ik heb nog altijd deze aanmeldproblemen. Als ik de qr-code scan verschijnt op mijn smartphone een link waarin vermeld staat add a device. Als ik erop klik verschijnt er een inlogpagina voor telenet TV app. Als ik dan met mijn gegevens inlog kan ik TV kijken door te casten vanaf mijn telefoon, maar niet rechtstreeks via de telenet tv app die ik in mijn chromecast google film heb geïnstalleerd. De Telenet helpdesk heeft me gezegd de Telenet TV app rechtstreeks te downloaden op mijn TV, maar Samsung heeft blijkbaar niet de rechten om die app te installeren. Ik zou liever rechtstreeks via de telenet tv app op mijn google chromecast kijken, vermits bij casten het TV beeld kleine schokjes vertoont. Als ik bijvoorbeeld youtube filmpjes kijk rechtstreeks via de google chromecast heb ik wel goed beeld. Bedankt voor je reactie.
Zoals je zegt je meld aan via de samsung via een omweg
Zo te zien komt het niet toe en blijft het hangen
Is ook nieuw dat je via deze weg kunt doen er zullen nog kinderziektes in zitten
Wat heeft Samsung van antwoord gegeven
@Yesterdayman ik vermoed dat je een google chromecast tv (met afstandsbediening) of Google streamer (nieuwse streamer) gebruikt ? want een chromecast google film bestaat niet.
Als je deze chromecast tv of chromecast streamer hebt, kan je de Telenet Tv app op het toestel zelf installeren.
Je kan nog altijd blijven streamen maar dan hoeft dit niet meer. De app zal draaien op het toestel van Google zelf.
Beste
Ik heb de telenet TV app rechtstreeks op de google chromecast geïnstalleerd. Het probleem is dat ik me niet kan aanmelden op de app (zie mijn uitleg in deze draad).
Laat ons iets weten als je nieuws gekregen hebt van samsung
@Yesterdayman Kan je ons toch, via een privébericht aan @Moderator , een video bezorgen van alles wat er gebeurt van zodra je wilt aanmelden?