Beantwoorden
WimD85
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Sinds enkele weken ervaren we frequenter en frequenter problemen met het TV-kijken.
De opmerking krijgt ook variërende codes. Een keer is het 2001, dan 2004 enz enz.

Bellen naar de helpdesk is geen oplossing gebleken. Eerst een heel vriendelijke man aan de lijn gekregen die niet de juiste opleiding of toegang had tot mijn systeem en me beloofde terug te bellen en dan iemand door te verbinden (wat hij ook deed, thx).

De "doorverbonden" vrouw kon niets zien op haar monitor. "Alles werkt prima"...
Ik had een "computer says no"-ervaring.
Op de koop toe vond de dame een voerstap naar Proximus misschien wel de goede keuze....
En, een technieker sturen zou me zeker geld kosten, want in het (haar) systeem, was niets te zien.

Toch zou ik een oplossing appreciëren. Moet ik iets doen, bijbetalen, vermijden, ...??

Dank je voor de hulp.

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Deze video kan niet worden afgespeeld

0 Likes
36 reacties
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Best dat je foto plaats met fout melding 

Met de dag en tijdstip en over welke zender en programma gaat

Over dat overstappen is niet de eerste keer dat we dit horren

Het toestel tv box  5 min zonder stroom zetten doe dit ook eens met de modem

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

@WimD85 

Via wat is de tv box verbonden aan de modem/router???

via een rechtstreekse kabel utp van tv box naar de modem of via wifi.

ook kan het zijn dat er door de zomer en meer kijkers de cloud overbelast geraakt en al eens iets niet kan bekeken worden in de avond uren vanaf een uur of 19 tot 23 uur, probeer eens na die uren, dit gebeurt al eens meer en hoe meer klanten een tv box hebben hoe meer dit kan voorkomen spijtig genoeg, 

oplossing is dat Telenet hun cloud server opwaardeert zodat zulke fouten minder of niet meer voorkomen.

maar vertel eerst eens hoe je verbonden bent met de tv box naar de mode router, wifi is geen goeie optie daar dit trager is en meer problemen kan geven door omgeving wifi kanalen die kunnen storen en andere apparaten.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

CS2004 is een probleem met het coaxsignaal. Je kan best eens nakijken of het coaxsnoer niet los zit en voldoet aan de technische eisen voor de binnenbekabeling: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/bereid-de-binneninstallatie-voor/

Je kan eventueel het coaxsnoer tussen de TV-box en de wandcontactdoos vervangen door een beter afgeschermd exemplaar. (Hirschmann FEKAB5)

 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1681
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

@WimD85 Ik heb hetzelfde probleem momenteel met de TV app.

Ik kan bijna geen enkel programma meer zien via de TV APP en op de TV box zelf geen probleem. 

Er is momenteel een case geopend bij de achterliggende diensten van Telenet om dit probleem op te lossen. 

Vroeger nooit een probleem. Ze zeggen me dat het kan zijn omdat ik geen Telenet.be adres gebruik bij het inloggen.

Nooit geen probleem en nu ineens wel ? bizar 😁


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5310
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

@kristofDW 

Het zal wel aan de cloud server liggen die op bepaalde momenten overbelast is, zomer periode, meer mensen dat uitgesteld kijken en opnames omdat er niet veel te zien is.

komt elk jaar voor in vakantie periodes.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
on4cdj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Hier ook hetzelfde probleem sinds enkele dagen.

Telenet-TV app op een Chromecast 4K, het heeft de voorbije weken steeds goed gewerkt, en nu krijg ik bij zowel live uitzendingen als eerdere programma's 'Niet beschikbaar - Deze video kan niet worden afgespeeld. 2001."

Ik vind nergens terug wat errorcode 2001 betekent.

Alle andere apps (VRT Max, VTMGo enz) werken wel zonder probleem.

Op de laptop en PC ook geprobeerd, en daar hetzelfde euvel, met dezelfde melding maar met errorcode 1002.

Alle connecties gaan over wifi en met uitstekend signaal.

Alles wat kan gereboot worden werd reeds gereboot, alsook updates uitgevoerd.

Voorlopig geen zin om de helpdesk te contacteren, dus probeer ik het hier eerst....wie weet is er een krak die hulp kan bieden. 😉

Benieuwd.

 

Gegroet.

 

Patrick

0 Likes
TimoLimo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Ik ga hier ook even melding maken van dit probleem.
Is een kleine week geleden begonnen. We hebben Telenet One (enkel met TV app) en kijken de voorbije 7 maanden via deze weg zonder al te veel noemenswaardige problemen ("QR code herscannen" buiten beschouwing gelaten 😉 )
Zowel met de Telenet Flow als de Telenet TV app komt dezelfde error 2001, zowel bij live uitzendingen (bv. Tour de France in de namiddag) als opgenomen (bv. Het Nieuws).
Een complete reboot van onze Nvidia Shield TV Pro (2019) lost het probleem soms kortstondig op, maar meer niet dan wel. En eventjes teruggaan naar het menu en opnieuw opstarten geeft wederom diezelfde 2001 melding.

De zender-specifieke apps (VRT Max, VTM Go, GoPLAY) werken zonder problemen.

Technisch: Nvidia Shield Tv Pro (2019) (apps en OS allemaal up to date met laatst beschikbare versie) met ethernet verbonden via gigabit-switch naar modem-only (CV6181e). Internetsnelheden gemeten met fast.com: 200mbit down, 25mbit up)

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Ik ga mij hier even bij aansluiten: op de digicorders geen probleem, op tablet, PC, smartfoon: zo goed als niks kijkbaar, steevast die error 1002.

geen TV.JPG

Het ligt dus niet aan de digibox bij anderen, want ik heb het ook met de digicorder. En bij uitbreiding ligt het daar dus ook niet aan.

Het zou fijn zijn om eens een antwoord van de helpdesk te krijgen dat ergens door gestaafd wordt. En aan de boodschap "stap over naar XXXX" is er al helemaal geen behoefte. Dat is een antwoord een helpdesk/klantendienst onwaardig.

EDIT: ik zie net dat het in de titel  over error 2001 gaat. Ik heb echter de error 1002 .. Een typo in de titel of effectief een andere error? @Moderator , kan jij hier uitsluitsel geven?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TimoLimo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Ik heb zowel de 1002 als de 2001 al gehad (maar meestal toch de 2001)

Telenet TV app:

20230710_222451.jpg

Flow app:

20230710_222302.jpg

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

@StefaanH 

Ik gebruik uitsluitend de telenet tv app en merk geen problemen voor het ogenblik, ik kijk via een apple tv

0 Likes
RPhil29
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Hier sinds vorige week hetzelfde probleem op zowel de Chromecast 4K met Google TV als de app op de iPhone. 

Daarnet nog eens getest en toen werkte het even wel op de Chromecast. Daarna bij het switchen van kanaal dezelfde foutmelding (2001). Nu blijft de foutmelding weer telkens verschijnen. 

0 Likes
bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) It's your ninth party! Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Bedankt voor je verduidelijking @TimoLimo  Dat was voor mij ook nog niet duidelijk of het om verchillende foutmedlingen gaat die bij dezelfde hinder horen.
@StefaanH  heb je zelf verschillende foutmeldingen gezien ondertussen?

Voor de andere leden: laat het gerust weten als je deze melding zou krijgen of wanneer er ook een andere error zou getoond worden


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
RPhil29
Experienced Weetjesweter
Berichten: 20
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Ter aanvulling: op de Chromecast steeds foutmelding 2001. 

Op de iPhone foutmelding -1003

IMG_0276.png

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

@bert_ 

Inderdaad, ik heb intussen op de foon ook de error 2001 en op de PC de error 1003

Is er intern al een idee van wat er sedert kort misgegaan is? Wat is er achterliggend gewijzigd (dat alweer eens niet deftig getest is alvorens in productie te gaan....) ?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes