Beantwoorden
ENThero7
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Modem blijft offline na stroomonderbreking

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn telenet aansluiting.

wanneer de stroom onderbroken is geweest, blijft de modem offline.

Het helpt soms als ik de versterker en de modem uit de stroom trek en dan terug insteek (dat is ook wat telenet helpdesk me steeds aanraadt om te doen).

maar ook dat werkt soms niet. De modem blijft dan heel lang offline (dagen aan een stuk) en komt dat plots weer online.

Helpdesk heeft me vervolgens voorgesteld dat een technieker zou langskomen, maar tussen het maken van de afspraak en de datum van de afspraak kwam de modem weer vanzelf online, dus hebben we de afspraak afgezegd.

Iemand eens een gelijkaardig probleem gehad, en wat kan de oorzaak zijn?

De internet (coax) kabel komt het huis binnen en gaat naar een versterker (zwart langwerpig bakje) en vandaar naar de modem die ernaast hangt.

of zouden jullie aanraden toch sowieso eens een technieker te laten langskomen?

De installatie is van 2022.

Bedankt voor jullie tips!

7 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1681
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Modem blijft offline na stroomonderbreking

@ENThero7 bel naar Telenet en vraag dat ze uw modem uitlezen (logs). Daar kan je meestal zien wat er aan de hand is. 

Ik vermoed dat je modem niet meer goed werkt en dat je die moet inwisselen bij een Telenet center. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ENThero7
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Modem blijft offline na stroomonderbreking

@kristofDW Dank voor je antwoord!

Telenet is langsgeweest. diagnose is 1) de "TOF" was defect en werd vervangen, en 2) het signaal is dat via de coax kabel binnenkomt is eigenlijk zwak waardoor de modem nog wel bleef werken zo lang hij stroom had, maar het signaal was te zwak om de modem na een stroomonderbreking terug online te krijgen.

Het vervangen va de TOF heeft blijkbaar gewerkt want alles is nu terug normaal; er werd mij toch aangeraden een nieuwe coax kabel te leggen.

vriendelijke groeten!

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Modem blijft offline na stroomonderbreking

Nog een vlugge oplossing

Hierbij meer info werken en kabels dan weet je wat moet doen

http://static.telenet.be/assets/netaanleg/pdf/Werfbrochure_NL.pdf

 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1615
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Modem blijft offline na stroomonderbreking

U hebt hier op Netweters recent verschillende keren deze link gepost, met onder andere de lijst van "netwerkpartners per gemeente" (Fluvius, Telenet).

Gelieve deze compleet achterhaalde link niet meer te gebruiken: alle netwerkactiviteiten van Fluvius en Telenet, zowel coax als fiber, werden dit jaar samengevoegd tot Wyre.

Dit werd U al meermaals meegedeeld, maar je schijnt het niet te willen begrijpen 🤔.

De correcte link naar de Wyre Werfbrochure is nu: Wyre_Werfbrochure_NL.pdf (versie juni 2023)

Waar is Wyre actief?
Vlaanderen
De diensten van Wyre zijn over heel Vlaanderen beschikbaar. Voor vragen of hulp bij uw aansluiting richt u zich dus tot Wyre in alle gemeenten van de provincies Antwerpen, Limburg, Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen en Vlaams-Brabant.

@Moderator 

Kan je de betreffende dienst verzoeken om de achterhaalde link naar de Telenet Werfbrochure te vervangen door een link naar de correcte Wyre Werfbrochure?

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Modem blijft offline na stroomonderbreking

@luc55 op welke pagina heb jij deze URL gevonden naar de werfbrochure die jij hier deelt? Dan geven we het door. Wij vinden hem alvast terug op deze pagina: Netwerkkabels tijdelijks verplaatsen of verwijderen.

@flip1953 bedankt om ons even te vermelden. We zullen het doorgeven, zodra we de nodige info van luc55 hebben ontvangen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Modem blijft offline na stroomonderbreking

Via Google kom je meteen uit op enkele pdf's en pagina's met verwijzingen

WG94_0-1704812647983.png


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 534
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Modem blijft offline na stroomonderbreking

@flip1953 Ondertussen hebben we hier een antwoord op ontvangen.

Onze collega's lieten weten dat er op onze Telenet pagina's over de kabelaansluiting inderdaad nog wat zaken vernieuwd of gealigneerd moeten worden. Dit gaat in kwartaal 2 van 2024 sowieso gebeuren.

In de tussentijd mogen klanten zeker en vast de Wyre-brochure blijven gebruiken als richtlijn. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.