41982
netweters
|
18473
gesprekken
|
19961
vragen
|
Hallo,
Ik heb sinds oktober een nieuw toestel Samsung Galaxy A12 128GB, aangekocht bij Telenet zelf.
Iedereen klaagt erover dat ik steeds wegval tijdens het gesprek, ikzelf versta iedereen goed.
Weet iemand een oplossing.
Dank u.
Het is te zien waar je gesprekken uitvallen is dit overal of is dit enkel thuis of een specifieke plaats ergens buiten?
Moest dit thuis zijn kan je op je toestel VoWifi activeren op je toestel. Kijk bij je instellingen om dit geactiveerd te krijgen en of dit je probleem kan oplossen. Hier kan je eens nakijken welke stappen je daarvoor dient te ondernemen. Moest je het geactiveerd krijgen op je toestel maar het werkt niet dan even de klantendienst contacteren om dit actief te zetten op je simkaart. Bij sommige gaat het automatisch maar bij andere weer niet dus check het dan zeker eens na.
Moest dit niet helpen als oplossing probeer je simkaart dan eens met een ander toestel. Kan zijn dat het een probleem is aan het toestel zelf maar daar is enkel achter te komen als je het met een ander toestel probeert.
@677946134 @patrick37 ik heb dit soms als ik bel met iemand dat orange gebruikt, met iemand die telenet heeft als gsm nr heb ik dit niet, ofwel ligt het aan hun telefoon zelf als ze me soms niet horen.
de gsm antenne van telenet staat op enkele meters van mij, heb volle ontvangst, dus aan mijn kant kan het niet liggen denk ik dan zo, ligt aan het toestel vrees ik van de persoon die me belt met orange.
@677946134 op het moment van wegvallen heb je dan vol bereik of niet ?
Ikzelf heb bijvoorbeeld slecht 4G bereik en zet mijn gsm altijd op 3G omdat er daar beter bereik is bij mij thuis. Als ik in een grootstad ben is het geen probleem en zet ik het gewoon op automatisch.
Goedemiddag, Neen ik heb het ook met mensen die Telenet hebben.
Goedemiddag, Mijn bereik staat ook op automatisch.
Goedemiddag, Vooral precies thuis deze problemen. Mijn GSM staat op VoWifi. Mijn simkaart zat voordien in mijn vorige gsm Samsung Galaxy A5 en nooit problemen gehad met ontvangst thuis.
Je gsm staat op VoWifi maar werkt dit ook zie je het icoontje ook staan van rechts boven dat je het gebruikt ?
Dat moet je wel zien als het werkt want als het niet werkt zie je dit tekentje ook niet.
@677946134 schreef:Hallo,
Ik heb sinds oktober een nieuw toestel Samsung Galaxy A12 128GB, aangekocht bij Telenet zelf.
Iedereen klaagt erover dat ik steeds wegval tijdens het gesprek, ikzelf versta iedereen goed.
Weet iemand een oplossing.
Dank u.
Het is jammer genoeg een veelvoorkomend probleem en bepaalde toestellen lijden hier harder aan dan sommige anderen. Als je een zoektocht doet op het internet zal je veel onderwerpen hierover vinden.
Een oplossing is niet meteen voorhanden omdat een groot gedeelte beslist wordt door de modemsoftware in je smartphone.
Eerst en vooral is het belangrijk dat je op de locatie in je woning waar je tracht te bellen een goed WiFi signaal hebt. Want van zodra die verbinding zwak begint te worden zal je smartphone terug trachten om te schakelen naar het mobiele netwerk. Deze omschakeling zal voor een kortstondige onderbreking zorgen.
Sommige smartphones behouden ook niet het WiFi signaal wanneer het mobiele netwerk sterk genoeg is. Deze toestellen zullen keer op keer overschakelen naar het sterkste signaal. De ene keer is dit het WiFi signaal, de andere keer het mobiel netwerk zelf. Bij al deze overschakelingen zal er steeds een kortstondige onderbreking zijn. Op zich geen probleem maar bijzonder vervelend wanneer je op dat moment aan het bellen bent. Waarom dit zo is, zou je de fabrikant moeten vragen. Zij hebben de modemsoftware op deze manier geprogrammeerd.
Bij praktisch alle Android toestellen kan je een voorkeursnetwerk instellen bij 'Bellen via Wi-Fi'. Is dit niet het geval bij jouw toestel dan kan je even de app WiFi Calling proberen. Met het voorkeursnetwerk kan je toch al bepalen dat je liever op de WiFi blijft of niet. Maar dat is alleszins niet gegarandeerd.