Beantwoorden
ArthurDV
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.

Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.

In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.

Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.

 

396 reacties
Jewels
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Met die Esim zit het wel goed, alleen zit ik met 14 dataplannen dat ik niet verwijderd krijg.

Superfrusterend die errors ligt ergens echt aan het netwerk denk ik, want je krijgt die dataplannen die verlopen zijn niet verwijderd.

Apple Pay op de IWatch werkt ook al een tijdje niet i know first world troubles maar je betaalt wel voor Smartwatch ondersteuning in een One Pakket. 

Verder ben ik wel opgebeld door Telenet dat er een conflict ergens is met hun netwerk en Apple en dat dit dus de oorzaak zou van de problemen.

Jari_Opsomer
Experienced Meerweter
Berichten: 104
Topicvreter! De volle 100! Topicwurm! Al 25 duimen!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Telenet One Number (dus eSIM voor smartwatches) werkt al een tijdje niet meer/zeer slecht. Verwacht er dus niet veel van op dit moment, het is zéér instabiel en werkt voor geen meter meer bij mij. Ik heb een klacht ingediend bij de Ombudsdienst Telecom met als antwoord van Telenet dat ze op dit moment kampen met technische problemen (nog steeds...) en dat de klacht on hold gezet wordt. Ze mogen ook eens eSIM voor gewone simkaarten gaan aanbieden - dat wél werkt - want ik heb nood aan dual sim. Zie ook dit gerelateerde topic.

BS2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Follow the reader, reader! Leesbeest!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Citaat uit antwoord telenet :

“Er is momenteel een probleem met bepaalde Apple watches om connectie te maken met de e‑sim.

              Apple heeft een update van zijn software uitgevoerd waardoor deze niet meer compatibel zijn met onze e‑sims.

              Wij zijn hiervan op de hoogte en werken aan een oplossing. Deze info werd al meegedeeld aan meneer.

              Helaas hebben wij geen tijdslijn of vooruitzicht op een snelle oplossing.”

Charlez
Experienced Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Telenet maakt dan van zo'n exotische esims gebruik? Ze laten u natuurlijk geloven wat ze willen...

Hele tijd gespaard gebleven van de knoeiboel die ze er van aan het maken zijn in Mechelen, maar dan nu toch ook prijs.

Noelis
Freshman Meerweter
Berichten: 50
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Voor Apple watch is er geen alternatief dan esim. Je kan geen fysieke simkaart plaatsen.

Charlez
Experienced Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

i know, maar ik vermoed dat toch niet elke provider dit probleem gaat hebben...

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 556
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? Jij #DTV. Goed bezig!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)


@Jos84  schreef:

Zelfde probleem.. nog steeds geen oplossing

IMG_4021.jpeg


@Jos84 We hebben ondertussen vernomen dat dit issue opgelost is en dat het opnieuw mogelijk is om de esim te koppelen. Kan je dit even opnieuw proberen?


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Charlez
Experienced Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Bij mij werkt het nog steeds niet, esim staat in mijntelenet nog geactiveerd en krijg deze niet gedeactiveerd.

Terwijl op watch geen sim meer geconfigureerd is.

johannesd
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Twee handen vol! Follow the reader, reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Zelfde hier. Werkt nog altijd niet. Ik heb wel de esim kunnen deactiveren. Maar terug activeren werkt nog altijd niet.

Begint echt wel triest te worden. 0 communicatie en het is ondertussen al zeker 2 maand kapot.

Jammer genoeg is Telenet de enige in België die deze optie heeft. Jammer dat Apple niet wat meer moeite doet om deftige partners te kiezen.

BS2
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Follow the reader, reader! Leesbeest!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Sinds een update van Apple ging het mis (sinds 30/06/23). Toen lukte het niet om de esim in “mijn telenet” te deactiveren. Ondertussen lukt dit wel maar om de esim online te deactiveren. Maar opnieuw de esim koppelen nog altijd niet. Bij vrienden staat “automatische updates” uitgeschakeld en bij hen werkt het nog.

 

johannesd
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Twee handen vol! Follow the reader, reader!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

@Bjarne heb je een idee of we iets speciaals moeten doen bij het terug koppelen?

Noelis
Freshman Meerweter
Berichten: 50
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! On a roll...

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Klopt, maar zoals gezegd is het een algemeen alarm. Ik vermoed dag Telenet bij updates van hun dev/acc omgeving de cellular wat zijn functionaliteit niet heeft getest.

FlameZ
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Hier heb ik ook zo’n last van, reeds sinds midden juli als ik me goed herinner. Dus geen verbinding op de 4 apple watches die elk aan hun eigen iphone zijn verbonden in mijn klik5 abonnement. Zonder de functionaliteit om zelf netwerkverbinding tot stand te brengen zonder behulp van de iphone vind ik deze horloges al een heel stuk minder “smart”, met gevolg dat deze nauwelijks nog gebruikt worden. Zeer jammer aangezien dit voor mij één van de belangrijkste redenen was om met alles naar telenet over te schakelen.

FlameZ
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Bij mij zijn hierdoor 4 apple watches (elk gekoppeld aan hun eigen iPhone) uit mijn klik5 abonnement geimpacteerd… dus allemaal “netwerk niet in gebruik”. Reeds talloze keren contact opgenomen… is dit nog steeds niet opgelost??

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

eSIM werkt niet meer op Apple Watch (Ultra)

Ik heb vandaag klacht ingedient bij de ombudsman voor telecom. Ik heb de screenshots van mijn klachten via whatsapp aan telenet bijgevoegd sinds april.

Mijn klacht is op volledigheid nagetrokken en ontvankelijk verklaard.

Als iedereen met problemen ook een klacht zou indienen.

Ik heb een financiele compensatie gevraagd voor de vele maanden dat er al problemen zijn, we zien wel als het iets zal opbrengen.