41982
netweters
|
18473
gesprekken
|
19961
vragen
|
Sinds enkele dagen werkt mijn eSIM op mijn Apple Watch Ultra niet meer.
Ik heb reeds meermaals de eSIM verwijderd van mijn Apple Watch, gedeactiveerd en Mijn Telenet en alles opnieuw geactiveerd.
In de instellingen van mijn Apple Watch op mijn iPhone zie ik Telenet staan onder de netwerken die niet in gebruik zijn en krijg deze niet geactiveerd.
Dit is heel vervelend aangezien ik speciaal een simkaartje bij Telenet heb aangevraagd om de eSIM op smartwatch te kunnen gebruiken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
zowel op ultra als op series 8 werkt het niet
idem hier, nog steeds niks op ultra
We hebben intern om een update gevraagd. Hebben de info gekregen dat het probleem onderzocht wordt zowel bij ons als intern bij Apple. Het probleem lijkt zich niet enkel voor te doen op 1 bepaald type van Apple Watch, het kan helaas bij elk type opduiken. Dus als instructie geven we dan best mee: moet je jouw Telenet One Number niet per se nu deactiveren, doe je dit beter niet op dit moment.
Er wordt sowieso hard gewerkt om dit zo snel mogelijk op te lossen. We blijven vinger aan de pols houden en houden jullie op de hoogte zodra wij nieuws hebben.
Ik heb gisteren de info ontvangen dat er op 22/10 een patch geïmplementeerd gaat worden die het probleem hopelijk gaat oplossen.
Een fix zonder patch gaat niet want dan is er impact bij de android gebruikers.
Van waar heb je de info? Al goed dat er toch al iets van mogelijke oplossing komt na al die tijd.
Vind het ook heel straf dat dit probleem nergens op de Telenet website wordt vermeld bij de OneNumber pagina.
Momenteel vrij misleidende informatie als je het mij vraagt. (Probleem is er toch al enkele maanden)
Ze hebben liever dat iedereen de helpdesk (die dan van toeten of blazen weet) lastig valt, want die hebben nog geen werk genoeg met al hun andere problemen...
Na overschakelen van Wigo naar One geeft de Watch (apple Watch ultra v1) "Abonnement vervallen". Opnieuw toevoegen abonnement werkt niet. Eerst deactiveren eSim op mijntelenet ook niet. Er komt na het klikken op Aanvaarden Algemene Voorwaarden telkens een foutmelding die me aanraad opnieuw te proberen (ben ik heel moe van geworden) of de helpdesk te bellen. Daar krijg ik elke keer iets anders te horen. "We halen je sim even van de mast, daarna werkt het weer," "het is een probleem bij Apple, kunnen wij niets aan doen, je moet afwachten maar ik heb je geflagged, "Ben je zeker dat je Watch compatibel is?" "Second line support gaat je terugbellen."
Een Apple Watch van een ander gezinslid op hetzelfde abonnement heeft geen problemen (ouder model), "Omdat je daar het abonnement niet opnieuw hebt geactiveerd, je had gewoon moeten wachten toen de service wegviel." Ik ben nochtans ettelijke uren na de overgang beginnen proberen de eSim terug te activeren.
Wat nu?
Ik heb een mail gekregen via de "ombudsman van Telecommunicatie" waarin Telenet dit antwoordt.
Wat staat in die brief dan?
Beste,
ik kreeg zojuist bericht dat de patch mid november uitgerold wordt
Weer een maand uitstel dus..
Ombudsman