24787
netweters
|
152681
antwoorden
|
20730
vragen
|
Hallo
Situatie:
- benedenverdieping, router, modem, digicorder etc ingesteld door installateur
- bovenverdieping, extra router + digicorder in te stellen door mezelf (utp contactdoos is voorzien en werkt via utpkabel)
Ik wil een extra router inschakelen op de bovenverdieping aangezien de router/modem van Telenet geen signaal geeft tot boven.
Hiervoor heb ik een extra router aangeschaft: TP-LINK TL-WR1043ND V2
Deze dient ingesteld te worden om ook alle functionaliteiten (interactiviteit e.d.) van de 2de digicorder die ook op de bovenverdieping staat.
Wat zijn de paramters om de router in te stellen?
Ik neem aan dat ik voor Static IP moet kiezen, maar hoe moet ik verder?
Dag twindels,
Ik weet niet of deze situatie voor jou ook geldt aangezien je rechtstreeks de UTP kabel met de modem verbindt, maar het is niet mogelijk om na een router een digicorder interactief te maken in mijn geval met een Powerline adapter dus ik gok dat dat bij jou ook hetzelfde geval gaat zijn. Het is wel mogelijk om een switch te gebruiken en op die switch uw router aan te sluiten om ook op de bovenverdiepen WiFi bereik te hebben. Maar nogmaals, ik ben niet 100% zeker of het voor jou ook noodzakelijk is om eerst een switch te plaatsen (probeer eerst eens zonder en als dat niet werkt (de digicorder zal geen correct IP-adres toegewezen krijgen, dan kan je er nog altijd een switch tussen plaatsen).
Bedankt Niels en Petito voor de feedback.
Ik had ook ergens gelezen dat een AP van de router maken een oplossing was voor m'n probleem.
Nu ben ik nog bezig met het opstellen van het netwerk zelf. Wifi werkt momenteel nog niet via de router (dus de digicorder interactief is dan nog een stap verder).
Ik vroeg me gewoon af hoe ik moet beginnen vanaf 0.
Dus instellingen voor het netwerk (gateway, ip adressen etc...). Ik weet in elk geval dat ik ervoor moet zorgen dat de naam van het netwerk en het password dezelfde zijn als van het netwerk op de benedenverdieping.
Ik vermoed dat ik eerst alles dien in te stellen en dan pas AP maken van de router, of ben ik verkeerd?
Thanks 🙂