Beantwoorden
Ex-Netweter

2de router bovenverdieping

Hallo

Situatie:

- benedenverdieping,  router, modem, digicorder etc ingesteld door installateur

- bovenverdieping, extra router + digicorder in te stellen door mezelf (utp contactdoos is voorzien en werkt via utpkabel)

Ik wil een extra router inschakelen op de bovenverdieping aangezien de  router/modem van Telenet geen signaal geeft tot boven.

Hiervoor heb ik een extra router aangeschaft: TP-LINK TL-WR1043ND V2 

Deze dient ingesteld te worden om ook alle functionaliteiten (interactiviteit e.d.) van de 2de digicorder die ook op de bovenverdieping staat.

Wat zijn de paramters om de router in te stellen?

Ik neem aan dat ik voor Static IP moet kiezen, maar hoe moet ik verder?

0 Likes
Beantwoorden
6 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Dag twindels,

Ik weet niet of deze situatie voor jou ook geldt aangezien je rechtstreeks de UTP kabel met de modem verbindt, maar het is niet mogelijk om na een router een digicorder interactief te maken in mijn geval met een Powerline adapter dus ik gok dat dat bij jou ook hetzelfde geval gaat zijn. Het is wel mogelijk om een switch te gebruiken en op die switch uw router aan te sluiten om ook op de bovenverdiepen WiFi bereik te hebben. Maar nogmaals, ik ben niet 100% zeker of het voor jou ook noodzakelijk is om eerst een switch te plaatsen (probeer eerst eens zonder en als dat niet werkt (de digicorder zal geen correct IP-adres toegewezen krijgen, dan kan je er nog altijd een switch tussen plaatsen).

Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
Beantwoorden
Petito
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

je dient van je router een access point te maken ipv een router.

via je type nummer staan er filmkes online hoe je dat doet

Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Bedankt Niels en Petito voor de feedback.

Ik had ook ergens gelezen dat een AP van de router maken een oplossing was voor m'n probleem.

Nu ben ik nog bezig met het opstellen van het netwerk zelf. Wifi werkt momenteel nog niet via de router (dus de digicorder interactief is dan nog een stap verder).

Ik vroeg me gewoon af hoe ik moet beginnen vanaf 0.

Dus instellingen voor het netwerk (gateway, ip adressen etc...). Ik weet in elk geval dat ik ervoor moet zorgen dat de naam van het netwerk en het password dezelfde zijn als van het netwerk op de benedenverdieping.

Ik vermoed dat ik eerst alles dien in te stellen en dan pas AP maken van de router, of ben ik verkeerd?

Thanks 🙂

0 Likes
Beantwoorden
jknoops
Freshman Weetjesweter
Telenet Mobile-app? It's your ninth party! Dat loopt vlotjes. Goed gevonden!

volg dit stappenplan http://www.tp-link.com/en/faq-417.html en niets in de wan poort steken

hopelijk lukt het
0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Zet je router uit

Steek de kabel in GELE LAN poort NIET IN DE BLAUWE WAN poort.

Zet je router aan en klaar 😄

(Ik zou wel natuurlijk nog de wifi instellingen aanpassen, weet je hoe dat moet?)
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

O ja voor de wifi instellingen je moet de instellingen van de router beneden precies hetzelfde maken als die van boven.

Het kanaal/channel moet je wel veranderen van automatisch naar 1/6/11 je kan het beste kanaal kiezen door met een smartphone een app zoals wifianalyzer te downloaden en dan kijken op welk kanaal het minste netwerken zitten.

Dus voor boven moet je dezelfde SSID, beveiling (ik zou WPA2 nemen) en channel nemen
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
0 Likes
Beantwoorden