Beantwoorden
Ex-Netweter

D-Link 845L router na telenet modem/router

Hoi allemaal; Wie kan me helpen met mijn probleem? Ik kocht me een DLink 845L cloud router/wifi om via cloud de aangesloten harde schijf te kunnen benaderen.Bij aansluiten op mijn telenet modem/router en configureren als router krijg ik signaal maar geen internet. Logisch daar het niet mogelijk is een router achter de telenet router te plaatsen. IP opgezocht via "mijn telenet" en in DMZ gezet. resultaat: noppes, geen internet. Moet ik daar ergens nog een poort forwarden, zo ja dewelke ?Als ik hem configureer als Access Point heb ik wifi en dient hij als switch voor alle aangesloten apparaten. Dat werkt dus wel.Ik zou het zo laten waren het niet dat ik hem dan niet kan registreren bij DLink omdat er geen internetsignaal op zit.En die registratie heb ik net nodig om in te loggen via een app op mijn smartphone om de aangesloten HD te benaderen. Ik hoop dat er iemand hier de oplossing weet. Misschien doe ik wel iets verkeerd maar na een weekendje prutsen, resetten en opnieuw beginnen zie ik het bos door de bomen even niet meer.Ik hoor het graag van jullie. Mvg Tom
0 Likes
Beantwoorden
6 reacties
Yamakasi
Experienced Meerweter
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... BINGO! Warming up?

Dlink gebruikt dezelfde default gateway en ip range als de telenet modems (192.168.0.1) gewoon het router ip adres van je dlink aanpassen naar bv 192.168.1.1 en de dhcp ip range naar bv 192.168.1.100 tot 192.168.1.199 en dan zal je hem als router kunnen gebruiken!
0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Dhcp uitschakelen en de kabel in een LAN poort ipv de WAN poort steken en klaar 🙂 (PS. Ik heb dezelfde)
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Beide bedankt voor jullie antwoord. Ik ga het testen.

@Principis: had ik al is geprobeerd om DHCP uit te schakelen en dan in de LAN te steken maar dan ging het wereldbolletje nog niet op groen. Heb je hem ook op een ander subnet gezet? ( ik heb hem bij mij op 168.192.0.50 gezet maar das hetzelfde net als de telenet modem/router)

Iemand enig idee of er een nadeel is om in een ander subnet te zitten?

Grtz Tom

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Dat is normaal dat het wereld bolletje niet op groen gaat 🙂

Ik zou hem op hetzelfde subnet houden omdat als je wijzigen wilt aanbrengen je dan gewoon kunt inloggen en je niet je IP van je PC moet aanpassen
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Idd, maar dan ben ik weer bij mijn initieel probleem en dat is dat ik hem eigenlijk als switch gebruik en niet als router en dan geen gebruik kan maken van de Guest account en de shareport he. Of werkt dat bij jou wel?

Alvast bedankt voor je input.

Ik zou natuurlijk een modem only kunnen vragen aan telenet om alle heisa te omzeilen maar omdat ik dan geen eigen hotspot meer zou hebben ben ik dat privilege extern ook kwijt niet?

Grtz Tom

0 Likes
Beantwoorden

Laatste stukje heb ik zelf al gevonden. Nu de rest nog. Robot Tong

• Meld je aan op Mijn Telenet
  • Ga naar Mijn Internet > Draadloze instellingen > Instellingen
  • Kies bij Draadloos signaal: Ingeschakeld
  • Kies bij Privaat SSID uitzenden: Uitgeschakeld
  • Selecteer bij Homespot: Ingeschakeld

Goed om te weten
  • Door je publieke Wifi-signaal aan te zetten, met je privé WiFi-signaal uit, kun jij zelf toch aanmelden op andere Telenet-homespots
  • Op je Wireless Modem staat standaard zowel het privé als publieke WiFi-signaal aan
  • Het aan- of uitzetten van de Wifi-signalen kan tot 24 uur duren
  • Wil je helemaal geen Wifi-signaal meer in huis? Zet dan 'draadloos signaal' uit.

0 Likes
Beantwoorden