24791
netweters
|
152700
antwoorden
|
20730
vragen
|
Hallo,
Sinds kort de nieuwe 'witte' modem van Telenet geïnstalleerd.
Vroeger en nu gebruikte ik filezilla of cyberduck om een ftp site van een collega makkelijk te bereiken.
Ik lees hier over 'port forwarding' in verband met ftp sites en poort 21 openstellen.
Al enkele dagen probeer ik tevergeefs deze ftp site te bereiken maar zonder resultaat.
Het lukt wel als ik het 3G netwerk van mijn telefoon gebruik.
Het probleem zal dus in mijn telenet netwerk zitten. Of zou het mijn macbook zijn.
Kan iemand mij wegwijs maken in de wereld van de 'nieuwe witte modem' en ook het befaamde openzetten van poort 21.
De ftp site van mijn collega is een simpele ftp passive ftp site die makkelijk bereikbaar blijkt te zijn voor andere collega's windows of mac computers.
Alvast bedankt.
Je moet alleen poorten open zetten om toestellen, apparaten of dergelijke in je eigen netwerk bereikbaar te maken van buitenaf. In dit geval wil jij een ftp verbinding maken naar de ftp site van een collega dus moet hij de poort openzetten. Ik weet dat bij Filezilla je snelverbinden hebt. Best dat er allemaal eens uit gooien en alles opnieuw te doen want een lettertje of cijfertje verkeerd en het werkt niet.
Normaal gezien kan je ook gewoon via je browser naar een ftp site surfen. ftp://naam van de site.be of zo en je zal dan naar login en paswoord gevraagd worden.
Hallo igvfer,
Bedankt voor de info. Zo weet ik dat ik niet de instellingen van mijn modem moet veranderen.
Wat ik wel vreemd vind is dat ik niet met filezilla noch met cyberduck noch met Flow op die ftp site geraak.
Ik kan met identiek dezelfde instellingen wel over het 3G netwerk met Flow op de ftp server geraken.
Dat doet me toch denken dat er iets met het telenet netwerk aan de hand is.
Ik heb meerdere schrijfwijzes geprobeerd aan te melden en samen met een collega, die ook telenet netwerk heeft, geraken wij er allebei niet op.
Nogmaals bedankt voor je antwoord maar ik vrees dat ik niet geholpen ben.
Alvast bedankt.
Probeer je te verbinden via een naam of via een ip nummer ?