Beantwoorden
Ex-Netweter

Nieuwe 802.11ac-modem ?

Al enige tijd belooft Telenet om langs al zijn gebruikers te gaan om dar poblemen op te lossen en de installatie te voorzien van een nieuwe modem (met 802.11ac). Ook met de aankondiging van de prijsverhoging overlaatst, kreeg ik dezelfde boodschap mee.

Is Telenet al met zo'n 'rondrit' bezig ? Kan ik ergens zien wanneer Telenet bij mij (in de buurt) gaat langskomen ? Moet ik daar eventueel zelf een afspraak voor maken ?

Neen, ik heb geen problemen met mijn installatie. Een nieuwe ac-modem zou het thuisnetwerk een grondige boost kunen geven, gezien de meer dan 20 apparaten die hier dagelijks gelijktijdig (draadloos) het internet op moeten Smiley Vrolijk

8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Nieuwe 802.11ac-modem ?

Verwacht maar niet teveel van de boost. Ik ben er bijna zeker van dat de helft van je apparaten die ac niet ondersteunen; Ik zie dat zelfs bij heel recente laptops. Je mag al blij zijn dat ze de 5 Ghz ondersteunen.

En je verwacht wel veel van je draadloos netwerk als je met 20 apparaten op 1 accespoint verbind. Als ze allemaal video gaan beginnen streamen dan wordt dit een ramp.

Bovendien is dit in feite een geste van Telenet ( en bij uitbreiding de andere telecommaatschappijen) want net zoals de watermaatschappij en en de electriciteits maatschappij moeten ze enkel leveren tot aan de meter in casu de modem. Al hetgeen erachter ligt dat is in feite de klant zijn probleem.

Bij Telecombedrijven wordt er blijkbaar geacht dat ze alles doen tot in je huis toe. De electriciteitsmaatschappij of de watermaatschappij komt ook je leidingen niet leggen of je kraantjes plaatsen.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Petito
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Nieuwe 802.11ac-modem ?

20 toestellen?

amai , dat is al en bedrijf dat je hebt.

Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Nieuwe 802.11ac-modem ?

Ik verwacht niet dat ze tot bij mij thuis komen, ik wil die modem zelf ook gerust gaan halen en installeren, heb dat met de huidige ook gedaan.

Wat ik wel verwacht van Telenet is dat als ze die modem aanbieden, ze dit aan al hun leden moeten doen, want iedereen betaalt tenslotte evenveel.

P.S. Bijna 90 % van de toestellen die draadloos online gaan zijn van Apple, die dat protocol al ondersteunen Smiley Vrolijk

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Nieuwe 802.11ac-modem ?

@Petito schreef:

20 toestellen?

amai , dat is al en bedrijf dat je hebt.

Een groot gezin Smiley Erg vrolijk

Iedereen een iPhone en iPad en reken daar dan de internet-of-things-toestellen nog bij zoals TV's, printers, thermostaat en je zit snel aan 20 Smiley Vrolijk

0 Likes
Beantwoorden
0 Likes
Beantwoorden
Moaner
Professional Veelweter
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Nieuwe 802.11ac-modem ?

@Ex-Netweter schreef:

zo dus:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-check-up/

Er is een engelse gezegde.IF IT AINT BROKE DONT FIX IT.

En dan hebben we nog DE WET VAN MURPHY.

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Nieuwe 802.11ac-modem ?

@igvfer schreef:

Bovendien is dit in feite een geste van Telenet ( en bij uitbreiding de andere telecommaatschappijen) want net zoals de watermaatschappij en en de electriciteits maatschappij moeten ze enkel leveren tot aan de meter in casu de modem. Al hetgeen erachter ligt dat is in feite de klant zijn probleem.

Bij Telecombedrijven wordt er blijkbaar geacht dat ze alles doen tot in je huis toe. De electriciteitsmaatschappij of de watermaatschappij komt ook je leidingen niet leggen of je kraantjes plaatsen.

Ik ben hier helemaal niet mee akkoord. Je maakt naar mijn mening een foute vergelijking.

Als ik betaal voor een service met modem/router/switch/ap-combinatie inbegrepen is het helemaal geen geste om dit te laten werken. Ik betaal dus niet enkel tot aan de modem en dit is dus ook niet mijn probleem om te onderhouden.
De watermaatschappij die een dienst verleent (water leveren) met boiler inbegrepen in het contract moet ook die boiler en leiding tot aan de boiler onderhouden, dat is dan ook niet mijn probleem.

0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe 802.11ac-modem ?

Hier komt de coax binnen in mijn Living aangesloten aan de NIU verbonden met mijn  Modem die er net boven staat op een voetje bevestid aan de muur..Al wat daarachter wordt aangesloten,sta ik zelf voor in zoals mijn externe router enzzzzzz.Niet Telenet.Daar haal ik ook 198Mbps van de 200Mbps.

De nieuwe modem  docsis 3.O AC is nog in testfase,en wordt later aangeboden.

Liberty Global verwacht overigens in 2016 te beginnen met het gereedmaken van kabelnetwerken voor het aanbieden van de verbeterde Docsis 3.1 technologie.

0 Likes
Beantwoorden