Hoi,
Ik ben recent overgestapt van Proximus naar Telenet en ervaar nog wat opstartproblemen. Eentje daarvan heeft te maken met de wifi-printer.
De printer (HP Photosmart 6510 - Airprint - printen ook via wifi) zat op mijn wifi-netwerk aangemaakt op basis van mijn Proximus-account (skynet). Printen vanaf de laptop of tablet van gelijk welke locatie in huis verliep probleemloos.
Bij de overschakeling naar telenet, heb ik de printer overgezet naar het telenet-wifinetwerk. De printer geeft aan dat hij verbonden is met het netwerk, maar geen enkele toestel slaagt erin om een verbinding te maken met de printer. Steeds wordt de boodschap "offline" gegeven, terwijl de printer netjes zegt dat hij verbonden is (in mijn telenet zie ik trouwens ook dat hij verbonden is). Heb al geprobeerd met het opnieuw configureren van de printer, doch zonder resultaat.
Als ik even terug naar mijn proximus-netwerk ga (loopt - gelukkig - nog even dubbel) met zowel laptop als printer dan verloopt alles prima. Zou het kunnen dat het gelinkt is aan mijn recente opstart van mijn telenetabonnement (ik zie in "mijn telenet" nog steeds de melding dat ik geen internetabonnement heb en heb niets onder "mijn internet"). Normaal zou dat geen problemen mogen geven voor een wifi-netwerk ik huis dacht ik zo.
Iemand een suggestie?