Beantwoorden
Lucas1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Vernieuwde Telenet Webmail? Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf!

Problemen met wifi-printer

Hoi,

 

Ik ben recent overgestapt van Proximus naar Telenet en ervaar nog wat opstartproblemen. Eentje daarvan heeft te maken met de wifi-printer.

 

De printer (HP Photosmart 6510 - Airprint - printen ook via wifi) zat op mijn wifi-netwerk aangemaakt op basis van mijn Proximus-account (skynet). Printen vanaf de laptop of tablet van gelijk welke locatie in huis verliep probleemloos.

 

Bij de overschakeling naar telenet, heb ik de printer overgezet naar het telenet-wifinetwerk. De printer geeft aan dat hij verbonden is met het netwerk, maar geen enkele toestel slaagt erin om een verbinding te maken met de printer. Steeds wordt de boodschap "offline" gegeven, terwijl de printer netjes zegt dat hij verbonden is (in mijn telenet zie ik trouwens ook dat hij verbonden is). Heb al geprobeerd met het opnieuw configureren van de printer, doch zonder resultaat. 

 

Als ik even terug naar mijn proximus-netwerk ga (loopt - gelukkig - nog even dubbel) met zowel laptop als printer dan verloopt alles prima. Zou het kunnen dat het gelinkt is aan mijn recente opstart van mijn telenetabonnement (ik zie in "mijn telenet" nog steeds de melding dat ik geen internetabonnement heb en heb niets onder "mijn internet"). Normaal zou dat geen problemen mogen geven voor een wifi-netwerk ik huis dacht ik zo.

 

Iemand een suggestie?

2 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2273
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Problemen met wifi-printer

Veranderen van WiFi accesspoint betekent voor de printer warschijnlijk, opnieuw installeren zoals toen hij nieuw was.

Op de pc's kan je waarschijnlijk de printersofware opnieuw laten zoeken naar de printer, anders de printersofware opnieuw instaleren op de PC's.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Lucas1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Vernieuwde Telenet Webmail? Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf!

Problemen met wifi-printer

Heb al een reset van de printer gedaan en opnieuw geÎnstalleerd, idem voor de printersoftware op de pc. Geen resultaat. Zal op hoop van zegen nog eens een nieuwe poging wagen...

0 Likes
Beantwoorden