Beantwoorden
Ex-Netweter

UTP kabel aansluiten lukt niet

Gegroet,

Na de verbouwingen hangt de Telenetmodem in de garagen. Een uitgebreid draadloos netwerk opzetten is gelukt. We hebben ook een aantal UTP kabels voorzien. Onder andere voor de digicorder.

Ik denk dat ik alles correct heb gedaan. Maar om een of andere reden wil het niet werken.  De stekkers van de UTP-kabels die in de modem steken, heb ik zelf niet gemaakt. Ik vermoed Telenet zelf bij de installatie?

De stekkers aan de andere kant, heb ik wel gedaan. Hier heb ik hetzelfde aansluitschema gevolgd dat je op internet vindt. Je weet wel: Oranje-Wit; Oranje; Groen-Wit; Blauw; Blauw-Wit; Groen; Bruin-Wit; Bruin. Dus niets cross over of zo.

Toch werkt het niet als ik de stekker in de digicorder steek. Ik kan niet inloggen of via de digicorder het programmaoverzicht voor de volgende dagen opvragen. Ik zie ook dat het lampje aan de uitgang op de modem niet groen knippert. 

Iemand een idee wat er fout kan zijn?

Alvast bedankt

0 Likes
Beantwoorden
2 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

1. De kabel is beschadigd

2. Kijk de stekker die in de router zit eens na of de kleuren juist zijn

3. De stekker is slecht aangesloten

4. Je hebt de kabel niet in de router gestoken 🙂

Zo moet het er uit zien
http://blog.showmecables.com/wp-content/uploads/2015/03/RJ45-Pinout-T568B.jpg
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Yamakasi
Experienced Meerweter
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... BINGO! Warming up?

Vaak worden de RJ45 wandcontactdoosjes slecht of fout aangesloten, je moet de B kleurenlijn volgen, als je het zelf hebt aangesloten kan je het toch makkelijk even opendoen en controleren, maar het kan natuurlijk ook een defecte utp kabel zijn, slecht genepen RJ45 connectors aan de modem, defecte lan poort aan de modem, ....  gewoon even alles overlopen.

0 Likes
Beantwoorden