Beantwoorden
Sjaakie
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Even demarreren... Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

Wave bestanden afspelen in Google Chrome ?

Weet er iemand hoe je in de Google Chrome browser .wav of .wave van de website kan laten afspelen?

Ik heb een eigen website en als achtergrond zou er een wave bestand afgespeeld moeten worden en in IE browser werkt dit wel en in Google Chrome wordt het geluid niet afgespeeld.

Probeer maar eens of jij het geluid hoort op www.sjaakie.be  en wilen jullie me iets laten weten en eventueel ook in andere browsers, of dit werkt , of niet ?

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem ?

Met dank voor je medewerking en de beloning is de eeuwige roem en wat info over het Meetjesland en Zeeuws Vlaanderen ( bij de reserve Belgen) op mijn website.

Spoiler
Eeuwige Roem van Sjaakie voor ..... diegene die het beste antwoord stuurt !  Smiley Erg vrolijk

 

 Groetjes,

Sjaakie

90x90 Sjaakie.gif

 

Sjaakie
www.sjaakie.be
0 Likes
Beantwoorden
6 reacties
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Wave bestanden afspelen in Google Chrome ?

volgens mij moet je dit allemaal meeschrijven in de code van je web, dat het alle of bepaalde browsers ondersteund.

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Sjaakie
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Even demarreren... Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

Wave bestanden afspelen in Google Chrome ?

Hoe doe je dat in Sharepoint Designer, want dat antwoord daar wordt ik niets wijzer van !

Waar vind ik dat terug in de code, in de head of de body sectie ?

Geef eens een voorbeeld als je dat zo goed weet ?

Smiley Onverschillig

Sjaakie
www.sjaakie.be
0 Likes
Beantwoorden
MS
Freshman Weetjesweter
Berichten: 17
Dat loopt vlotjes. Jij bent af! Twee handen vol! It's your eighth party!

Wave bestanden afspelen in Google Chrome ?

Ik zou gebruik maken van de HTML5 features, namelijk de <audio> tag.

Dan wil je wel het muziek bestand in een .mp3 converteren, die <audio> tag met mp3 files werkt namelijk met elke browser. 

 

Hieronder een voorbeeld die je kan kopiëren en plakken in een test html bestandje en die samen met een mp3-file die je test.mp3 noemt, in de zelfde map steken en de html file openen met je browser:

 

• De code in het groen kan je weglaten als je niet wil dat bezoekers het geluid af kunnen zetten. (zou ik zelf niet doen aangezien het erg irritant kan zijn in bepaalde momenten)

• De code in het blauw kan je veranderen naar het pad van je eigen muziek bestand, waar je eventueel het type ook bij moet aanpassen als het geen .mp3 is.

 

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title>Page Title</title>
<script>
function play_pause()
{
    var myAudio = document.getElementById("myAudio");
    if (myAudio.paused) {
               myAudio.play();
    } else {
               myAudio.pause();
    }
}
</script>
</head>

 

<body onload="javascript&colon;play_pause()">
   <audio id="myAudio">
         <source src="test.mp3" type="audio/mpeg">
   </audio>
   <button type="button" onclick="play_pause()">&#9836; play/pause</button>

</body>
</html>

Sjaakie
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Even demarreren... Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

Wave bestanden afspelen in Google Chrome ?

Dat is een acceptabele oplossing MS,

Knap gedaan hoor !

Dus ik heb nog wat werk voor de boeg, maar als ik deze week een gaatje vind, dan ga ik het eens proberen, of het werkt en eerst mijn bestandjes converteren naar mp3.

Bedankt alvast voor deze oplossing, maar ik ga hem nog niet als opgelost zetten, eerst even proberen en dan kan ik misschien opgelost activeren.

Met vriendelijke groeten,

 

Ronald ( alias = Sjaakie) zie www.sjaakie.be

Sjaakie
www.sjaakie.be
0 Likes
Beantwoorden
Sjaakie
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Even demarreren... Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

Wave bestanden afspelen in Google Chrome ?

Ik heb geprobeerd om onderstaande code te gebruiken in mijn website, maar dit klopt toch niet helemaal.

Er komt nog eens head en body in voor en dat mag je toch geen 2 maal gebruiken ? (Er staat al een head en body in de code en ook <!DOCTYPE html> komt er al in voor in mijn bestaande pagina )

Ook met een mp3 of wave bestand werkt de code niet, ter info ik gebruik frames en zet de code in de pagina van het frame, wat me goed lijkt en heb met IE 11 en Google Chrome als browser geprobeerd, maar hij vertikt het om het bestand af te spelen.

Als je de geluidsbestanden in een mapje met de naam "geluiden" steekt en dit mee upload, hoe maak je het dan duidelijk dat hij daar dat bestand op moet gaan halen, ik geraak er niet wijs uit ?

Graag een beetje meer uitleg alstublief ?  Smiley Verdrietig

 

Het zag er goed uit, maar bleek achteraf bij mij niet te werken, maar kreeg een mail dat ik het als oplossing moest accepteren van een moderator, maar het probleem is niet opgelost !  Gefrustreerde smiley

Dit is  misschien omdat het niet direct Telenet gerelateerd is, maar daar dient een forum toch voor, dat we elkaar kunnen helpen als klanten van Telenet ?

Groetjes,

Sjaakie 

90x90 Sjaakie.gif

Sjaakie
www.sjaakie.be
0 Likes
Beantwoorden
Sjaakie
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Even demarreren... Warming up? De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

Wave bestanden afspelen in Google Chrome ?

Ik heb de oplossing gevonden om geluid af te spelen op mijn website met de browser Google Chrome :

<bgsound src="mapnaam/geluidsbestandnaam.mp3" loop="1" volume="-100" />

En dit komt in de head sectie ! ( de regel onder <title> )

Voor Internet Explorer zet je de volgende code in de body sectie van de desbetreffende pagina :

<object data="mapnaam/geluidsbestandnaam.mp3" type="audio/mpeg" height="20" style="width: 3%"> dit zet je onder de regel  body.

De link naar het geluid kan er b.v. als volgt uitzien geluidsmap/bestandsnaam.mp3 en niet vergeten het geluid mee te uploaden naar je webruimte.

Je kan beide codes in dezelfde pagina gebruiken zie  www.sjaakie.be , maar hoe het in andere browsers zoals Safari e.d. werkt, dat weet ik niet, want ik heb aan 2 browsers genoeg op mijn PC.

In Internet Explorer komt er een hokje met aan/uit knop te staan en bij Google een zwart blokje, dus voor mij is het probleem nu opgelost !

Groetjes,

Sjaakie

90x90 Sjaakie.gif

Sjaakie
www.sjaakie.be
0 Likes
Beantwoorden