Beantwoorden
wally73
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Wigo: hoe voorkomen overschrijding datalimiet?

Wij hebben sinds kort een Wigo-abonnement. 

 

Op het eerste zicht interessant: mijn vrouw kan zoveel bellen als ze wil en mijn zoon kan nu ook genieten van mobile data.

 

Hoe teleurstellend was het vast te stellen dat je niet kan voorkomen dat er over de datalimiet gegaan wordt; je "moet"  eerst EUR 60 te veel verbruiken alvorens dit wordt geblokkeerd!

 

Ok, je kan waarschuwingen late sturen, zelf op je smartphone zien of je er niet over bent => dit is niet mijn idee om relaxed om te gaan met internet, zeker niet als gezinshoofd.

 

Is dit echt zo? Of heb ik iets over het hoofd gezien?

 

0 Likes
Beantwoorden
9 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Wigo: hoe voorkomen overschrijding datalimiet?

Het is mogelijk om de maximale overschrijdingslimiet aan te passen.

 

Dit kan je doen in Mijn Telenet onder het kopje "Mobiele diensten".

Van het gewenste nummer kan je vervolgens Verbruikslimiet (dat standaard op uit staat) aanpassen door op "aanpassen" te klikken en vervolgens de limiet in te schakelen met het gewenste bedrag (0, 5, 10, 20 of 50 €) aan extra verbruik. Let wel op: als je de limiet op 0€ zet, dat je ook niet kan roamen want die kosten zijn namelijk altijd extra verbruik.


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
Beantwoorden
wally73
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Wigo: hoe voorkomen overschrijding datalimiet?

Hallo Niels,

 

bedankt voor je hulp maar jouw beschrijving lijkt niet overeen te komen met mijn scherm.

 

"Databeheer" -> "Aanpassen": hier kan ik de 1 GB's verdelen over de 2 nummers.

 

"Verbruiksherinnering" -> "Aanpassen": hier kan ik weliswaar herinneringen instellen, maar geen harde limiet?

 

Ik kan weliswaar "Data roaming (na € 60,5)" blokkeren, maar ik er niet over gaan.

 

 

Grtjs,

 

Walter

 

0 Likes
Beantwoorden
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Wigo: hoe voorkomen overschrijding datalimiet?

Bij wigo kan je geen datalimiet erop zetten , enkel drie herinneringen 

je kan deze herinneringen wel naar een tweede gsmnr + 2 mailadressen extra laten versturen.

je kan het verbruik constant raadplegen via mijn telenet of de mobile app

 

de 60€ waarvan je praat is enkel en alleen voor roaming, dus buitenlands verkeer (sms,data,bellen)

 

ze blokkeren voor verbruik in belgie jouw toestel niet tenzij het echt buitensporig wordt

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Wigo: hoe voorkomen overschrijding datalimiet?

Oh, mijn excuses, ik dacht dat de schermen hetzelfde zouden zijn voor WIGO en de andere tarieven. Ik heb zelf namelijk geen WIGO 🙂


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
Beantwoorden
wally73
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Wigo: hoe voorkomen overschrijding datalimiet?

Dit is echt wel schandalig!

 

Ze prijzen het aan als gezinsproduct maar laten expres de limiet weg in de hoop dat er af en toe lekker over de schreef gegaan wordt?

 

Tijd om eens te kijken naar de concurrentie...

 

 

Smiley Verdrietig

0 Likes
Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wigo: hoe voorkomen overschrijding datalimiet?

Ik heb wigo al  na 2 dagen buitengezwierd.

Chris2460
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Wigo: hoe voorkomen overschrijding datalimiet?

Dit is geen oplossing he.  Herinneringen instellen helpt misschien voor een volwassene maar niet bij jonge tieners.  Wat doe je dan als ouder.  Als 90% verbruikt is de gsm afpakken terwijl ze nog hopen sms en belminuten over hebben.  Zo lang de limiet niet kan ingesteld zoals bij een KING voor mij geen WIGO dank U wel.  Dan zal ik wel eens naar de tarieven bij Mobile Vikings kijken.

0 Likes
Beantwoorden
Chris2460
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Wigo: hoe voorkomen overschrijding datalimiet?

Ik heb Wigo ook binnen de week buiten gezwierd.  Toen ik terug ging heeft het een week geduurd eer mijn oude situatie was hersteld.  Bovendien hadden ze een foute GSM terug superking gemaakt.  Dit anuleren kostte me 5euro maar ik heb het maar zelf gedaan anders blijft zoiets aanslepen.  Maar ik ben ook serieus aan het overwegen om voor mobiel op een ander te gaan.

0 Likes
Beantwoorden
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Wigo: hoe voorkomen overschrijding datalimiet?

Na de herinnering kan je voor dat nummer waar de limiet er is de data blokkeren. Er kan wel.nog gebeld of gesmst worden.
Het gaat niet meer automatisch.
  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden